چکیده :
ترجمه ماشینی :
قدرت جنبه جدایی ناپذیر همه انواع رهبری است.
اصطلاح «سوء استفاده از قدرت» کاربرد نامناسب و فاسد قدرت را توصیف می کند.
اعمال قدرت زمانی به سوء استفاده از قدرت تبدیل می شود که فردی در موقعیت قدرت به گونه ای عمل کند که از نظر حقیقت یا اخلاقی (خوبی، مهربانی، عدالت یا اطاعت) قابل توجیه نباشد.
در حالی که سوء استفاده از قدرت همیشه بخشی از رهبری مسیحی، از جمله رهبری کلیسای ادونتیست روز هفتم بوده است، هیچ مطالعه علمی در مورد ابعاد اخلاقی سوء استفاده از قدرت در کلیسای ادونتیست انجام نشده است.
اگرچه چنین سوء استفادههایی به خوبی شناخته شدهاند، اما بدون تحلیل اخلاقی این تجربیات، نمیتوان درسهای مهمی از نحوه برخورد رهبران مسیحی با ماهیت فاسدکننده قدرت آموخت.
تجزیه و تحلیل سوء استفاده از قدرت اولین قدم ضروری برای یادگیری چگونگی جلوگیری از تله های سوء استفاده از قدرت و یافتن راه حل های ممکن برای تقویت رهبری مسیحی است.
روش شناسی
تحلیل اخلاقی در این مطالعه تنها بر یک جنبه از رهبری متمرکز بود - سوء استفاده از قدرت.
از آنجایی که عموماً پذیرفته شده است که سوء استفاده از قدرت یک انحراف از رهبری واقعی مسیحی و از نظر اخلاقی نامناسب است، تحلیل اخلاقی معضلات اخلاقی معمولی مانند تشخیص خوب و بد، یا درست و غلط را شامل نمیشود.
در عوض، تجزیه و تحلیل در این مطالعه علل سوء استفاده از قدرت را جستجو کرد.
به عنوان یک مطالعه موردی، این مطالعه به بررسی واقعه معروف «قدرت پادشاهی» در کلیسای ادونتیست روز هفتم میپردازد که در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم رخ داد و رهبری دو رهبر برجسته درگیر در مناقشه، جان، را تحلیل میکند.
هاروی کلوگ، رهبر شاخه پزشکی کلیسای ادونتیست های روز هفتم و آرتور گروسونور دانیلز، رهبر شاخه وزیران و رئیس کنفرانس عمومی ادونتیست های روز هفتم.
این تحقیق بر اساس علل آن، سوء استفاده از قدرت را در هفت گروه زیر دستهبندی میکند: سوء استفاده از قدرت، بدرفتاری با زیردستان، حفظ قدرت، رفتار نادرست رهبر، ویژگیهای شخصیتی فاسد، نادیده گرفتن اصول مسیحیت.
و به مسئولیت نابجا، اصالت و حضور.
نتیجه گیری
تجزیه و تحلیل سوء استفاده از قدرت با برخی اقدامات پیشنهادی برای پیشگیری از آنها دنبال می شود.
دوری با آگاهی از اینکه رهبران معنوی بندگان خدا هستند که در خدمت مردم او هستند شروع می شود.
این امر نیازمند شفافیت و اختیارات مشخص و محدود رهبر است.
علاوه بر این، زیردستان و رهبران قرار است به عنوان کنترل و تعادل برای یکدیگر عمل کنند.
باید به رهبران یادآوری کرد که آنها غیر قابل تعویض نیستند.
راهحلهای عملی برای این مشکل شامل محدود کردن زمان رهبری در مقام، اجباری کردن تغییرات یا چرخش در پست رهبری، تعیین دقیق مرزها و محدودیتهای یک موقعیت خاص، و آموزش رهبران در مورد وسعت و محدودیتهای موقعیتشان است.
در نتیجه، تقسیم مسئولیت، قدرت بخشیدن به کل بدن کلیسا، و تصمیم گیری از طریق کمیته ها، هدف انتقال قدرت از دست افراد به کل کلیسا است.
