چکیده :
ترجمه ماشینی :
در دنیای آموزشی دهه 80، پس از نزدیک به نیم قرن غفلت، دوباره علاقه به تربیت اخلاقی وجود دارد.
با این حال، از آنجایی که اکثر فیلسوفان اخلاق، آموزش ارزش های اخلاقی عینی را به نفع ذهنیت رد می کنند، مربیان مسیحی نیاز به بیان مجدد اصول تربیت شخصیت برای هماهنگی با حقیقت کتاب مقدس احساس کرده اند.
این مطالعه مفهوم شخصیت در آخرالزمان را در مقابل پسزمینهای از فلسفه اومانیستی که از افلاطون و ارسطو سرچشمه میگیرد، تحلیل میکند و در هر سیستم به مفاهیمی در مورد هنجار شخصیت، ماهیت انسان، ماهیت خیر و شر و روش توسعه شخصیت.
یافته ها
دیدگاه کتاب مقدس در مورد شخصیت با دیدگاه فیلسوفان متفاوت است، زیرا مفاهیم انسان و ارزش ها با شخصیت خدا گره خورده است.
بنابراین، در آخرالزمان، انسان به صورت آفریده شده در تصویر خدا برای بازتاب شخصیت خدا، که هنجاری است که مفاهیم خیر و شر از آن گرفته شده است، دیده می شود.
شخصیت بد دشمنی با خداست.
خصلت عادل یعنی تسبیح خدا و وفاداری به او تا حد مرگ.
شخصیت از طریق مشارکت در پیروزی قانونی مسیح بر گناه بر روی صلیب و به دنبال آن پیروزی تجربی از طریق اتحاد با مسیح ایجاد می شود.
شخصیت در روزهای آخر بر سر مسئله عبادت مورد آزمایش قرار خواهد گرفت، چه به یک قدرت شبه مسیحی و چه به خدا.
بسته به نوع رفتار فرد با بره، قضاوت مسیح محور است.
در مقابل، از آنجایی که فیلسوفان فاقد مفهوم «شمسی» خدای شخصی بودند، مفاهیم «ماهوارهای» انسان و ارزشها را از مسیر خود به تاریکی سوق دادند.
قرن ها دیالکتیک فلسفی انسان را از «روح»، «ماهیت»، ابدیت، آزادی و حتی ذهن سلب کرده است، به طوری که اهداف تربیتی به حل مسئله، سازگاری اجتماعی، خودشکوفایی و استقلال اخلاقی تقلیل یافته است.
این اهداف محدود ممکن است مسئول بحران های تحصیلی و اخلاقی باشند که امروزه مدارس دولتی در آمریکا با آن مواجه هستند.
نتیجه گیری
این پژوهش به این نتیجه می رسد که انسان تنها در چارچوب رابطه خدا و انسان است که می تواند مبدأ و سرنوشت، مرض و علاج، معنا و ارزش ها و شخصیتی را بیابد که منعکس کننده شخصیت خداوند باشد.
in the educational world of the 80s there is a renewed interest in moral education after nearly half a century of neglect.
however, since most moral philosophers reject the teaching of objective moral values in favor of subjectivity, christian educators have felt the need to restate the principles of character education to harmonize with biblical truth.
this study analyzes the concept of character in the apocalypse against a background of humanistic philosophy originating in plato and aristotle, noting in each system the concepts regarding the norm of character, the nature of man, the nature of good and evil, and the method of character development.
findings
the biblical view of character differs from that of the philosophers in that the concepts of man and values are tied to the character of god.
thus, in the apocalypse man is seen as created in the image of god to reflect the character of god, which is the norm from which are derived the concepts of good and evil.
evil character is hostility to god; righteous character means exalting god and being loyal to him to death.
character is developed through participation in christ's legal victory over sin at the cross, followed by experiential victory through union with christ.
character in the last days will be tested over the issue of worship, whether to a pseudo-christian power or to god.
judgment is christocentric, depending upon one's treatment of the lamb.
since the philosophers, by contrast, lacked the "solar" concept of a personal god, they drove the "satellite" concepts of man and values from their courses into darkness.
centuries of philosophical dialectic have deprived man of "soul," "essence," eternity, freedom, and even mind, so that educational goals have been reduced to problem-solving, social adjustment, self-actualization, and moral autonomy.
these limited goals may be responsible for the academic and moral crises facing public schools in america today.
conclusions
this research concludes that it is only in the framework of the god-man relationship that man can find his origin and destiny, malady and remedy, meaning and values, and a character that reflects the character of god.