مسیح شناسی ضد پلاگیوس آگوستین قدیس (396-430) [کتاب انگلیسی] | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مسیح شناسی ضد پلاگیوس آگوستین قدیس (396-430) [کتاب انگلیسی]
Dominic Keech
کتابخانه مجازی الفبا
2012
کتابخانه مجازی الفبا
فارسی
کتاب الکترونیکی
میانگین امتیازات:
امتیاز شما :
تعداد امتیازات :
0
مسیح شناسی ضد پلاگیوس آگوستین قدیس (396-430) [کتاب انگلیسی]
ویرایش اثر
عنوان دیگر :
The Anti-Pelagian Christology of Augustine of Hippo, 396-430
وضعیت نشر :
Oxford University Press ،
2012
چکیده :
ترجمه ماشینی: مسیح شناسی آگوستین با طفره رفتن از روایت های ثابت شده در مورد توسعه آموزه ها در دوران پاتریستیکی، هنوز توجه علمی انتقادی را که شایسته آن است، دریافت نکرده است. این مطالعه بر درک آگوستین از انسانیت مسیح متمرکز است، همانطور که در گفت و گو با مفهوم ضد پلاژی او از آزادی انسان و گناه اصلی پدیدار شد. دومینیک کیچ با تفسیر مجدد مناقشه پلاژوسی به عنوان ادامهی غربی مناقشه اوریژنیست قبل از آن، استدلال میکند که قرائت آگوستین از اوریژن در مرکز پاسخ مسیحیت او به پلاژینیسم قرار دارد. بنابراین آگوستین در شبکه ای از متکلمان غربی قرن چهارم و پنجم قرار می گیرد که می خواستند از اوریژن در برابر اتهامات خطای افلاطونی و بدعت های خطرناک دفاع کنند. کیچ که با بررسی مطالعاتی در مورد مسیح شناسی آگوستین و الهیات ضد پلاژوسی آغاز می شود، با ترسیم مجدد روایت درگیری آگوستین با مسائل و شخصیت های دخیل در مناقشات اوریژنیست و پلاگیوس پیش می رود. او موتیف غالب مسیحشناسی ضد پلاگیوس آگوستین را برجسته میکند: انسانیت مسیح، «شبیه جسم گناهآلود» (روم. 8.3)، و استدلال میکند که این موضوع از طریق مجموعهای از دریافتها از کار آمبروز و اوریجن توضیح داده میشود. مشکلات الهیاتی که توسط این مسیح شناسی مطرح می شود - در مسیحی که از گناه معاف است به گونه ای که ماهیت انسانی او را نامتعادل می کند - با بررسی درک آگوستین از آپولیناریسم و اظهارات مبهم او در مورد منشأ روح انسانی بررسی می شود. این پسزمینه نتیجهگیری نظری کتاب را تشکیل میدهد، که ناسازگاریهای مسیحشناسی آگوستین را میتوان با قرار دادن آن در چارچوب اوریژنی توضیح داد، که در آن روح مسیح در تجسم به دلیل رابطهاش با کلام ابدی، پس از سقوط، بدون گناه باقی میماند. از روح به تجسم.
evading established accounts of the development of doctrine in the patristic era, augustine's christology has yet to receive the critical scholarly attention it deserves. this study focuses on augustine's understanding of the humanity of christ, as it emerged in dialogue with his anti-pelagian conception of human freedom and original sin. by reinterpreting the pelagian controversy as a western continuation of the origenist controversy before it, dominic keech argues that augustine's reading of origen lay at the heart of his christological response to pelagianism. augustine is therefore situated within the network of fourth and fifth century western theologians concerned to defend origen against accusations of platonic error and dangerous heresy. opening with a survey of scholarship on augustine's christology and anti-pelagian theology, keech proceeds by redrawing the narrative of augustine's engagement with the issues and personalities involved in the origenist and pelagian controversies. he highlights the predominant motif of augustine's anti-pelagian christology: the humanity of christ, 'in the likeness of sinful flesh' (rom. 8.3), and argues that this is elaborated through a series of receptions from the work of ambrose and origen. the theological problems raised by this christology - in a christ who is exempt from sin in a way which unbalances his human nature - are explored by examining augustine's understanding of apollinarianism, and his equivocal statements on the origin of the human soul. this forms the backdrop for the book's speculative conclusion, that the inconsistencies in augustine's christology can be explained by placing it in an origenian framework, in which the soul of christ remains sinless in the incarnation because of its relationship to the eternal word, after the fall of souls to embodiment.
منابع دیجیتالی مرتبط :
نسخه PDF
کلید واژه اصلی :
مسیحشناسی (مسیحیت)
,
الهیات
,
الهیات آگوستین
,
فیض (مسیحیت)
,
مسیحشناسی آباء
,
مسیحشناسی بازنگریشده آباء
,
پلاجیانیسم
اعلام و شخصیت ها :
آوگوستین قدیس, مارکوس اورلیوس (فیلسوف نوافلاطونی و اشراقی و متکلم مسیحیت اولیه), -354 430م.
پلاگیوس, (Pelagius؛ پلاجیوس؛ فیلسوف، مبلغ مذهبی و الاهیدان طرفدار اراده آزاد و زهد؛ مخالف تئوری آگوستین در مورد گناه نخستین، متهم به هرطقه یا بدعتگذاری؛ نظریه اراده آزاد به نام پلاجیانیسم «Pelagianism» معروف است), 360م. انگگلیس 420م. فلسطین
بیشتر
متکلمان و سایر شخصیت ها :
04- آگوستین قدیس( از تأثیر گذار ترین متفکران اندیشه غرب و از شکل دهندگان اصلی فرهنگ مسیحی)
,
آگوستین قدیس
نویسنده :
Dominic Keech
زبان :
انگلیسی
منبع اصلی :
https://libgen.is/book/index.php?md5=92A69798FD9D43AAFB5897DDD9899329
شابک (isbn):
9780199662234
جنس منبع:
متن
فروست:
Oxford Theology and Religion Monographs
پایگاه :
الهیات
یادداشت :
توضیحات اضافی :
پلاجیوس (انگلیسی: Pelagius); (۱ ژانویهٔ ۰۳۶۰ – ۱ ژانویهٔ ۰۴۲۰) یک فیلسوف، مبلغ مذهبی و الاهیدان طرفدار اراده آزاد و زهد اهل انگلستان بود که در روم باستان میزیست. او توسط آگوستین و دیگران متهم شد که نیاز به کمکهای الاهی در انجام کارهای نیک را انکار میکند. آنها فهمیدند که او گفته است که تنها فیض لازم، اعلام شریعت است. انسانها به دلیل گناه آدم محروم نشدهاند و کاملاً قادر به اجرای شریعت بدون کمک الاهی بودند. پلاجیوس تئوری آگوستین در مورد گناه نخستین را انکار کرد. طرفداران وی در حمایت از موضع او به آیهای در کتاب تثنیه (۲۴:۱۶) اشاره کردند. شورای کارتاژ (۴۱۸) پلاجیوس را یک هرطقه یا بدعتگذار اعلام کرد. تفسیر وی از نظریه اراده آزاد به نام پلاجیانیسم (انگلیسی: Pelagianism) معروف است. او تحصیل کرده و مسلط به یونانی و لاتین بود و کلام نیز آموخته بود. او وقت خود را در زهد گذراند و به زهد عملی تمرکز داشت. او در رم، بهخاطر زهد سخت و طاقتفرسا در زندگیاش و قدرت و اقناع در سخنانش، به خوبی شناخته شده بود. پلاجیوس در اوایل زندگی حرفه ای خود به شهرت رسید؛ حتی توسط ارکان کلیسا مانند آگوستین، که او را به عنوان «یک مرد مقدس» یاد میکرد. با این حال، او بعداً برای جلوگیری از محکومیت عمومی به دروغگویی دربارهٔ آموزههای خود متهم شد و بیشتر اوقاتش در دفاع از آموزههای خود در برابر متکلمان مسیحی صرف شد که معتقد بودند که پلاجیوس در آیین ناشناخته بدعتهایی را به سنت رسولان وارد کردهاست. پلاجیوس از بریتانیا به روم آمد و موعظه را شروع کرد. او میگفت: «انسان با تلاش خود، شایسته فیض و رحمت خدا میشود …؛ اگر اراده انسان کاملاً آزاد نباشد، هیچ گناهی در کار نیست …؛ گناه آدم تنها به خودش آسیب رساند نه به همه نسل انسانی …؛ اگر انسان درست انتخاب کند، میتواند بدون گناه زندگی کند و این امر، حتّی قبل از ظهور مسیح هم بود». حکومت، ابتدا پلاجیوس را بدعتگذار اعلام کرد. سپس کلیسا در سال ۴۱۸، او را تکفیر کرد. پس از مدتی آگوستین به او حمله شدیدی کرد. از آنجایی که آگوستین در جوانی در وادی شهوت سرگردان بود و ناگهان هدایت شد، گفت که انسان ذاتاً فاسد و شریر است. انسان محکوم به «گناه ازلی» است؛ که از پدرش آدم به ارث بردهاست؛ ولی خدا رحیم است و هر که را بخواهد نجات میدهد. اختلاف با آگوستین: به گفته جوان اگریدی: از نظر پلاجیوس، پایه و اساس مسیحیّت، کوشش معنوی بهسوی کمال بود و بهنظر آگوستین، واگذاری همهچیز به خدا. پلاجیوس با خصلت بیآلایش خود، دریافت که این نظریه آگوستین بوی سستی اخلاقی میدهد. در واقع اختلاف بین آگوستین و پلاجیوس در چهار مرحله بود: الف) اراده؛ آگوستین اراده انسان را به سبب گناه مخدوش میدانست؛ ولی پلاجیوس میگفت انسان با اراده خود میتواند، خود را از گناه پاک کند. ب) گناه؛ آگوستین گناه را موروثی دانسته و انسان را فاقد صلاحیّت برای جبران میدید؛ اما پلاجیوس معتقد بود که گناه پدر، ربطی به فرزند ندارد. ج) فیض؛ آگوستین فیض خدا را فقط شامل حال خواصّی که خدا انتخاب کرده میدانست. در حالی که پلاجیوس فیض خدا را عام و شامل حال تمام مؤمنان میدانست. د) نجات؛ آگوستین در مورد نجات، به نوعی جبرگرایی معتقد بود و فقط خدا را مؤثر میدانست و برای تلاش و کوشش خود شخص، هیچ اعتباری قائل نبود؛ اما پلاجیوس میگفت: علاوه بر رحمت خدا، اعمال صالح نیز در صلاحیّت فرد برای نجات ضروری هستند. امروزه اکثر مسیحیان، نیمهپلاجیوسی هستند؛ تا آگوستینی
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
مخاطب :
بزرگسال , تخصصی
خروجی ها :
Mods
Doblin core
Marc xml
MarcIran xml
مشخصات مختصر فراداده
مشخصات کامل اثر
منابع مرتبط :
ثبت نظر
ارسال
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت