چکیده :
ترجمه ماشینی :
این پایان نامه به بررسی عادت - فعالیت های آموخته شده، تکراری، تشریفاتی می پردازد.
رایج ترین و روزمره ترین تجلی مارپیچ های تکرار در زندگی انسان است.
در طول دوره مدرن، ظهور سوبژکتیویته خودآگاه اغلب در تنش با گرایش به تبیین پدیده ها بر حسب مکانیسم طبیعی و خودکاری بوده است و مفهوم عادت بارها و بارها به عنوان یک مدولاسیون ممکن بین این قطب ها ظهور کرده است.
به طور متناقض، تصور فروتنانه عادت به عنوان مرحله ای عمل می کند که در آن مضامین باستانی تکرار ناخودآگاه و سرنوشت در یک زمینه مدرن بازپخش می شوند.
این پایان نامه سعی دارد جلوه های فلسفی، روانشناختی و زیبایی شناختی عادت را یکپارچه کند و در عین حال مفهوم را بسط دهد و آن را در قالب مسیر یا وسیله ای برای دستیابی به حالات مختلف آگاهی «دگرگونی» در نظر بگیرد.
کار عملی من، بیشتر ویدیویی، همچنین به موضوع عادت و تکرار و تعدیل آن بین قلمرو خودآگاه و ناخودآگاه می پردازد.
اغلب قطعات ویدئویی من از رویاها نوشته شده اند و سعی می کنند چیزی از ماهیت "خوابگرد" را منعکس کنند.
رقمی که جایی بین مرگ و زندگی، کنترل و خودمختاری، عزم و عدم تعین گرفتار شده است.
به نظر من، درک عادت میتواند وسیلهای برای بیان چیزی از حالت میانبر چنین چهرههای متقاعدکننده و غیرقابل نفوذ در خواب، که بارها و بارها در طول تاریخ در انواع شکلها و شیوههای هنری مختلف، از ادبیات گرفته تا ظاهر شدهاند، فراهم کند.
فیلم، بلکه مهمتر از همه، در زندگی روزمره.
در سرتاسر پایان نامه صدای آیریس گلدو است، سنجاق کنار پایان نامه، که من بدون مشکل در تمام طول مدت با او کار کرده ام.
من تجربیات شخصی او را در قالب نامهها، ایمیلها و یادداشتهای روزانه، که در آن او به آنچه فکر میکند ممکن است در هر فصل از پایان نامه به آن دست پیدا کنم، پاسخ میدهد.
اگرچه سخنان او اغلب تحریک آمیز هستند، اما همیشه مرتبط هستند و او کیفیتی از عدم تعین و مقاومت را در برابر چیزهایی که من سعی در روشن کردن آنها را دارم باز می گرداند.
this thesis explores habit - learned, repetitious, ritualised activity; the most commonplace, everyday manifestation of spirals of repetition in human life.
during the modern period the emergence of self-conscious subjectivity has often been in tension with the tendency towards explanation of phenomena in terms of natural mechanism and automatism, and the notion of habit has emerged again and again as a possible modulation between these poles.
paradoxically the humble notion of habit serves as a stage on which the ancient themes of unconscious repetition and fate are replayed in a modem context.
this thesis attempts to unify the philosophical, psychological, and aesthetic manifestations of habit while also expanding the concept, and thinking of it in terms of a route or device to achieve different states of 'metamorphic' awareness.
my practical work, mostly video, also deals with the theme of habit and repetition and its modulation between the realms of consciousness and unconsciousness.
often my video pieces are scripted from dreams, and attempt to reflect something of the nature of the 'sleepwalker;' a figure caught somewhere between life and death, control and autonomy, determination and indeterminacy.
an understanding of habit, i feel, can provide a means of articulating something of the in-between state of such compelling, impenetrable sleepwalking figures, which have emerged again and again throughout history in a variety of different art forms and practices, from literature to film, but also importantly, in everyday life.
running throughout the thesis is the voice of iris geldo, the pin in the side of the thesis, who i have worked with, not unproblematically, throughout.
i will include her personal experiences, in the form of letters, emails and diary entries, in which she responds to what she thinks i might be getting at in each chapter of the thesis.
although her words are often provocative, they are always relevant and she brings back a quality of indeterminacy and resistance to the things i am attempting to illuminate.
نویسنده :
Ruth Isabel Victoria Blue
منبع اصلی :
https://discovery.ucl.ac.uk/id/eprint/10105647/
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
Keywords:Philosophy, religion and theology; Habits
توضیحات فیزیکی اثر :
236 صفحه.
نوع منبع :
رساله تحصیلی
,
کتابخانه عمومی