چکیده :
ترجمه ماشینی :
این مطالعه به اهمیت تئوری یونگ و پسا یونگ در توسعه جنبش الهه غرب معاصر می پردازد، که شامل انواع مختلف طبیعت مبتنی بر خودشناس، پاگان، فمینیسم الهه، آگاهی الهه، معنویت الهه، ویکا و الهه است.
- سنتهای ایمانی متمرکز که در پنج دهه گذشته شاهد افزایش مجموع طرفداران غربی بودهاند و هدف مشترکی برای ادعای الهه به عنوان بخشی فعال از آگاهی و سنتهای ایمانی غربی دارند.
جنبش الهه غربی به شدت تحت تأثیر افکار یونگ و بازنگری های فمینیستی نظریه یونگ قرار گرفته است، که گاهی اوقات به طور خاص تفسیر می شود، اما به عنوان مسیری برای دگرگونی شخصی و معنوی ارائه می شود.
این تحلیل راههایی را بررسی میکند که در آن زنان با الهه از طریق فرآیند فردیت یونگی مواجه میشوند و با شناسایی متفکران کلیدی و ایدههای اصلی که به شکلدهی به توسعه جنبش الهه غربی کمک کردند، توسعه نظریههای یونگ و پسا یونگ را ردیابی میکند.
این کار را از طریق مطالعه دقیق و تجزیه و تحلیل پنج خاطرات زندگینامهای «تولد دوباره» منتشر شده بین سالهای 1981 و 1998 انجام میدهد: کریستین داونینگ (1981) the goddess: mythological images of the feminine; ژان شینودا بولن (1994) عبور به آوالون: زیارت میانسالی یک زن؛ sue monk kidd's (1996) the dance of the disident daughter: a woman’s journey from christian tradition to sacred feminine; مارگارت استاربرد (1998) the goddess in the gospels: reclaiming the sacred feminine; و فیلیس کوروت (1998) کتاب سایه ها: سفر یک زن مدرن به سوی حکمت جادوگری و جادوی الهه.
این پنج خاطرات منعکس کننده تنوع سنت های اعتقادی در جنبش الهه غربی است.
این تحقیق بر دو موضوع تحقیقاتی موازی و تکمیلی متمرکز است: 1) بررسی انتقادی محتوای خاطرات به منظور تعیین سهم آنها در توسعه جنبش الهه و 2) ترسیم و یافتن منبع توسعه نظریههای اصلی یونگ و پسا یونگ.
در خاطرات به منظور ارزیابی اهمیت اندیشه یونگ و پسا یونگ در نهضت دفاع کرد.
هدف از این مطالعه به دست آوردن درک بهتر از سوال اصلی تحقیق بود: اهمیت نظریه یونگ و پسا یونگ برای توسعه جنبش الهه غربی چیست؟ هر خاطره در معرض بررسی انتقادی مخاطبان مورد نظر، دستاوردهای آن، کارکردها و نقاط قوت و چارچوب های نظری آن قرار می گیرد.
نتایج تحقیقات بیش از تجربیات پنج زن غربی ارائه کرد، همچنین شواهدی برای تحلیل اهمیت نظریه یونگ و پسا یونگ در توسعه جنبش الهه غربی ارائه کرد.
یافتهها مشارکت حیاتی روانشناسی تحلیلی کارل یونگ و استر هاردینگ، اریش نویمان، کریستین داونینگ، ای سی ویتمونت و ژان شینودا بولن را نشان میدهند.
کمکهای اضافی سو مونک کید، مارگارت استاربرد، و فیلیس کوروت، و مسیرهای یونگی و پسا یونگی را به الهه نشان میدهد.
از طریق رویکردهای گوناگون به مقولههای یونگ، این خاطرات ادبیات فردی برای جنبش الهه غربی را تشکیل میدهند.
this study is concerned with the significance of jungian and post-jungian theory to the development of the contemporary western goddess movement, which includes the various self-identified nature-based, pagan, goddess feminism, goddess consciousness, goddess spirituality, wicca, and goddess-centred faith traditions that have seen a combined increase in western adherents over the past five decades and share a common goal to claim goddess as an active part of western consciousness and faith traditions.
the western goddess movement has been strongly influenced by jung’s thought, and by feminist revisions of jungian theory, sometimes interpreted idiosyncratically, but presented as a route to personal and spiritual transformation.
the analysis examines ways in which women encounter goddess through a process of jungian individuation and traces the development of jungian and post-jungian theories by identifying the key thinkers and central ideas that helped to shape the development of the western goddess movement.
it does so through a close reading and analysis of five biographical ‘rebirth’ memoirs published between 1981 and 1998: christine downing’s (1981) the goddess: mythological images of the feminine; jean shinoda bolen’s (1994) crossing to avalon: a woman’s midlife pilgrimage; sue monk kidd’s (1996) the dance of the dissident daughter: a woman’s journey from christian tradition to the sacred feminine; margaret starbird’s (1998) the goddess in the gospels: reclaiming the sacred feminine; and phyllis curott’s (1998) book of shadows: a modern woman’s journey into the wisdom of witchcraft and the magic of the goddess.
these five memoirs reflect the diversity of the faith traditions in the western goddess movement.
the enquiry centres upon two parallel and complementary research threads: 1) critically examining the content of the memoirs in order to determine their contribution to the development of the goddess movement and 2) charting and sourcing the development of the major jungian and post-jungian theories championed in the memoirs in order to evaluate the significance of jungian and post-jungian thought in the movement.
the aim of this study was to gain a better understanding of the original research question: what is the significance of jungian and post-jungian theory for the development of the western goddess movement? each memoir is subjected to critical review of its intended audiences, its achievements, its functions and strengths, and its theoretical frameworks.
research results offered more than the experiences of five western women, it also provided evidence to analyse the significance of jungian and post-jungian theory to the development of the western goddess movement.
the findings demonstrate the vital contributions of the analytical psychology of carl jung, and post-jungians m esther harding, erich neumann, christine downing, e.c.
whitmont, and jean shinoda bolen; the additional contributions of sue monk kidd, margaret starbird, and phyllis curott, and exhibit jungian and post-jungian pathways to goddess.
through a variety of approaches to jungian categories, these memoirs constitute a literature of individuation for the western goddess movement.