سوماتیسم ساده لوح ارسطو [پایان نامه انگلیسی] | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
سوماتیسم ساده لوح ارسطو [پایان نامه انگلیسی]
Alain E. Ducharme
154 صفحه .
کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
فارسی
کتاب الکترونیکی
میانگین امتیازات:
امتیاز شما :
تعداد امتیازات :
0
سوماتیسم ساده لوح ارسطو [پایان نامه انگلیسی]
ویرایش اثر
عنوان دیگر :
Aristotle’s Naïve Somatism [پایان نامه انگلیسی]
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی:
دکتری
رشته تحصیلی:
فلسفه
محل تحصیل رساله تحصیلی:
The University of Western Ontario
تاریخ دفاع:
2011
پدیدآورندگان :
Ducharme, Alain E
(نویسنده)
چکیده :
ترجمه ماشینی : سوماتیسم ساده لوح ارسطو تفسیری دوباره از روانشناسی شناختی ارسطو در پرتو پیش فرض های خاصی است که او درباره بدن حیوان زنده دارد. فرض بر این است که بدن حیوان زنده حساس است، و ارسطو گزارش خود از شناخت را در یک آگاهی اولیه حس عمقی که فرد از بدن خود دارد، استوار می کند. با آن متافیزیک پیشفرض زیر کمربند، ما در موقعیتی هستیم که میبینیم ارسطو در دو آنیما (حداقل فصلهای شناخت) هدف توضیحی متفاوتی نسبت به آنچه ادبیات عموماً به او نسبت میدهد، دارد. او چیزی را توضیح نمیدهد که ما آن را «ذهنی» مینامیم - قلمرو خصوصی و درونی که برخی آن را از نوع فیزیکی متفاوت میدانند - همانطور که بیشتر او را چنین میدانند. توضیح او کسب محتوا است. توضیحات نشان می دهد که چگونه بدن مانند جنبه های مختلف اشیا می شود. اگرچه او به طور معروف ذهن (نوس) را غیرقابل آمیخته با بدن توصیف می کند، اما با محدودیت های عملکردی هدایت می شود - اگر بخواهد به طور بالقوه به همه چیز فکر کند، نمی توان آن را محدود یا واجد شرایط دانست. بنابراین، تحقیق او در شناخت از منظر معاصر از نظر فلسفی محدود است. ارسطو در حال انجام فلسفه ذهن نیست، زیرا به نظر نمی رسد که «ذهنی» از نظر فلسفی گیج کننده باشد.
aristotle’s naïve somatism is a re-interpretation of aristotle’s cognitive psychology in light of certain presuppositions he holds about the living animal body. the living animal body is presumed to be sensitive, and aristotle grounds his account of cognition in a rudimentary proprioceptive awareness one has of her body. with that presupposed metaphysics under our belts, we are in a position to see that aristotle in de anima (cognition chapters at least) has a di erent explanatory aim in view than that which the literature generally imputes to him. he is not explicating what we would call the “mental”—the private, inner realm which some take to be of a di erent kind than the physical—as most take him to be. his explanandum is content acquisition; the explanans is showing how the body becomes like various aspects of objects. although he famously describes the mind (nous) as unmixed with the body, he is guided by functional constrains—nous cannot be limited or qualified if it is to potentially think all things. thus, his inquiry into cognition is philosophically limited from a contemporary perspective. aristotle is not doing philosophy of mind, for he doesn’t seem to find the “mental” philosophically perplexing.
منابع دیجیتالی مرتبط :
متن کامل پایان نامه
اعلام و شخصیت ها :
ارسطو, معلم اول (Aristotélēs،فیلسوف مشائی یونانی), 384 ق.م 322 ق.م
متکلمان و سایر شخصیت ها :
ارسطو
نویسنده :
Alain E. Ducharme
زبان :
انگلیسی
منبع اصلی :
https://ir.lib.uwo.ca/etd/118/
جنس منبع:
متن
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
Keywords: Aristotle; Perception; Literalism; Proprioception; Philosophy of Mind
توضیحات فیزیکی اثر :
154 صفحه .
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
خروجی ها :
Mods
Doblin core
Marc xml
MarcIran xml
مشخصات مختصر فراداده
مشخصات کامل اثر
منابع مرتبط :
ثبت نظر
ارسال
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت