جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1
کی یرکگور و مشروعیت کمیک: درک ارتباط آیرونی، طنز و کمیک برای اخلاق و مذهب [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Will Williams
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Lexington Books,
چکیده :
ترجمه ماشینی : در حالی که برخی کمیک را بی‌اهمیت می‌دانند و عمدتاً برای سرگرمی یا حواس‌پرتی مناسب است، سورن کیرکگارد با این موضوع مخالف است. این کتاب درک جدی کی‌یرکگور از ماهیت کمیک و اینکه چگونه حتی بی‌اهمیت شوخی‌های کمیک عمیقاً با اخلاق و مذهب مرتبط است را بررسی می‌کند. این کتاب به شدت عباراتی مانند «کنایه»، «طنز»، «شوخی» و «کمیک» را در کی یرکگور توضیح می‌دهد و آشکار می‌کند که آنها برای برنامه فلسفی و الهیات او، فراتر از علایق زیبایی‌شناختی، ضروری هستند. این گزارش با توجه به متمرکزترین برخورد کی یرکگور با این ایده ها، یعنی Concluding Unscientific Postscript (1846)، استدلال می کند که او کمیک را به عنوان یک «تضاد» یا رابطه نادرست تعریف می کند که اساساً (هر چند نه مطلقا) بدون درد است زیرا «راهی برای خروج» ارائه می دهد. ” کمیک در تضاد بین هنجارها نهفته است و بنابراین از دیدگاه یک فرد، چه اخلاقی و چه مذهبی، سرچشمه می گیرد. «طنز» و «طنز» نقش‌های انتقالی اساسی را برای روایت معروف کی‌یرکگور از مراحل هستی ایفا می‌کنند، زیرا رشد ذهنی با ظرفیت فرد برای درک کمیک پیوند نزدیکی دارد، و باعث می‌شود که کمیک هم تشخیصی و هم شکل‌دهنده برای بلوغ ذهنی فرد باشد. برای کی یرکگارد، مسیحی به دور از شوخ طبعی است، در عوض حداکثر درک کمیک را دارد زیرا او بالاترین رشد ذهنی ممکن را دارد. این کتاب نشان می‌دهد که کمیک بیان یک نام مستعار خاص یا دوره‌ای از تفکر کی‌یرکگور نیست، بلکه برای او مفهومی پایدار و اساسی است. این درک کمیک او را حتی خارج از پس‌اسکریپت می‌یابد، و آن را در آثار متفاوتی چون مقدمه‌ها (1844)، گفتمان‌های سازنده در ارواح مختلف (1847)، و ماجرای کورسیر (حدود 1845-1848) می‌بیند. این کتاب همچنین به بررسی کمیک در پژوهش کی یرکگارد معاصر می پردازد. نخست، استدلال می‌کند که ساختارشکنی‌ها، در حالی که کنایه گسترده در مجموعه کی‌یرکگارد را به‌درستی درک می‌کنند، به اشتباه این کنایه را دلالت بر فقدان علاقه جدی به فلسفه و الهیات می‌دانند، و کی‌یرکگارد را در مورد ماهیت کنایه به درستی درک نمی‌کنند. دوم، دو قرائت الهیاتی را در نظر می گیرد تا استدلال کند که مواضع آنها، در حالی که عموماً بر ساختارشکنی ها ارجحیت دارد، فاقد توجه یکسان به نقش کمیک در کی یرکگور است. استدلال های مهم الهیاتی آنها با درک بیشتر از قدرت مشروع کمیک برای پرورش اخلاق و مذهب تقویت می شود.
  • تعداد رکورد ها : 1