چکیده :
ترجمه ماشینی :
روایات کتاب مقدس در کنوانسیون های ادبی و شفاهی کهن فراوان است.
یکی از این قراردادها نوع صحنه است.
مطالعه نوع صحنه در سال 1933 با والتر آرند آغاز شد که الگوهای تکرارشونده ترکیبی و تغییرات در حماسه های هومر را مطالعه کرد.
بعداً، این مطالعه توسط رابرت آلتر در پرداختن به روایات کتاب مقدس توسعه یافت.
تایپ صحنه وسیله روایتی بود که سخنوران و نویسندگان باستانی از آن استفاده میکردند که در آن عناصر سنتی الگوهای ترکیبی تکراری بازگو میشد و شیوههای بدیع برای مخاطبان بازگو میشد و انتظارات آنها را بالا میبرد و گاه باعث تعجب میشد.
عناصر متعارفی که نوع صحنه را تشکیل می دهند عبارت بودند از کلمات کلیدی، نقوش، شخصیت ها و مضامین.
این مطالعه به بررسی نوع صحنه ضیافت در تمثیل های عیسی پرداخت تا دریابد که آیا عیسی و در نتیجه، نویسندگان انجیل با سنت ثابت ادبی و شفاهی نوع ضیافت در زمان خود در گفتگو بودند یا خیر.
نقد روایی چارچوب مطالعه را فراهم کرد.
اگرچه نقد روایی بر رویکردی همزمان (متن در شکل نهایی آن) به کار تفسیری دلالت دارد، رویکرد دیاکرونیک (متن در تحول تاریخی آن) نیز به کار گرفته شد که نشان میدهد هر دو رویکرد مکمل یکدیگر هستند.
روایات ضیافت، تصاویر ضیافت، و اطلاعات کلی در مورد ضیافت ها در دوران باستان (حدود 1500 تا 300 قبل از میلاد مسیح) مورد بررسی قرار گرفت: مصری، سومری، اکدی، آشوری، اوگاریتی، عهد عتیق، یهودیان بین عهد، یونانی-رومی، عهد جدید مسیحی.
ادبیات غیر متعارف و ربانی تنعیم.
کشف شد که در زمان عیسی، تمام صحنههای ضیافت دارای دو عنصر اساسی ساختاری بودند: تهیه یک ضیافت و دعوت انتخابی.
از آن نقطه در ساختار، طرح نوع صحنه ضیافت به سه سکانس طرح دیگر منشعب شد که منجر به نوع صحنه برجسته مهمانان، نوع صحنه پاسخ مهمان و میزبان و نوع صحنه عاقلانه و احمقانه شد.
biblical narratives abound in ancient literary and oral conventions.
one such convention is the type-scene.
the study of the type-scene originated in 1933 with walter arend who studied compositional recurrent patterns and variations in the epics of homer.
later, the study was developed by robert alter inhis treatment of biblical narratives.
the type-scene was a narratorial device used by ancient orators and writers in which traditional elements of repetitive compositional patterns were told and retold ininnovative ways to an audience, raising their expectation and sometimes causing surprise.
conventional elements that make up the type-scene were catchwords, motifs, characters, and themes.
this study investigated the banquet type-scene in the parables of jesus in order to find out whether jesus, and by extension, the gospel writers were in dialogue with the fixed literary and oral banquet type-scene convention of their time.
narrative criticism provided the framework for the study.
though narrative criticism implies a synchronic approach (the text in its final form) to the exegetical task, the diachronic approach (the text in its historical evolution) was also employed demonstrating that both approaches are complementary.
banquet narratives, banquet images, and general information about banquets in antiquity (ca.
b.c.e.
1500 to 300 c.e.) were examined: egyptian, sumerian, akkadian, assyrian, ugaritic, old testament, jewish intertestamental, greco-roman, new testament, early christian noncanonical, and rabbinic literature of tannaim.
it was discovered that at the time of jesus all banquet-type scenes bore two basic structural elements: the preparation of a banquet and selective invitation.
from that point in the structure, the plot of the banquet type-scene branched off into three other plot sequences resulting in the eminence of guests type-scene, the guests and host response type-scene, and the wise and foolish type-scene.