چکیده :
ترجمه ماشینی :
این پایاننامه تأثیر دو مشارکتکننده اصلی تفکر مسیحی را بر جنسیت انسان در هفت قرن اول دوران مسیحیت مقایسه میکند: اول، دیدگاه عمومی منفی مرد و زن در فلسفه یونان، محدود کردن تمایز جنسی به بدن، بدن کم توجه، تحقیر روابط جنسی به عنوان غیرمنطقی و تحقیرکننده، و تمایل به دیدن خصومت به عنوان ذاتی در روابط زن و مرد.
دوم، دیدگاه مثبت تر از مرد و زن در کتاب مقدس عبری، که در آن تمایز جنسی و تولید مثل هر دو به طور طبیعی خوب و برای وجود انسان ضروری تلقی می شوند.
این دو دیدگاه بسیاری از مناقشات مسیحیت اولیه در مورد ازدواج و رهبانیت را نشان می دهند.
آنها همچنان در بحثهای جاری در مورد نقشهای جنسی، هویت جنسی و اخلاق جنسی نقش دارند.
واضحترین و مشکلآفرینترین تأیید پاتریستی دیدگاه یونانی در مورد مرد و زن در قرن هفتم از ماکسیموس اعترافکننده به دست آمد، اگرچه دیدگاه ماکسیموس به وضوح مستقیم یا غیرمستقیم از اوریگن، گریگوری نیسا و سایر سنتهای اسکندریه ناشی میشود.
ادعای ماکسیموس مبنی بر اینکه «تقسیم» زن و مرد باید «به طور کامل از بین برود» قبل از اینکه زمین و آسمان متحد شوند، به عنوان جایگزینی برای تفکر دوتایی سنتی ارائه شده است.
این تز نشان خواهد داد که سازگاری درک «یونانی» از مرد و زن که از اوریجن گرفته شده است، اگر نگوییم غیرممکن است، با بسیاری دیگر از سنتهای مسیحی که مردان و زنان را مجبور میکند به عنوان مرد یا زن زندگی کنند، خواه متاهل یا مجرد، دشوار است.
در نهایت، این تز نشان خواهد داد که فرض کلیدی دیدگاه مسیحی «یونانی»، مستثنی کردن مرد و زن از تصویر خدا، غیر ضروری و ناسازگار با درک اولیه مسیحی است که توسط کتاب مقدس و سنت پشتیبانی میشود، مبنی بر اینکه تصویر خدا یک موضوع رابطه شخصی به تقلید از تثلیث و نه صرفاً یک موضوع فضیلت، برتری، عقل یا خودمختاری.
this thesis will contrast the influence of the two main contributors to christian thinking on human sexuality in the first seven centuries of the christian era: first, the generally negative view of male and female in greek philosophy, limiting sexual distinction to the body, holding the body in low regard, disdaining sexual relations as irrational and degrading, and tending to see hostility as inherent in male-female relations; second, the more positive view of the man and the woman in hebrew scripture, in which sexual distinction and reproduction are both deemed naturally good and necessary for human existence.
these two views account for much of the controversy in early christianity concerning marriage and monasticism.
they also still contribute to current controversies over sex roles, gender identity, and sexual ethics.
the plainest and most problematic patristic endorsement of the greek view of male and female came in the seventh century from maximus the confessor, though maximus’s view clearly derives directly or indirectly from origen, gregory of nyssa, and others of the alexandrian tradition.
maximus’s contention that the ‘division’ of male and female must be ‘completely shaken off’ before heaven and earth can be united has been offered as an alternative to traditional binary thinking.
this thesis will show that the ‘greek’ understanding of male and female deriving from origen is difficult if not impossible to reconcile with much else in christian tradition that obliges men and women to live as either men or women, whether married or celibate.
finally, the thesis will show that the key assumption of the ‘greek’ christian view, excluding male and female from the image of god, is unnecessary and inconsistent with the early christian understanding, supported by scripture and tradition, that the image of god is a matter of personal relation in imitation of the trinity and not solely a matter of virtue, excellence, intellect, or autonomy.