چکیده :
ترجمه ماشینی :
چکیده اعتقاد به پیامبرانی که پیام های خداوند متعال را به مردم می رسانند از اصول اعتقادی دین مبین اسلام است.
خداوند متعال همه موجودات را می آفریند و نیازهای آنها را برآورده می کند و آنها را به عنوان پروردگار هدایت می کند.
نبوت نیز مظهر صفت پروردگار متعال است.
پیامبران به مردم کمک می کنند تا زندگی را معنا کنند.
آنها بندگی را می آموزند و به روح انسان آرامش می بخشند.
جامعه عادلانه ای ایجاد می کنند.
قرآن به دور از اغراق و کمگویی، ارزشی را برای پیامبران قائل است که شایسته آنهاست.
در حالی که مکاتب اسلامی در مورد وجوب و امکان نبوت بحث می کنند، قرآن نبوت را یک واقعیت می داند.
اکثر مکاتب اسلامی معجزه را به عنوان دلیل بر نبوت می پذیرند.
قرآن نبوت را با مفاهیم «رسول» و «نبی» بیان می کند.
شرط ضروری نبوت; وحی پیامبران دو بعد اساسی این ابلاغیه «اخطار» و «اعلام» است.
همه پیامبران دارای ویژگی های صداقت، وثاقت، عاقل و دانا بودن، دوری از خطا و گناه و ابلاغ رسالت خداوند متعال آنچنان که هست هستند.
هرتز محمد (ص) آخرین پیامبری است که خداوند متعال برای همه بشریت فرستاده است.
قرآن، خ.
می گوید محمد (ص) الگوی کامل مردم است و می خواهد مردم از او پیروی کنند.
قرآن، خ.
هنگام خطاب به محمد(ص) او را به نام خطاب نکرد.
او همیشه از آدرس هایی استفاده می کرد که بر شخصیت پیامبری او تأکید می کرد.
از نظر قرآن انسان بودن پیامبران واجب است و چنین بوده است.
چکیده اعتقاد به پیامبرانی که پیام خداوند متعال را به مردم میرسانند، از اصول اعتقادی اساسی ادیان اسلام است.
خداوند متعال همه موجودات را در ذات پروردگار خود می آفریند و نیازهای آنها را برآورده می کند و هدایت می کند.
همچنین نبوت ظهور شخصیت پروردگار متعال است.
پیامبران به مردم کمک می کنند تا به زندگی خود معنا ببخشند.
آنها بندگی را فقط به خداوند متعال می آموزند و روح مردم را آرام می کنند.
آنها یک جامعه عادلانه را تشکیل می دهند.
قرآن بدون اغراق و افراط و تفریط به پیامبرانی می دهد که شایسته آنهاست.
با وجود اینکه مکاتب اسلامی در مورد ضرورت و امکان نبوت بحث می کنند، قرآن نبوت را یک واقعیت می داند.
بسیاری از مکاتب اسلامی معجزه را به عنوان دلیلی بر نبوت می پذیرند.
قرآن نبوت را با مفاهیم «رسول» و «نبی» بیان می کند.
لازمه نبوت الهام گرفتن از پیامبران است.
دو بعد اساسی تبلیغات دینی «انذار» و «انجیل» است.
همه انبیا دارای خصوصیاتی چون حق شناسی، امانتداری، زیرک و باهوش بودن، دوری از باطل و منکر، ابلاغ دقیق پیام های خداوند متعال هستند.
حضرت محمد صلی الله علیه و آله آخرین پیامبر از سوی خداوند متعال برای همه بشریت است.
قرآن بیان می کند که حضرت محمد (ص) نمونه ای عالی برای همه مردم است و قرآن از همه مردم می خواهد که مطیع او باشند.
هنگامی که حضرت محمد صلی الله علیه و آله را خطاب می کند، قرآن او را به نام او خطاب نمی کند.
قرآن همیشه خطاب را برای او به کار می برد تا نبوتش را بیاورد…
özet yüce allah’ın mesajlarını insanlara ileten peygamberlere inanmak, islâm dini’nin inanç esaslarındandır.
yüce allah rab sıfatıyla tüm varlıkları yaratır, ihtiyaçları giderir, ve yol gösterir.
peygamberlik de yüce allah’ın rab sıfatının bir tezahürüdür.
peygamberler, insanların hayatı anlamlandırmalarına yardım ederler.
kulluğu öğretip insan ruhunu huzura kavuştururlar.
adaletli bir toplum oluştururlar.
kur’ân, ifrat ve tefritten uzak bir şekilde peygamberlere hak ettikleri değeri verir.
islâm ekolleri peygamberliğin zorunluluk ve mümkünlünü tartışırken, kur’ân peygamberliği bir vâkıa olarak ele alır.
islâm ekollerinin çoğunluğu mucizeyi, peygamberliğin delili olarak kabul ederler.
kur’ân-ı kerîm, peygamberliği ‘resûl’ ve ‘nebi’ kavramlarıyla ifade eder.
peygamberliğin olmazsa olmaz şartı; peygamberlerin vahiy almalarıdır.
tebliğin iki temel boyutu, ‘uyarı’ ve ‘müjdeleme’dir.
bütün peygamberler doğruluk, güvenilirlik, akıllı ve zeki olma, hata ve günahlardan uzak durma, yüce allah’ın mesajlarını olduğu gibi iletme özelliklerine hâizdirler.
hz.
muhammed ( s.
a.
v.
), yüce allah’ın tüm insanlığa gönderdiği son peygamberdir.
kur’ân, hz.
muhammed ( s.
a.
v.
)’in insanlar için mükemmel bir örnek olduğunu söyler ve insanların ona tâbi olmalarını ister.
kur’ân, hz.
muhammed ( s.
a.
v.
)’e hitap ederken ismiyle hitap etmemiştir.
daima onun peygamberlik vasfını öne çıkaran hitapları kullanmıştır.
kur’ân’a göre peygamberlerin insanlardan olması gereklidir ve öyle de olmuştur.
abstract to believe in prophets who convey almighty allah’s message to people consist of basic faith principles of islam religios.
almighty allah creates all existences in his character of lord, meets their requirements and guides them.
also prophethood is an appearing of almighty allah’s lord character.
prophets helps people to give meaning to their lives.
they teachslavery only to almighty allah and pacify people’s spirit.
they constitute a fair community.
koran gives to prophets worthy deserved by them without exaggeration and extremeness.
althoug islam schools discuss necessity and possibleness of prophethood, koran tackles the prophethood as a fact.
many islam schools accept the miracle as an evidence of prophethood.
koran expresses prophethood whit ‘messenger’ and ‘prophet’ conseptions.
sine qua non of prophethood is taking inspiration of prophets.
two basic dimensions of religious advertising are ‘warning’ and ‘gospel’.
all prophets have character such as rightfulness trustfulness, being clever and intelligent, avoidance from false and evils, conveying almighty allah’s messages exactly.
esteemed mohammed ( peace upon him ) is last prophetsend by almighty allah for all mankind.
koran states that esteemed mohammed ( peace upon him ) is an excellent sample for all people and koran request all people to subject to him.
when the addressing to esteemed mohammed ( peace upon him ), koran does not address him by his name.
koran always uses address’ for him bringing his prophethood…