چکیده :
ترجمه ماشینی :
در این پایان نامه به بررسی ماهیت باور و قضاوت اخلاقی می پردازم.
باورهای اخلاقی بهعنوان احساسات منعطلبانه ظاهر میشوند.
یعنی قضاوتهای اخلاقی تمایلاتی را برای تجربه چیزی مانند خشم، گناه، پشیمانی یا شرم (در اول شخص) و سرزنش، رنجش، خشم یا خشم (در دوم و سوم شخص) بیان میکنند.
این تحلیل یک نظریه گرایشی خاص از ارزش را تشکیل می دهد که معمولاً توسط یک دوشرطی به شکل زیر به دست می آید: x p است [اگر و فقط اگر] x به گونه ای باشد که پاسخ p را در موضوعات ایجاد کند s بسیاری از فیلسوفان اخلاق، شناخت گرایان و غیرشناخت گرایان، شکل کلی دو شرطی را برای اهداف خود تطبیق داده اند.
ممکن است گفته شود که محتوای باور اخلاقی و قضاوت به ظرفیتهای روانشناختی از انواع مختلف بستگی دارد: علایق، ترجیحات (خرگوش)، تمایلات، تمایلات درجه دوم (لوئیس)، انگیزهها، پاسخها (ویگینز)، نگرشها (بلک برن) یا منش های ساده مشترک بیشتر این پیشنهادها این است که حالتهای خاص ارزشساز ذهنی تعریف نشده باقی میمانند.
برای مثال، نگرشها اغلب صرفاً بهعنوان چیزی که قرار نیست باشند توصیف میشوند: باورهای استاندارد با شرایط حقیقت واقعی (مثلاً بر اساس یک نظریه مطابقت صدق الگوبرداری شدهاند).
یکی از اهداف این پایان نامه ارائه گزارشی مستقل از حالات ذهنی مربوطه است.
بنابراین پیشنهاد من از واقعیت روانشناختی احساسات شروع میشود، و تحلیل کاملی از چیستی احساسات ارائه میدهد، قبل از اینکه رابطه احساسات خاص با باور اخلاقی را در قالب یک شرط دوگانه دیگر توسعه دهد: x دارای ارزش اخلاقی v است [اگر و فقط اگر] x باشد.
مانند ایجاد احساسات تحریمی مرتبط با v در موضوعات s در تکمیل این فرمول، من (1) برای نسخه ای از درونگرایی در مورد باور اخلاقی استدلال می کنم، و (2) وضعیت معرفتی باورهای اخلاقی را به عنوان احساسات گرایشی متمرکز بر مفهوم یک علت احساسی به عنوان مثال، در مورد عاطفه غیراخلاقی ترس، علت احساسی چیزی است که من از آن می ترسم - یک شرایط خطرناک.
اما احساسات تحریم ها به چه سمتی است، محتوای آنها چیست.
پاسخ من به دنبال ایجاد فضایی برای مفهوم احساس مناسب است و در عین حال از نظر معرفت شناختی غیرشناختی باقی می ماند: احساسات تحریم مشمول شرایط تأمل انتقادی هستند، اما این شرایط ممکن است تنها بر همگرایی معقول احساسات تحت مفروضات روانشناختی اساسی دلالت کنند.
در یک ضمیمه پیشنهاد شده است که آنچه قبلاً بر اساس دلایل مستقل مورد بحث قرار گرفته است، ممکن است به عنوان بهترین خوانش ما از فلسفه اخلاق هیوم به حساب آید.
abstract
in this thesis, i investigate the nature of moral belief and judgment.
moral beliefs come out as dispositional sentiments of sanction; that is moral judgments express dispositions to experience something like compunction, guilt, remorse or shame (in the first-person) and blame, resentment, indignation or outrage (in the second- and third-person).
this analysis constitutes one particular dispositional theory of value typically captured by a biconditional of the following form: x is p [if and only if] x is such as to produce a p response in subjects s many moral philosophers, cognitivists and non-cognitivists, have adapted the general form of the biconditional for their purposes.
the content of moral belief and judgment may be said to be dependent on psychological capacities of a various kind: interests, preferences (hare), desires, second-order desires (lewis), motivations, responses (wiggins), attitudes (blackburn) or plain dispositions.
common to most of these proposals is that the specific value-making states of mind remain underdefined.
attitudes, for example, are often merely characterized as what they are not supposed to be: standardly conceived beliefs with genuine truth-conditions (modelled, say, on a correspondence theory of truth).
it is one aim of this dissertation to supply an independent account of the relevant states of mind.
my proposal therefore starts from the psychological reality of sentiments, giving a full analysis of what sentiments are, before developing the relation of specific sentiments to moral belief in form of another biconditional: x is of moral value v [if and only if] x is such as to produce sentiments of sanction associated with v in subjects s in filling in this formula i argue (1) for a version of internalism about moral belief, and i reassess (2) the epistemic status of moral beliefs as dispositional sentiments concentrating on the notion of a sentimental cause.
in the case of the non-moral emotion of fear, for example, the sentimental cause is what i am afraid of - a dangerous circumstance.
but what are sentiments of sanctions directed at, what is their content.
my answer seeks to make room for the notion of an appropriate sentiment while remaining epistemologically non-cognitive: sentiments of sanction are subject to conditions of critical reflection, but these conditions may only imply reasonable convergence of sentiments under substantial psychological assumptions.
in an appendix it is suggested that what has been previously argued on independent grounds may count as our best reading of hume's moral philosophy.