تئودیسه آزادی: فلسفه تفکر تاریخی هگل [کتاب انگلیسی] | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
تئودیسه آزادی: فلسفه تفکر تاریخی هگل [کتاب انگلیسی]
Wilm Hüffer
284 صفحه .
کتابخانه مجازی الفبا
2002
کتابخانه مجازی الفبا
فارسی
کتاب الکترونیکی
میانگین امتیازات:
امتیاز شما :
تعداد امتیازات :
0
تئودیسه آزادی: فلسفه تفکر تاریخی هگل [کتاب انگلیسی]
ویرایش اثر
عنوان دیگر :
Theodizee der Freiheit: Hegels Philosophie des geschichtlichen Denkens
پدیدآورندگان :
Hüffer, Wilm
(نویسنده)
وضعیت نشر :
Meiner ،
2002
چکیده :
ترجمه ماشینی : خداحافظی با فلسفه تاریخ به یک آیین تبدیل شده است. این تنها پارادوکس نیست. حریف هم تقلبی است. این فلسفه تاریخ نیست که بارها و بارها مورد تعریف و تمجید قرار می گیرد، بلکه خروار تاریخ نگاری از خانه های دانش است که در بهترین حالت در قالب اصطلاحات فلسفی پوشیده شده است. اغلب یک نام برای او وجود دارد: هگل. با این حال او چیز دیگری در ذهن داشت. فلسفه تاریخ او تنها در درجه دوم تفسیری از تاریخ است. اساساً این فلسفه تفکر تاریخی است: نشان می دهد که چرا تفکر عقلانی همیشه مبتنی بر تاریخ است - یعنی به جای اینکه فقط خود یک داستان را بیان کند، معنای تاریخ را توضیح می دهد. نتیجه هگل چشمگیر است: تفکر تاریخی سازنده خودمختاری است. یک برنامه زندگی مستقل مستلزم درک انتظارات خود از توسعه تاریخی شیوه های زندگی مشترک است. هر کس حق اعلام شده برای انجام این کار و پیروی از قضاوت خود را دارد آزاد است. تنها یک چیز وجود دارد که هگل در شکاکیت مدرن متمرکز ثبت کرده است: این ادعا که آگاهی از قانون اساسی تاریخی آزادی خود کاملاً تاریخی توسعه یافته است. این ممکن است سوال برانگیز باقی بماند. با این حال، تحلیل معنای تفکر تاریخی، فلسفه تاریخ هگل را یک دستاورد بازتابی منسوخ نشان میدهد. مطالب: مقدمه اول. بازگشت مسئله تاریخی ـ فلسفی. § 1. اختفای امر فلسفی در فلسفه تاریخ هگل - § 2. نقد هگل از خودفهم غیر انعکاسی تاریخ نگاری - § 3. آپوریاهای تصویر هگل متافیزیکی - § 4. مشکلات تصویر هرمنوتیکی هگل § 5. رویکردهایی به تخریب تاریخ سازی هگل - § 6. مسئله تاریخی - فلسفی هدف تفکر تاریخی 2. قانون اساسی رویه تاریخی. § 7. مشکل "عقل در تاریخ جهان" - § 8. مفاهیم اساسی تفکر "معقول" - § 9. ویژگی های صوری دانش هدایت کنش - § 10. مسئله هرمنوتیک بازسازی های تاریخی - § 11. روایت ساختار بازسازیهای تاریخی – § 12 توضیح پسهک تحولات تاریخی iii. قانون اساسی اندیشه تاریخی. آینده؟ - § 17. تداوم به عنوان بستر انتظارات هدایت کننده عمل - § 18. تاریخ به عنوان «توجیه» اراده «معقول» برای تداوم 4. ارتباط عملی تفکر تاریخی. § 19. تاریخ و خودمختاری کنش فردی - § 20. آپوریاهای درک سوبژکتیویستی از خودمختاری - § 21. خود بیان شده تاریخی علاقه - § 22. کنش خودمختار به عنوان "هدف فی نفسه" - § 23. درهم تنیدگی نفع شخصی و اراده به تداوم - § 24. تاریخی جهت گیری در مقابل وجدان انتزاعی - § 25. جهت گیری تاریخی به عنوان موتور تداوم واقعی - § 26. قانون اساسی به عنوان چارچوبی انعطاف پذیر برای جهت گیری تاریخی v. پایان «تاریخ جهان». § 27. آزادی به عنوان یک آگاهی توسعه یافته تاریخی از خودمختاری - § 28. "تاریخ جهانی" به عنوان خودآزادی عملی - § 29. وداع با آگاهی خودمختاری مبتنی بر "تاریخ جهانی" - § 30. وداع با هگل - آپریا از علوم تاریخی نشانه ها و کتابشناسی
der abschied von der geschichtsphilosophie ist zum ritual geworden. nicht nur dies ist paradox. auch der gegner ist ein falscher. es wird nicht geschichtsphilosophie, sondern immer wieder der popanz einer allenfalls philosophisch bemäntelten geschichtsschreibung aus den häusern des wissens komplimentiert. oft findet sich für ihn auch ein name: hegel. der jedoch hatte anderes im sinn. seine geschichtsphilosophie ist erst in zweiter linie eine deutung der geschichte. primär ist sie philosophie des geschichtlichen denkens: sie zeigt, weshalb vernünftiges denken immer geschichtlich verfasst ist – erklärt also die bedeutung von geschichte, statt selbst nur eine geschichte zu erzählen. hegels