چکیده :
ترجمه ماشینی :
بودیسم هوا-ین عموماً به عنوان تئوریک ترین و سیستماتیک ترین ارائه ایده های بودایی در میان مکاتب مختلف بودایی در چین در دوره سوئی-تانگ (589-900 پس از میلاد) در نظر گرفته می شود.
علاوه بر این، آموزه های فلسفی- مذهبی آن نقش مهمی در تاریخ دینی شرق آسیا ایفا کرد.
با وجود چنین اهمیتی، اطلاعات بسیار کمی در مورد بودیسم هوآین در جهان غرب وجود دارد.
بنابراین، این تز تلاش می کند تا از طریق بررسی گسترده آموزه مرکزی آن درمادهاتو (فا چیه) به درک درستی از بودیسم هوآین دست یابد، همانطور که در نوشته های پدرسالاران مکتب هوآین رخ می دهد.
بخش اول، به عنوان یک مطالعه پس زمینه، اول از همه معنای ریشه شناختی و زمینه ای اصطلاح دارمادهاتو را بررسی می کند.
همچنین به بررسی آواتامساکا سوترا (هوا-ین چینگ)، کتاب مقدس متعارفی میپردازد که مکتب هوآ ین، ایده دارمادهاتو را به عنوان موضوع اصلی آموزش و مراقبه از آن گرفته است.
علاوه بر این، پیشینه و توسعه مکتب هوآین را مورد بحث قرار می دهد.
در بخش دوم، بدنه اصلی مطالعه، دکترین دارمادهاتو مکتب هوا-ین از نظر توسعه آن مورد بررسی قرار گرفته است.
نوشتههای اساسی پنج پدرسالار آن و ایدههای آنها در مورد «دارمادهاتو بهصورت زمانی و نظاممند به تفصیل تحلیل میشوند.
نشان داده میشود که میتوان گفت که دکترین دارمادهاتو، به طور کلی، توسط تو-شون، تدوین شده توسط چیه، پایهگذاری شده است.
ین، توسط فاتسانگ سیستمبندی شده و توسط چنگ کوان و سونگمی توضیح داده شده است.
بخش سوم، بخش پایانی، تحقیقی را در مورد اهمیت دکترین هوآ-ین دارمادهاتو آغاز میکند.
استدلال میشود که دکترین دارمادهاتو آن گونه که برخی از منتقدان بیرونی آن را توصیف می کنند، «تعریف بی معنی از کلمات پوچ» نیست، بلکه دارای اهمیت «فلسفی»، «مذهبی» و «تاریخی» استواری در درون آن است.
هدایت انسان به سوی بینشی نسبت به همبستگی، یعنی «هویت متقابل» و «نفوذ متقابل» همه دارماها - بینشی که او را از انواع پیشبرداشتهای فلسفی سفت و سخت و دگماتیسم رهایی میبخشد.
واقعیت دوم، همچنین کشف شد که آموزه دارمادهاتو شناسایی و نفوذ متقابل با فرمول بندی اعتقاد مذهبی مربوط به «دستیابی آنی به بودا» که توسط مکتب هوآین تأیید شده است، مرتبط است.
در نهایت، از طریق شواهد عینی تأیید میشود که آموزه دارمادهاتو تأثیر قابل توجهی بر اندیشه دینی چین، بهویژه بر سنتهای چان (ذن) و تیانتآی، تائوئیسم و نئوکنفوسیوسگرایی داشته است.
hua-yen buddhism is generally considered as the most theoretical and systematic presentation of buddhist ideas among the various buddhist schools that appeared in china during the sui-t'ang period (589-900 a.d.).
furthermore, its philosophico-religious teachings played a significant role in the religious history of east asia.
in spite of such an importance, very little is known about hua-yen buddhism in the western world.
this thesis, therefore, attempts to achieve a proper understanding of hua-yen buddhism through an extensive investigation of its central doctrine of dharmadhātu(fa-chieh) as it occurs in the writings of the patriarchs of the hua-yen school.
part one, as a background study, examines first of all the etymological and contextual meaning of the term dharmadhātu.
it also surveys the avatamsaka-sūtra(hua-yen ching), the canonical scripture from which the hua-yen school derived the idea of dharmadhātu as the central theme for teaching and meditation.
in addition, it discusses the background and development of the hua-yen school.
in part two, the main body of the study, the dharmadhātu doctrine of the hua-yen school is examined in terms of its development.
the basic writings of its five patriarchs and their ideas concerning "the dharmadhātu are chronologically and systematically analyzed in detail.
it is demonstrated that the dharmadhātu doctrine can be said to have been, by and large, founded by tu-shun, formulated by chih-yen, systematized by fa-tsang, and elucidated by ch'eng-kuan and tsung-mi.
part three, the concluding part, embarks upon an inquiry into the significance of the hua-yen dharmadhātu doctrine.
it is argued that the dharmadhātu doctrine is not "a pointless exposition of empty words," as characterized by some outside critics, but that it contains solid "philosophical," "religious," and "historical" significance within it.
first, it is clarified that the dharmadhātu doctrine is meant to lead man toward an insight into the interrelatedness, that is, the "mutual identification" and "interpenetration," of all the dharmas — an insight which liberates him from all kinds of rigid philosophical preconceptions and dogmatism concerning reality.
second, it is also discovered that the dharmadhātu doctrine of mutual identification and interpenetration is relevant to the formulation of the religious conviction of the "instantaneous attainment of buddhahood" upheld by the hua-yen school.
finally, it is verified through concrete evidence that the dharmadhātu doctrine exerted a significant influence on the religious thought of china, especially on the ch'an(zen) and the t'ien- t'ai traditions, taoism, and neo-confucianism.
منبع اصلی :
https://hdl.handle.net/11375/6929
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
Keywords: Religious Thought, Theology and Philosophy of Religion; Religious Thought, Theology and Philosophy of Religion
توضیحات فیزیکی اثر :
258 صفحه.
نوع منبع :
رساله تحصیلی
,
کتابخانه عمومی