چکیده :
ترجمه ماشینی :
این پایاننامه به تصاویر کتاب مقدس فرشته و معبد نگاه میکند، همانطور که در آثار کلیدی جان دمشقی دیده میشود: درباره بدعتها، فصل 100 «درباره اسماعیلیان».
سه رساله در مورد تصاویر الهی و در مورد ایمان ارتدکس.
تصویرهای فرشته و معبد هسته مهمی را تشکیل می دهند که مراسم عبادت، زهد و خداحسابی را در کنار هم نگه می دارد.
این نوع تصاویر یک حالت ثابت برای درک الهیات و انسان شناسی را تشکیل می دهند.
به عنوان بخشی از وحی، آنها در بافت اولیه اسلامی مهم هستند.
تصاویر فرشته و معبد توسط جان دمشقی برای عقبنشینی از ادعاهای وحی اسلامی و چالشهای اسلامی به محوریت این تصاویر از روشی قدیمیتر، توسعهیافتهتر و زاهدانهتر در برخورد با تصویرسازی وحی یهودی و مسیحی استفاده شد.
به این ترتیب، جان دمشق باید به گونهای استدلال کند که هم تصاویر کتاب مقدس و هم احساس شایستگی هرمنوتیکی پرستش مسیح را از طریق تصاویر و سایر ابزارهای مقدس تقویت کند.
خود مسیح به عنوان الوهیت، و خدا که در اراده آفریننده و مشیت او بیان شده است، با ادعای تصویر درون تثلیث دفاع می شود.
در چارچوب ادعاهای اسلامی و شمایل شکنی برای درک بهتر شریعت الهی، چه از طریق قرآن یا عهد عتیق، جان دمشقی پیوسته تلاش میکند تا اعتقاد و عمل مسیحی را به عنوان پایبندی به شریعت که در مسیح به درستی درک شده است نشان دهد.
با انجام این کار، او با قدرت بیشتری ماده، حس (به ویژه بینایی) و بدن را تأیید می کند.
در مورد بدن، جان دمشقی پیوسته در جهت ادعای جسمانی در مورد خدا حرکت میکند، و قطعاً فرشتگان را به نوعی جسمانی اعلام میکند و بر اهمیت الهیات بر تختی متجسد مسیح و خداحسابی تمرکز میکند.
از نظر جان دمشقی، فرشته و معبد هر دو به عنوان نمادها، مکانهای ملاقات و همراهی الهیات برای مسیحیان کار میکنند.
این تصاویر به تأکید بر تهذیب و پاکسازی انسان از طریق زهد و فضیلت کمک می کند، که به عنوان حرکت به سوی دید بیشتر و مشارکت در مکان ظهور خدا و تعالی انسان در مسیح درک می شود.
this dissertation looks at the scriptural images of angel and temple, as they occur in key works by john damascene: on the heresies, chapter 100 "on the ishmaelites;" three treatises on the divine images, and on the orthodox faith.
angelic and temple imagery forms an important core which holds together liturgy, ascesis, and theophany.
these types of images constitute a consistent mode for understanding theology and anthropology.
as part of revelation, they are important in the early islamic context.
angel and temple imagery were used by john damascene to push back against islamic revelation claims and islamic challenges to the centrality of these images from an older, more developed and ascetic way of dealing with the imagery of jewish and christian revelation.
as such, john damascene must argue in a way which reinforces both the biblical images and the sense of the hermeneutic propriety of worshipping christ through images and other sacramental means.
christ himself as divine, and god expressed in his will creating and provident, is defended by the claim for the image within the trinity.
in the context of both islamic and iconoclastic claims to a better understanding of divine law, either through quran or old testament, john damascene consistently tries to show christian belief and practice as adhering to the law as properly understood in christ.
in doing so, he ends up more powerfully affirming matter, sense (especially vision), and the body.
as regards the body, john damascene consistently moves in the direction of asserting something bodily about god, definitely proclaiming angels as in some sense bodily and focusing on the theological import of christ's incarnate enthronement and theophany.
for john damascene, both angel and temple work in tandem as icons, meeting places, and accompaniment of theophany for the christian.
these images help to emphasize human refinement and purification through ascesis and virtue, understood as movement to greater vision and participation in the place of god's appearance and human exaltation, in christ
نویسنده :
Elijah Nicolas Mueller
منبع اصلی :
https://epublications.marquette.edu/dissertations_mu/354/
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
Keywords: Angels, Icons, Imagery, John Damascene, Mansur, Temple; Religious Thought, Theology and Philosophy of Religion
توضیحات فیزیکی اثر :
252 صفحه .