ergebnis kann sich sehen lassen: geschichtliches denken ist konstitutiv für autonomie. ein autonomer lebensentwurf verlangt, die eigenen erwartungen aus der geschichtlichen entwicklung der gemeinsamen lebensformen zu erschließen. wer das erklärte recht hat, dies zu tun und dem eigenen urteil zu folgen, ist frei. nur eines hat hegel die geballte moderne skepsis eingetragen: die behauptung, dass sich das bewußtsein für die geschichtliche konstitution der freiheit seinerseits stringent geschichtlich entwickelt habe. dies mag fragwürdig bleiben. die analyse der bedeutung geschichtlichen denkens weist hegels geschichtsphilosophie gleichwohl als unüberholte reflexive leistung aus. inhalt: zur einführung i. die wiederkehr der geschichtsphilosophischen frage. § 1. die verdeckung des philosophischen in hegels geschichtsphilosophie – § 2. hegels kritik am unreflektierten selbstverständnis der geschichtsschreibung – § 3. aporien des metaphysischen hegel-bildes – § 4. probleme des hermeneutischen hegel-bildes – § 5. ansätze zu einer destruktion der hegel-historisierung – § 6. die geschichtsphilosophische frage nach dem zweck geschichtlichen denkens ii. die konstitution geschichtlicher praxis. § 7. das problem der »vernunft in der weltgeschichte« – § 8. grundbegriffe »vernünftigen« denkens – § 9. formale charakteristika handlungsleitenden wissens – § 10. das hermeneutische problem geschichtlicher rekonstruktionen – § 11. die narrative struktur geschichtlicher rekonstruktionen – § 12. die post-hoc-erklärung geschichtlicher entwicklungen iii. die konstitution geschichtlichen denkens. § 13. geschichtsphilosophie als frage nach dem zweck geschichtlicher praxis – § 14. die abbildung der »vernünftigen« welt im geschichtlichen erfahrungsraum – § 15. die konstruktion handlungsleitender erwartungen aus der geschichte – § 16. substitution der ›erwartung‹ durch »machbarkeit« der zukunft? – § 17. kontinuität als substrat handlungsleitender erwartungen – § 18. geschichte als ›rechtfertigung‹ des »vernünftigen« willens zur kontinuität iv. die praktische relevanz geschichtlichen denkens. § 19. geschichte und die autonomisierung individuellen handelns – § 20. aporien des subjektivistischen autonomieverständnisses – § 21. das geschichtlich artikulierte selbst- interesse – § 22. autonomes handeln als »selbstzweck« – § 23. die verschränkung von selbstinteresse und willen zur kontinuität – § 24. geschichtliche orientierung vs. abstraktes gewissen – § 25. geschichtliche orientierung als motor realer kontinuität – § 26. die verfassung als flexibler rahmen geschichtlicher orientierung v. das ende der »weltgeschichte«. § 27. freiheit als geschichtlich entwickeltes autonomiebewußtsein – § 28. »weltgeschichte« als praktizierte selbstbefreiung – § 29. der abschied vom ›weltgeschichtlich‹ fundierten autonomiebewußtsein – § 30. abschied von hegel – aporie der geschichtswissenschaften siglen- und literaturverzeichnis
منابع دیجیتالی مرتبط :
نسخه PDF
اعلام و شخصیت ها :
هگل , گئورگ ویلهلم فریدریش (Georg Wilhelm Friedrich Hegel،فیلسوف بزرگ آلمانی : مکتب ایدهآلیسم آلمانی، تاریخگرایی، از مرتبطین نظریه مرگ خدا) , 1770 1831
متکلمان و سایر شخصیت ها :
فریدریش هگل
نویسنده :
Wilm Hüffer
زبان :
آلمانی
منبع اصلی :
http://libgen.rs/book/index.php?md5=7B48496454359A9AF0BDEDC4D0B0C84E
شابک (isbn):
9783787316113
جنس منبع:
متن
فروست:
Hegel-Studien, Beihefte; 46
پایگاه :
الف:پایگاه کتب
یادداشت :
توضیحات فیزیکی اثر :
284 صفحه .
نوع منبع :
کتاب
خروجی ها :
Mods
Doblin core
Marc xml
MarcIran xml
مشخصات مختصر فراداده
مشخصات کامل اثر
منابع مرتبط :
ثبت نظر
ارسال
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت