چکیده :
ترجمه ماشینی :
این تحقیق به مفاهیم ارتدکس و بدعت در اندیشه هانس کونگ متکلم سوئیسی می پردازد.
فصل اول خطوط کلی توسعه ارتدکس مسیحی و به طور ضمنی بدعتی را که با آن مخالفت میکرد، از زمان عهد جدید ترسیم میکند.
مرتبط ترین عناصر تشکیل دهنده ساختار آنتی تز ارتدکس-بدعت شناسایی، توصیف و تحلیل می شوند.
بنابراین توجه به اصول سنتی و مدرن، معیارها، هنجارها و مسائل الهیاتی که در تلاشهای کلیسا برای درک صحیح پیام مسیحی نقش متقابل داشتهاند، متمرکز میشود.
فصل دوم نشان میدهد که دغدغههای شبانی که نقطه شروع الهیات کونگ را تشکیل میدهند، در طول سالهای تشکیل کشیشی او در رم سرچشمه گرفتهاند.
این نگرانیها علاقهی او به کمک به درک جهانی در میان تمام سنتهای مسیحی و مشغلهاش برای اعلام انجیل در قالبهای قابل فهم و مرتبط با نوع بشر مدرن است.
برخی از تغییرات مهم در توسعه الهیات کونگ و اصول هرمنوتیکی او نیز شرح داده شده است.
فصل سوم تلاش می کند تا درک کونگ از اصول، معیارها و هنجارهای ارتدکس کلاسیک را توصیف و تحلیل کند.
این روشی را ارائه می دهد که در آن الهیدان سوئیسی بر هنجار بودن سپرده اولیه ایمان در برابر سنت های فرع رسولی و گزاره های ماژستری کلیسا تأکید می کند.
مفهوم بدعت کونگ به عنوان گزیده ای از کلیت وحی در پایان فصل مورد بررسی قرار می گیرد.
فصل چهارم به معیارها و هنجارهای مدرن ارتدکس می پردازد.
مفهوم دینامیک، دیالکتیکی و تاریخی کونگ از حقیقت به عنوان چنین توصیف و تحلیل شده است.
در این زمینه به دیدگاه وی در مورد خطاپذیری گزاره های انسانی نیز پرداخته می شود.
نظریه کونگ در مورد تغییرات پارادایم در الهیات به اختصار بیان می شود این نظریه توضیح می دهد که چگونه تغییرات انقلابی در مفروضات اساسی و در جهان بینی یک پارادایم منشأ بحرانی می شود که مستلزم جایگزینی پارادایم قدیمی با الگوی جدید و در نتیجه تبدیل به گذشته است.
ارتدکس ها منسوخ شده اند
این مطالعه، در فصل پنجم، با ارزیابی انتقادی از مدل کونگ از ارتدکس-بدعت به پایان می رسد.
نتیجه گیری می شود که هنجار تعیین کننده او از حقیقت مسیحی، افق علمی-تاریخ شناسانه مدرن درک است.
در مورد انجیل عیسی مسیح، که کونگ مدعی است معیار نهایی و هنجار حقیقت مسیحیت اوست، آن را مرکز ایمان شخصی متکلم میدانند.
در نهایت، برخی از کمک های کونگ در درک ارتدکس-بدعت و همچنین تنش های درونی مدل او ذکر شده است.
this investigation deals with the concepts of orthodoxy and heresy in the thought of the swiss theologian hans kung.
chapter i sketches the broad outlines of the development of christian orthodoxy and, by implication, of the heresy which opposed it, starting with the new testament times.
the most relevant elements constituting the structure of the orthodoxy-heresy antithesis are identified, described, and analyzed.
the attention is thus focused on the traditional and modern principles, criteria, norms, and theological issues which have interplayed in the church's efforts to understand the christian message correctly.
chapter ii shows that the pastoral concerns which constitute kung's theological starting point originated during the years of his priestly formation in rome.
these concerns are his interest in contributing to the ecumenical understanding among all christian traditions and his preoccupation for proclaiming the gospel in terms both intelligible and relevant to modern humankind.
some important shifts in the development of kung's theology and his hermeneutical principles are described as well.
chapter iii endeavors to describe and analyze kung's understanding of the principles, criteria, and norms of classical orthodoxy.
it presents the manner in which the swiss theologian stresses the normativity of the original deposit of faith over against the sub-apostolic traditions and magisterial pronouncements of the church.
kung's concept of heresy as a selection from the totality of revelation is addressed at the end of the chapter.
chapter iv deals with the modern criteria and norms of orthodoxy.
kung's dynamic, dialectical, and historical concept of truth as such is described and analyzed.
in this context, his views on the fallibility of human propositions are also addressed.
kung's theory of the changes of paradigm in theology is briefly enunciated this theory explains how the revolutionary changes in the basic assumptions and in the world-view of one paradigm originate a crisis which entails the replacement of the old paradigm by the new, thus turning past orthodoxies obsolete.
this study ends, in chapter v, with a critical appraisal of kung's model of orthodoxy-heresy.
it is concluded that his decisive norm of christian truth is the modern scientific-historicist horizon of understanding.
as for the gospel of jesus christ, which kung claims is his ultimate criterion and norm of christian truth, it is considered, rather, as the center of the theologian's personal faith.
finally, some of the contributions of kung to the understanding of orthodoxy-heresy are mentioned, as well as the inner tensions of his model.
نویسنده :
C Enrique Espinosa
منبع اصلی :
https://digitalcommons.andrews.edu/dissertations/46/
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
Keywords: Orthodoxy; Heresy; Hans Kung; Catholic Studies; Christianity; Religious Thought, Theology and Philosophy of Religion, Hans Küng, Jesus Christ
توضیحات فیزیکی اثر :
478 صفحه.
نوع منبع :
رساله تحصیلی
,
کتابخانه عمومی