چکیده :
ترجمه ماشینی:
با تمام معیارها، اواخر قرن بیستم زمان انحطاط چشمگیر جهان اسلام، امت، به ویژه قلب عرب آن بود.
صداهای مسلمان هوشیار مرتباً وضعیت فعلی خود را بدترین وضعیت در تاریخ 1400 ساله اسلام توصیف می کنند.
با این حال، دقیقاً در این زمان از آسیبپذیری مادی بیسابقه، اسلام بهعنوان یک نیروی تمدنی آنقدر قوی ظاهر شده است که تحمیل قدرت همگنکننده غربی، بهویژه آمریکا، بر مردم مسلمان را به چالش میکشد.
این پارادوکس اصلی اسلام امروزی است: در زمانه چنین ضعف بیسابقهای از یک جهت، بیداری اسلامی، جنبشی گسترده و متنوع از نوسازی اسلامی معاصر، چگونه به عنوان نیروی فراملی انعطافپذیر و قدرتمندی ظهور کرده است و چه پیامدهایی دارد.
برای غرب دارید؟ در یک اسلام، بسیاری از مسلمانان جهان ریموند دبلیو بیکر به این سوال می پردازد.
بیکر استدلال میکند که دو چیز واضح است: قدرت غیرمنتظره اسلام در دهههای اخیر از نهادهای رسمی سیاسی، اقتصادی یا مذهبی سرچشمه نمیگیرد و نمیتوان آن را صرفاً با تمرکز بر ادعاهای اغلب جنایتکارانه گروههای خشن و حاشیهای توضیح داد.
در حالی که افراط گرایان مطبوعات بین المللی و مجلات علمی را در انحصار خود دارند، کسانی که در جهان اسلام زندگی و کار می کنند می دانند که اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان دعوت های بی پروا آنها به خشونت را رد می کنند و به دنبال راهنمایی در جای دیگری هستند.
بیکر نشان می دهد که افراط گرایان انرژی و حمایت خود را نه از کمک به تفسیر و احیای عقاید و اعمال اسلامی، بلکه از نفرت های ناشی از سیاست های نادرست غرب در سرزمین های اسلامی می گیرند.
تحلیل متقاعدکننده او از جهان اسلام، میانهروها را بهعنوان نیروی احیاگر اسلام معرفی میکند و میگوید که آنها مسئول ساختن یک هویت اسلامی مدرن و منسجم هستند که نیرویی است که باید با آن حساب کرد.
by all measures, the late twentieth century was a time of dramatic decline for the islamic world, the ummah, particularly its arab heartland.
sober muslim voices regularly describe their current state as the worst in the 1,400-year history of islam.
yet, precisely at this time of unprecedented material vulnerability, islam has emerged as a civilizational force strong enough to challenge the imposition of western, particularly american, homogenizing power on muslim peoples.
this is the central paradox of islam today: at a time of such unprecedented weakness in one sense, how has the islamic awakening, a broad and diverse movement of contemporary islamic renewal, emerged as such a resilient and powerful transnational force and what implications does it have for the west? in one islam, many muslims worlds raymond w.
baker addresses this question.
two things are clear, baker argues: islam's unexpected strength in recent decades does not originate from official political, economic, or religious institutions, nor can it be explained by focusing exclusively on the often-criminal assertions of violent, marginal groups.
while extremists monopolize the international press and the scholarly journals, those who live and work in the islamic world know that the vast majority of muslims reject their reckless calls to violence and look elsewhere for guidance.
baker shows that extremists draw their energy and support not from contributions to the reinterpretation and revival of islamic beliefs and practices, but from the hatreds engendered by misguided western policies in islamic lands.
his persuasive analysis of the islamic world identifies centrists as the revitalizing force of islam, saying that they are responsible for constructing a modern, cohesive islamic identity that is a force to be reckoned with.