نظریه ادراک ارسطو [پایان نامه انگلیسی] | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
نظریه ادراک ارسطو [پایان نامه انگلیسی]
Roberto Grasso
175 صفحه .
کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
فارسی
کتاب الکترونیکی
میانگین امتیازات:
امتیاز شما :
تعداد امتیازات :
0
نظریه ادراک ارسطو [پایان نامه انگلیسی]
ویرایش اثر
عنوان دیگر :
Aristotle’s Theory of perception
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی:
دکتری
رشته تحصیلی:
فلسفه
محل تحصیل رساله تحصیلی:
University of Edinburgh
تاریخ دفاع:
2012
پدیدآورندگان :
Grasso, Roberto
(نویسنده)
چکیده :
ترجمه ماشینی : در این اثر من توصیفات فیزیکی و ذهنی ادراک را در ارسطو بازسازی می کنم. من پیشنهاد میکنم این تز را که αἴσθησις یک μεσότης است (da ii 11) به عنوان توصیفی از جنبه فیزیولوژیکی ادراک در نظر بگیریم، به این معنی که ادراک یک عمل فیزیکی است که به وسیله آن دستگاه حسی به طور هموستاتیک تعادل را متعادل میکند، و از این رو، محبت وارده را که توسط آن ایجاد میشود، اندازهگیری میکند. اشیاء قابل درک خارجی این پیشنهاد بر اساس تجدید نظر در معناشناسی کلمه mesotês در افلاطون، ارسطو و ریاضیدانان یونانی بعدی (بیشتر نیکوماخوس گراسا) است. من نشان میدهم که چگونه این تفسیر با متن مطابقت دارد و چگونه مشکلاتی را که به تفسیرهای رقیب مبتلا میشوند، حل میکند. من همچنین یک قرائت معنوی «غیر فیزیولوژی زدایی» از توصیف اضافی ادراک به عنوان دریافت اشکال بدون ماده ایجاد می کنم (da ii 12). من نشان میدهم که ارسطو از عبارت «اشکال بدون ماده» برای توصیف موارد انتزاعی واقعی در ذهن فرد استفاده میکند تا نحوه دریافت شکل. در تقابل با اشکال در ماده، چنین مواردی از نظر علّی ناتوان و از نظر متافیزیکی عقیم هستند: یک f-بدون ماده تا حدودی موضوعی را که در آن قرار دارد (محتوای ذهن فرد f) بدون واجد شرایط بودن یا شناسایی آن به عنوان یک سوژه f تعیین می کند. بنابراین، ما یک توصیف «ذهنی» دوم از ادراک داریم. بخشهای بیشتری از پایاننامه به حل و فصل پرسشهای تفسیری ناشی از اظهارات بحثبرانگیز در مورد ادراک که در de anima ii 5 و iii 2 برمیگردد، و به بحث در مورد این که چگونه توصیفهای ذهنی و فیزیولوژیکی از ادراک ارسطو با هم مرتبط هستند، اختصاص دارد. نتیجهگیری من این است که دیدگاههای ارسطو شکلی از حیاتگرایی شبه دوگانهگرایانه را در مورد قوا ترکیب میکند (قویه ادراک و به طور کلیتر روح، نه تنها به ماده تقلیلناپذیر نیستند، بلکه بدوی و غیر برتر نیز هستند) که با این وجود با هیلومورفیسم سازگار است. و شکلی از پدیدارگرایی (و از این رو تعین «از پایین به بالا» که نمونهای از برتری مدرن است) با توجه به رویدادهای ادراکی (یعنی فعالیت ادراک).
in this work i reconstruct the physical and mental descriptions of perception in aristotle. i propose to consider the thesis that αἴσθησις is a μεσότης (da ii 11) as a description of the physiological aspect of perception, meaning that perceiving is a physical act by which the sensory apparatus homeostatically counterbalances, and thence measures, the incoming affection produced by external perceptible objects. the proposal is based on a revision of the semantics of the word mesotês in plato, aristotle and later greek mathematicians (mostly nicomachus of gerasa). i show how this interpretation fits the text, and how it solves problems that afflict the rival interpretations. i further develop a ‘non-dephysiologizing’ spiritualist reading of the additional description of perception as reception of forms without the matter (da ii 12). i show that aristotle uses the expression ‘forms without matter’ to describe actually abstracted items in one’s mind rather than the way in which the form are received. in opposition to forms-in-matter, such items are causally powerless and metaphysically sterile: an f-without-matter somewhat determines the subject it is in (one’s mind content f) without qualifying or identifying it as an f-subject. thus, we have a second ‘mental’ description of perception. further parts of the thesis are devoted to settle interpretive questions raised by controversial statements about perception found in de anima ii 5 and iii 2, and to discuss the question of how the mental and physiological descriptions of perception aristotle offers are related. my conclusion is that aristotle’s views combines a form of quasi-dualist vitalism about powers (the faculty of perception, and more generally the soul, are not just irreducible to matter, but also primitive and non-supervenient) which is nonetheless compatible with hylomorphism, and a form of epiphenomenalism (and thence the ‘bottom-up’ determination typical of modern supervenience) with regard to perceptual events (i.e., the activity of perceiving).
منابع دیجیتالی مرتبط :
متن کامل پایان نامه
اعلام و شخصیت ها :
ارسطو, معلم اول (Aristotélēs،فیلسوف مشائی یونانی), 384 ق.م 322 ق.م
متکلمان و سایر شخصیت ها :
ارسطو
نویسنده :
Roberto Grasso
زبان :
انگلیسی
منبع اصلی :
https://era.ed.ac.uk/handle/1842/18002
جنس منبع:
متن
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
Keywords: Philosophy, Aristotle, Mental descriptions
توضیحات فیزیکی اثر :
175 صفحه .
نوع منبع :
رساله تحصیلی
خروجی ها :
Mods
Doblin core
Marc xml
MarcIran xml
مشخصات کامل فراداده
مشخصات کامل اثر
منابع مرتبط :
ثبت نظر
ارسال
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت