چکیده :
ترجمه ماشینی :
هگل بهعنوان «پدر تاریخ هنر» شناخته میشود، اما پژوهشهای اخیر نقشهای او را نادیده گرفتهاند.
این اولین تفسیر جامع از فلسفه هنر هگل به زبان انگلیسی در سی سال گذشته است.
در تحلیلی جدید از تز بدنام «پایان هنر» هگل، زیبایی شناسی هگل ضروری بودن زیبایی شناسی هگل را برای درک ایده آلیسم فلسفی او نشان می دهد و ادعای جدیدی را در مورد گزارش او از تجربه زیبایی شناسی مطرح می کند.
لیدیا مولاند با انحراف از تفاسیر قبلی، استدلال میکند که بحث هگل در مورد هنرهای فردی - معماری، مجسمهسازی، نقاشی، موسیقی و شعر - را با شرایط خاص خود در نظر میگیرد و بینشهای جدیدی را درباره نظریههای او در مورد ادراک، احساس، خودبودن و آزادی این رویکرد جدید به فلسفه هگل اجازه می دهد تا با نظریه های زیبایی شناسی مدرن درگیر شود و امکانات جدیدی را برای به کارگیری زیبایی شناسی هگل در هنر معاصر می گشاید.
مولاند بیشتر تحلیل بحث برانگیز خود از هنر نمادین، کلاسیک و رمانتیک را از طریق روشن کردن مثالهای هگل از هر یک روشن میکند.
این کتاب با ترکیب منابع جدید در دسترس از سخنرانیهای هگل در مورد هنر، درک ما را از آثار هنری خاصی که هگل مورد بحث قرار میدهد و همچنین نظریههایی را که رد میکند، گسترش میدهد.
، هردر، شلینگ و برادران شلگل.
در نهایت، این کتاب چشم اندازی غنی از بنیاد ایده های او در مورد هنر و دامنه کاربرد آنها ارائه می دهد و هگل را به عنوان یکی از مهم ترین نظریه پردازان هنر در تاریخ فلسفه تأیید می کند.
hegel is known as "the father of art history," yet recent scholarship has overlooked his contributions.
this is the first comprehensive interpretation of hegel's philosophy of art in english in thirty years.
in a new analysis of hegel's notorious "end of art" thesis,hegel's aestheticsshows the indispensability of hegel's aesthetics for understanding his philosophical idealism and introduces a new claim about his account of aesthetic experience.
in a departure from previous interpretations, lydia moland argues for considering hegel's discussion of individual arts--architecture, sculpture, painting, music, and poetry--on their own terms, unlocking new insights about his theories of perception, feeling, selfhood, and freedom.
this new approach allows hegel's philosophy to engage with modern aesthetic theories and opens new possibilities for applying hegel's aesthetics to contemporary art.
moland further elucidates his controversial analysis of symbolic, classical, and romantic art through clarifying hegel's examples of each.
by incorporating newly available sources from hegel's lectures on art, this book widely expands our understanding of the particular artworks hegel discusses as well as the theories he rejects.hegel's aestheticsfurther situates his arguments in the intense philosophizing about art among his contemporaries, including kant, lessing, herder, schelling, and the schlegel brothers.
ultimately, the book offers a rich vision of the foundation of his ideas about art and the range of their application, confirming hegel as one of the most important theorists of art in the history of philosophy.