چکیده :
ترجمه ماشینی :
اگرچه کولریج به طور کلی به عنوان یک فیلسوف اجتماعی شناخته نمی شود، تعدادی از نویسندگان در سال های اخیر به طور مختصر به افکار سیاسی و اجتماعی او پرداخته اند.
از جمله هارولد بیلی در «کولریج: مطالعات چند دستی در صدمین سالگرد مرگش»، سی.
سی.
برینتون در «ایده های سیاسی رمانتیست های انگلیسی»، آلفرد کابن در «ادموند برک و شورش علیه قرن هجدهم»، کیت فایلینگ در «طرحها در زندگینامه قرن نوزدهم»، اُ.ک.
گلوین در «اوهورو در نظم اجتماعی»، جی دبلیو مویرهید در «کولریج بهعنوان فیلسوف»، سی آر.
مطالعات'.
علاوه بر این، بی.جی وایت از نوشته های کولریج گزیده ای با عنوان «اندیشه سیاسی ساموئل تیلور کولریج» انتخاب کرده است.
آثار مورد استناد o.k.
گلوین، سی.اچ.
سندرز و باسیل ویلی همچنین دارای نشانههایی در مورد جهتگیری تأثیری هستند که این مرحله از اندیشه کولریج داشته است.
اما در حالی که این آثار از بسیاری جهات مفید بوده اند (همانطور که در پاورقی ها در سراسر متن تأیید شده است)، هیچ یک از آنها چارچوب مرجع دقیق پایان نامه حاضر را ندارند.
در وهله اول، نوشتههای کولریج در اینجا مورد بررسی قرار میگیرند تا نه در درجه اول نظریه سیاسی او، بلکه همانطور که از عنوان آن پیداست، نظریه اجتماعی مسیحی او را مشخص کنیم.
این دومی با هیچ یک از سیاست های او یکسان نیست! نظریه یا الهیات او، اگرچه بخشی از سهم متمایز او در نحوه نشان دادن ارتباط متقابل آنها نهفته است.
o.k.
gloyn از منظر کارکرد اجتماعی کلیسا همانطور که او آن را تصور می کرد به او نزدیک شده است، اما او تصور ملت را برای کولریج نهایی می داند، در حالی که در اینجا گفته می شود که نوشته های پراکنده او حاکی از یک تصور اساسی تر از یک مسیحی است.
جامعه ای که در آن ملت، دولت و کلیسا باید جایگاه خود را پیدا کنند.
کولریج ایدهآل جامعهای را مطرح کرد که در چارچوب خود، و نه صرفاً در اعتقادات درونی اعضای آن، کاملاً مسیحی باشد.
در نهایت، فرمول بندی خاص او از این آرمان است که همچنان تأثیر مهمی بر متفکران معاصر دارد.
تز حاضر پس از آن به عنوان تلاشی برای تبیین کاملتر و مناسبتر مفهوم کولریج از جامعه مسیحی و بررسی ماهیت و میزان تأثیر آن تا به امروز، به عنوان معیاری برای اهمیت آن در جامعه مسیحی ارائه میشود.
تاریخ اندیشه اجتماعی از این جهات، این مطالعه هر دو از نظر دامنه گسترده تر از مقالات قبلی در این زمینه متفاوت است.
inasmuch as the present field of inquiry is not entirely new, a brief apology may be in order.
though coleridge is not generally recognized as a social philosopher, a number of writers have in recent years dealt briefly with his political and social thought.
among these are harold beeley in 'coleridge: studies by several hands on the hundredth anniversary of his death', c.
c.
brinton in 'the political ideas of the englieh romanticists', alfred cobban in 'edmund burke and the revolt against the eighteenth century', keith failing in 'sketches in nineteenth century biography', o.
k.
gloyn in 'the ohuroh in the social order', j.
w.
muirheed in 'coleridge as philosopher', c.
r.
banders in 'coleridge and the broad church movement', basil willey in 'nineteenth century studies'.
in addition, b.j.
white has made a selection from coleridge's writings entitled 'the political thought of samuel taylor coleridge'.
the works cited of o.k.
gloyn, c.h.
sanders and basil willey also contain a number of indications as to the direction of the influence which this phase of coleridge's thought has had.
but while these works have been helpful in many respects (as acknowledged in footnotes throughout the text), none of them has the exact frame of reference of the present thesis.
in the first place, coleridge's writings are here examined to determine not primarily his political theory but rather, as the title implies, his christian social theory.
the latter is not identical with either his politics! theory or his theology, though part of his dsitinctlve contribution lies in the way in which he demonstrated their inter-relatedness.
o.
k.
gloyn has approached him from the viewpoint of the social function of the church as he conceived it but he regards the conception of the nation as ultimate for coleridge, whereas it is here maintained that his scattered writings imply a yet more basic conception of a christian society within which nation, state and church must find their place.
coleridge projected an ideal of a society that is distinctively christian in its framework, and not merely in the inner convictions of its component members; end it is his particular formulation of this ideal which continues to exercise an important influence on contemporary thinkers.
the present thesis is offered then as an attempt to expound more fully and more adequately than hitherto, coleridge's conception of a christian society, and to investigate the nature and extent of its influence up to the present day, as a measure of its significance in the history of social thought.
in these respects, this study is both different from end wider in scope than previous essays in this field.