چکیده :
ترجمه ماشینی :
در قرن بیستم، ظهور تیلوریسم منجر به یک مفهوم سازی مجدد رادیکال در سازماندهی کار انسانی شد.
هدف علمی تصور شده رسمی افزایش «کارایی» در پشت این پروژه، تغییرات اخلاقی و روانی را که در پروژه ای که هنوز ادامه دارد نیز ذاتی بود، پنهان کرد.
اکنون، در آغاز قرن بیست و یکم، با توجه به انبوه رسواییهای شرکتی و همدستی رویههای تجاری ناجوانمردانه در بحرانهای زیستمحیطی و اقتصادی کنونی، محققان در تعدادی از زمینههای متمرکز بر کار و سازماندهی آن شروع به گرم شدن در حد امکان کردهاند.
ارتباط اخلاق دینی با مسئولیت اجتماعی در شیوه های تجاری، نویدبخشی برای نزدیکی جدید است.
در این پایان نامه، من مطالعه دقیقی از متون کتاب مقدس ارائه می کنم که دیدگاه اخلاقی کار را برای جوامع مسیحی و یهودی تغذیه کرده اند.
من در پی آن هستم که مطالعه خود را در مورد این متون به زبان عبری و یونانی با حساسیتی ارضی به منظور برجسته کردن بینش اخلاقی تعامل انسانی/غیرانسانی در اشکال کار توصیف شده و حساسیت زیستمحیطی که زیربنای این بینش باستانی «کار خوب است» برجسته کنم.
” که در این متون محفوظ است.
به طور خاص، من رابطه اخلاقی بین کار و عبادت را از طریق مطالعه دقیق دو موضوع مرتبط بررسی می کنم.
در قسمت 1، من با نگاهی مستمر به جزئیات «کار خوب» همانطور که در گزارش ساخت خیمه در خروج 25-40 روایت شده است، شروع می کنم.
این مطالعه exodus بستری را فراهم میکند که بر اساس آن مضامین کاری شامل اراده، طراحی، دانش ضمنی و تعامل بین اجتماعی بودن و عاملیت کار را بررسی میکند.
در فصلهای بعدی، من به تجزیه و تحلیل گزارشهای بعدی ساخت معبد در اول پادشاهان، ارمیا 22، اشعیا 60، زکریا 14، 1-2 تواریخ، و در سراسر عهد جدید میپردازم.
در این مطالعه تعمدی بینامتنی، من به دگرگونی معنای خیمه/ معبد در متون عبری و عهد جدید توجه میکنم، زیرا متون ساختمان معبد بهویژه جنبه آخرتشناختی دارند.
مطالعه من در مورد این گزارشهای ساختوساز بعدی نیز در گفتگو با چندین نظریهپرداز معاصر، بهویژه در رابطه با عاملیت کار، زیباییشناسی، اجتماعی بودن، مهارت و خرد، و فرهنگ مادی کار، تفاوتهای ظریف و بافتی را به روایت من از ساختن اخلاقی میافزاید.
این بخش با این نتیجه به پایان می رسد که در عهد جدید، کلیسا هم محصول و هم محل کار اخلاقی برای ساختن «معبد» جدید می شود.
به دنبال این نتیجهگیری، در قسمت 2 پایاننامه، من شرح مفصلتری از پویایی رابطه بین کار و عبادت، همانطور که در عمل پیشنهادی عبری و مسیحی ترسیم شده است، توسعه میدهم.
برای این مطالعه، من به خوانشهای نزدیک از اعمال تقدیمی در متون مقدس عبری (با تمرکز ویژه بر لاویان 1-3 و دیگر متون پیشنهادی پنجتعهدی)، عهد جدید و فلسفه اخلاقی مسیحیت اولیه (1-4c.) روی میآورم.
من رابطه بین عبادت و کار را در این مناجات برجسته می کنم و استدلال می کنم که در منطق عملی آنها، کار «به عبادت کشیده می شود».
به طور خاص، من استدلال می کنم که…
n the 20th-century, the advent of taylorism led to a radical reconceptualisation in the organisation of human work.
the formal scientifically-conceived aim of increased “efficiency” behind this project masked the moral and psychological changes which were also inherent in the project which is still ongoing.
now, at the turn of the 21st century, given the profusion of corporate scandals and the complicity of unscrupulous business practice in the current ecological and economic crises, researchers in a number of fields focused on work and its organisation have begun to warm to the possible relevance of religious ethics to social responsibility in business practices, offering some promise for a new rapprochement.
in this dissertation, i offer a close study of the biblical texts that have nourished a moral vision of work for christian and jewish communities.
i seek to nuance my study of these texts in hebrew and greek with an agrarian sensibility in order to highlight the moral vision of human / non-human interaction in the forms of work described and the ecological sensibility which undergirds this ancient vision of “good work” which is preserved in these texts.
more specifically, i explore the moral relationship between work and worship through a close study of two related themes.
in part 1, i begin with a sustained look at the details of “good work” as narrated in the tabernacle construction account in exodus 25-40.
this study of exodus provides a platform upon which to explore work themes of volition, design, tacit knowledge, and interaction between the sociality and agency of work.
in subsequent chapters, i go on to analyse subsequent temple construction accounts in 1 kings, jeremiah 22, isaiah 60, zechariah 14, 1-2 chronicles, and across the new testament.
in this deliberately intertextual study, i attend to the transformation of the meaning of the tabernacle/temple across the hebrew scriptures and new testament, as temple building texts in particular assume an eschatological aspect.
my study of these subsequent construction accounts also adds nuance and texture to my account of moral making in conversation with several contemporary theorists, particularly with regards to work agency, aesthetics, sociality, skill and wisdom, and the material culture of work.
this section culminates with the conclusion that in the new testament, the church becomes both the product and the site of moral work building a new “temple”.
following this conclusion, in part 2 of the dissertation, i develop a more detailed account of the relational dynamic between work and worship as it is delineated in hebrew and christian offertory practice.
for this study, i turn to close readings of offertory practices in the hebrew scriptures (with special focus on leviticus 1-3 and other pentateuchal offertory texts), the new testament and early christian (1-4c.) moral philosophy.
i highlight the relationship between worship and work in these liturgies and argue that in their practical logic, work is “drawn into worship.” in particular, i argue that…
نویسنده :
Jeremy H. Kidwell
منبع اصلی :
https://era.ed.ac.uk/handle/1842/9452
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
Keywords: Taylorism, Philosophy, Theology, work; labour; craft; theological ethics; biblical ethics; Christian ethics; theology of work
توضیحات فیزیکی اثر :
259 صفحه.
نوع منبع :
رساله تحصیلی
,
کتابخانه عمومی