هدف از روند انتخابات، انتخاب رهبری با اصول روشن است، کسی که به آنها عمل کند و کمترین رذایل را داشته باشد، زیرا هیچ کس کامل نیست.
در حالی که کلیسای ادونتیست روز هفتم تلاش کرد تا با اعمال تغییراتی در ساختار سازمانی با سوء استفاده ها در رهبری خود مقابله کند، اختلاف بین نظریه مسیحیت و عملکرد سوء استفاده آمیز ثابت می کند که سوء استفاده از قدرت به رفتار شخصی رهبر و میزان زیردستان او بستگی دارد.
به آن رهبر اجازه می دهد تا از چنین قدرت بی حد و حصری استفاده کند.
مراحل پیشنهادی در این مطالعه، تلاشی ساده برای ارائه راهحلهای بالقوه، با هدف شروع بحث سازنده در مورد گامهای عملی برای جلوگیری از سوء استفاده از قدرت است.
power is an integral aspect of all types of leadership.
the term “abuse of power” describes an inappropriate and corrupt application of power.
the exercise of power becomes an abuse of power when a person in a position of power acts in a manner that cannot be justified in terms of truth or morality (goodness, kindness, justice, or obedience).
while abuses of power have always been a part of christian leadership, including the seventh-day adventist church leadership, no scholarly study on the moral dimensions of abuses of power in the adventist church has been done.
although such abuses are well known, without an ethical analysis of these experiences important lessons of how christian leaders might deal with the corruptive nature of power cannot be learned.
an analysis of the misuse of power is a necessary first step to learn how to avoid the traps of power abuse and to find possible solutions for enhancing christian leadership.
methodology
the ethical analysis in this study concentrated on only one aspect of leadership–the misuse of power.
since it is universally accepted that the abuse of power is a deviation from true christian leadership and morally inappropriate, the ethical analysis did not include typical moral dilemmas such as discerning between good and bad, or right and wrong.
instead, the analysis in this study searched for the causes of the abuses of power.
as a case study, this study investigates the well-known “kingly power” incident in the seventh-day adventist church, which took place in the late 19th and early 20th centuries and analyses the leadership of two prominent leaders involved in the controversy, john harvey kellogg, leader of the medical branch of the seventh-day adventist church and arthur grosvenor daniells, leader of the ministerial branch and president of the general conference of the seventh-day adventists.
based on its causes, this research categorizes the abuse of power in the following seven groups: abuses related to misuse of authority, to mistreatment of subordinates, to preservation of power, to misconduct of a leader, to corrupted character traits, to ignoring christian principles, and to misplaced responsibility, authenticity and presence.
conclusions
the analysis of the abuses of power is followed by some proposed measures for their prevention.
preclusion starts with the awareness that spiritual leaders are servants of god who are in service to his people.
it requires transparency and well defined and limited mandate of the leader.
additionally, subordinates and leaders are supposed to act as checks and balances for each other.
leaders must be reminded that they are not irreplaceable.
practical solutions for the problem would include limiting a leader’s time in office, mandating changes or rotations in the leadership position, clearly defining the boundaries and limits of a particular position, and educating leaders regarding the extent and limitations of their position.
consequently, sharing responsibility, empowering the whole body of the church, and making decisions through committees have the purpose of shifting power from the hands of the individual to the whole church.
the purpose of the election process is to elect a leader with the clear principles, one which practice them, and one that has the least amount of vices, since no one is perfect.
while the seventh-day adventist church attempted to deal with the abuses in its leadership by implementing changes in organizational structure, the discrepancy between christocentric theory and abusive practice proves that abuses of power depend on the personal conduct of the leader and on how much his subordinates allow that leader to exercise such inordinate power.
the steps suggested in this study are a simple attempt to propose some potential solutions, with the goal of starting a constructive discussion of practical steps to prevent power abuse.
نویسنده :
Zorislav Plantak
منبع اصلی :
https://digitalcommons.andrews.edu/dissertations/1646/
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
Keywords: Christian Leadership; Ethics; Seventh-day Adventist; Power; Religious Thought, Jesus Christ, Theology and Philosophy of Religion
توضیحات فیزیکی اثر :
292 صفحه.
نوع منبع :
رساله تحصیلی
,
کتابخانه عمومی