چکیده :
ترجمه ماشینی :
در این پایان نامه، من یک چارچوب نظری برای درک فرآیند سکولاریزاسیون که توسط انقلاب های زبان و زندگی ایجاد شده است، پیشنهاد می کنم.
به لطف چرخش زبانی، دریافته است که دانش در زبان نگهداری می شود.
همانطور که آگامبن توضیح می دهد، انقلاب زبان کوپرنیک ما را به «نخستین انسان هایی تبدیل کرده که کاملاً از زبان آگاه شده اند.
برای اولین بار، آنچه که نسلهای پیشین خدا، هستی، روح، ناخودآگاه میخواندند، به شکلی که هستند به نظر میرسد: نامهایی برای زبان.
به همین دلیل است که برای ما، هر فلسفه، هر دین یا دانشی که از این چرخش آگاه نشده باشد، به طور غیرقابل برگشتی به گذشته تعلق دارد» (آگامبن، 2005 الف: 45).
اندیشه مدرن به لطف چرخش حیات گرایی دریافته است که انسان موجودی طبیعی است و علیرغم ویژگی های خاص خود، منشأ آنها نتیجه روند طبیعی تکامل است.
من ادامه میدهم که این فرآیند سکولاریزاسیون منجر به شیوهای جدید از تفکر الهیاتی میشود که میتوان آن را الاهیات سکولاریزه شده تعریف کرد.
ويژگي الهيات عرفي شده در اين است كه بيشترين دليل وجودي خود را در برهان «مرگ خدا» مي يابد، اما فقدان وحي به وحي حقيقي تبديل مي شود.
غیبت خدای الهیاتی شکل سکولار شده خدا را آشکار می کند - خدای کسانی که معتقد به بی خدا بودن هستند.
نام این الوهیت جدید از نیچه گرفته شده است که نوشته بود فقط به خدایی که قادر به رقصیدن است ایمان دارد: خدای رقصنده.
در لا ویتا.
فیلسوف ایتالیایی، دیوید تاریزو، اخیراً استدلال میکند که قبل از مدرنیته، انسانها وجود نداشتند «به این معنا که پرسش از انسانیت انسان مطرح نمیشد، و همچنین هیچ «تحلیلی از تناهی» وجود نداشت که در آن «انسان» وجود داشت.
همیشه در ارتباط با خود انسان در دوری و فاصله ای که او را تشکیل می دهد حفظ می شود» (tarizzo, 2011: 53).
مدرنیته تبدیل به فرآیند سکولاریزاسیون می شود که در آن انسان دیگر خود را در برابر خدا نمی سنجد، بلکه معیار خود می شود.
in this thesis, i propose a theoretical framework to understand the process of secularization produced by the revolutions of language and life.
thanks to the linguistic turn it has discovered that knowledge is kept within language.
as agamben explains, the copernican revolution of language has made us “the first human beings who have become completely conscious of language.
for the first time, what preceding generations called god, being, spirit, unconscious appear to us as what they are: names for language.
this is why for us, any philosophy, any religion, or any knowledge that has not become conscious of this turn belongs irrevocably to the past”(agamben, 2005a: 45).
thanks to the vitalist turn, modern thought has found out that human beings are natural beings and, in spite of the peculiarity of their characteristics, their origin is the result of the natural process of evolution.
i will maintain that this process of secularization leads to a new theological way of thinking definable as secularized theology.
the peculiarity of secularized theology lies in the fact that it finds its ownmost reason of existence in the demonstration of the “death of god” but, the absence of revelation becomes the true revelation.
the absence of the theological god reveals a secularized form of god – the god of those who believe of being without god.
the name of this new divinity comes from nietzsche who wrote that he would believe only in a god able to dance: the dancing god.
in la vita.
un’invezione recente, the italian philosopher davide tarizzo argues that before modernity human beings did not exist “in the sense that the question of the humanity of man was not being asked, nor was there any ‘analysis of finitude’ in which ‘man’s being is always maintained, in relation to man himself, in a remoteness and a distance that constitute him”(tarizzo, 2011: 53).
modernity becomes the process of secularization whereby the human being no longer measures himself against god, but becomes the measure of himself.
نویسنده :
Marco Piasentier
منبع اصلی :
https://ethos.bl.uk/OrderDetails.do?did=276&uin=uk.bl.ethos.646947
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
متن کامل در دسترس نمی باشد.
Keywords : Philosophy, Theology, Giorgio Agamben, Roberto Esposito, Davide Tarizzo
نوع منبع :
رساله تحصیلی
,
کتابخانه عمومی