چکیده :
ترجمه ماشینی :
اگرچه ادبیات قابل توجهی در مورد فلسفه ژاک دریدا وجود دارد، اما تحلیل های کمی وجود دارد که به نقد ساختارشکن پدیدارشناسی می پردازد که همزمان در طیف وسیعی از تولیدات فرهنگی از جمله ادبیات، نقاشی، سینما، رسانه های جدید و ساختار دانشگاه اجرا می شود.
این کتاب با استفاده از چهرههای انتقادی «شبح» و «سایه» - و با شروع واژگانی از فانتومنولوژی - پیامدهای «طیفی» دریدی را بر درک تفکر، فرهنگ و تجربه معاصر دنبال میکند.
این مطالعه به بررسی پیوندهای متقابل فلسفه، هنر در اشکال مختلف آن، و طبیعت شناسی ژاک دریدا می پردازد.
قرار گرفتن در معرض در درجه اول به عنوان قرار گرفتن در معرض آب و هوای عنصری مورد بررسی قرار می گیرد (با فرهنگ به عنوان یک تکیه).
نوردهی به معنای عکاسی؛ قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور؛ قرار گرفتن در معرض یقین مرگ؛ و در معرض تمام احتمالات جهان قرار گرفتن.
در مجموع، مواجهه نوعی گشودگی ضروری، خطرناک و تأییدی است.
این کتاب برای شکلدهی تصویری از مواجهه معاصر، سه رشته را به هم میپیوندد: 1) نقدی بر فلسفه ظواهر، با پدیدارشناسی و رابطه پرخاشگر آن با ایدهآلیسم به عنوان نماینده اصلی این کار.
2) تحلیلی از شکلگیریهای فرهنگی - ادبیات، سینما، نقاشی، دانشگاه، رسانههای جدید - که ضرورت مرموز یادگیری خواندن طیفی را برجسته میکند که چون نمیتوان این دو را از هم جدا کرد، هم عرفانی و هم تاریخی است.
و 3) پرسش از نقش هنر - به مثابه ظاهر، انعکاس و باقیمانده - که در درون و در کنار فضای فلسفه و همه «پستهایی» که مردم در آن قرار میگیرند رخ میدهد.
هنر اساساً بهعنوان زیباییشناسی طیفی درک میشود، بهعنوان مکانی که از مکانی آشکار به سوی آیندهای آشکار و در نتیجه باز، از محل کاری که گواه باد شدید محو میشود، پیش میرود، اما همچنین در آن شهادت مکانی برای ارواح برای جمع کردن، صحبت کردن با یکدیگر و با نوع بشر.
هنر، که خود را در قلب رویای باستانی فلسفه به عنوان همراه ضروری آن قرار می دهد، تضمین می کند که هر پدیده ای همیشه یک خیال است و بنابراین می توانیم مطمئن باشیم که ظهورات در همان چیزی که میشل سرس آن را "غار" نامیده است، صحبت خواهند کرد.
از معجزات." پس این کتاب کندی خوانش طیفی را به نمایش می گذارد که در کیاروسکورو حقیقت و توهم، فلسفه و هنر، نور و تاریکی آشکار می شود.
محققان، دانشجویان و انجمنهای حرفهای در فلسفه (بهویژه آثار دریدا، هوسرل، هایدگر و کانت)، ادبیات، نقاشی، سینما، رسانههای جدید، روانکاوی، مدرنیته، نظریههای دانشگاه، و مطالعات بینرشتهای.
although there is a significant literature on the philosophy of jacques derrida, there are few analyses that address the deconstructive critique of phenomenology as it simultaneously plays across range of cultural productions including literature, painting, cinema, new media, and the structure of the university.
using the critical figures of "ghost" and "shadow"-and initiating a vocabulary of phantomenology-this book traces the implications of derridean "spectrality" on the understanding of contemporary thought, culture, and experience.
this study examines the interconnections of philosophy, art in its many forms, and the hauntology of jacques derrida.
exposure is explored primarily as exposure to the elemental weather (with culture serving as a lean-to); exposure in a photographic sense; being over-exposed to light; exposure to the certitude of death; and being exposed to all the possibilities of the world.
exposure, in sum, is a kind of necessary, dangerous, and affirmative openness.
the book weaves together three threads in order to format an image of the contemporary exposure: 1) a critique of the philosophy of appearances, with phenomenology and its vexed relationship to idealism as the primary representative of this enterprise; 2) an analysis of cultural formations-literature, cinema, painting, the university, new media-that highlights the enigmatic necessity for learning to read a spectrality that, since the two cannot be separated, is both hauntological and historical; and 3) a questioning of the role of art-as semblance, reflection, and remains-that occurs within and alongside the space of philosophy and of the all the "posts-" in which people find themselves.
art is understood fundamentally as a spectral aesthetics, as a site that projects from an exposed place toward an exposed, and therefore open, future, from a workplace that testifies to the blast wind of obliteration, but also in that very testimony gives a place for ghosts to gather, to speak with each other and with humankind.
art, which installs itself in the very heart of the ancient dream of philosophy as its necessary companion, ensures that each phenomenon is always a phantasm and thus we can be assured that the apparitions will continue to speak in what michel serres's has called the "grotto of miracles." this book, then, enacts the slowness of a reading of spectrality that unfolds in the chiaroscuro of truth and illusion, philosophy and art, light and darkness.
scholars, students, and professional associations in philosophy (especially of the work of derrida, husserl, heidegger, and kant), literature, painting, cinema, new media, psychoanalysis, modernity, theories of the university, and interdisciplinary studies.