جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1
اخلاق عشق و انتقادات او از دیگر نظریه های اخلاقی در حلمی ضیا اولکن [پایان نامه ترکی]
نویسنده:
Tunç, Merve Betül (مروه بتول تونچ)
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: کشور شما اخلاق خود را بر اساس عشق استوار می کند. به گفته وی، برای اینکه یک عمل اخلاقی نامیده شود، باید از روی عشق و بدون هیچ علاقه ای انجام شود. هدف اولکن از عشق، اشتیاق بی پایانی است که به دنبال هیچ سودی نیست، هرگز به پایان نمی رسد، هدفش ملاقات یا ارضا شدن نیست و نیروی خود را از روح می گیرد. عمل تنها در صورتی اخلاقی می شود که از چنین احساسی ناشی شود. همه احساسات به جز عشق هدفی دارند، هدفی که می خواهند به آن برسند. عمل مبتنی بر چنین احساسی به محض ارائه این هدف به پایان می رسد و به محض رسیدن به هدف وارد یک بی احتیاطی سرکش می شود و نمی توان چنین عملی را اخلاقی نامید. تنها هدف عشق خودش است. بنابراین به هر نقطه ای که رسید برای او پایانی نیست. به همین دلیل نمی توان فردی را که از روی عشق عمل می کند منحرف کرد و او را از مسیر خود باز داشت. اولکن استدلال می‌کند که می‌توان یک حرکت اخلاقی اجتماعی انجام داد و یک نظام اجتماعی متشکل از رتبه‌های اخلاقی ایجاد کرد. به گفته وی قوانین باید توسط افرادی وضع شود که به اخلاق عشقی رسیده اند. اولکن بیان می‌کند که هر انسانی در سطح معینی از اخلاق قرار دارد و مسئولیت‌هایی که باید به هر سطحی نسبت داده شود متفاوت است. حدود این درجات اخلاقی معین است. با این حال، این مرزها مانند سیستم کاست غیرقابل عبور نیستند. در اثر مبارزه با خود، فرد به اخلاق عشقی می رسد و تبدیل به «مرد واقعی» می شود. می تواند نامگذاری را دریافت کند. Ülken بر اساس اخلاق شور و شوق است. او به عنوان یک عمل به اخلاقی، توجه بدون علاقه، نام شور باید خالص باشد. غرض از اشتیاق اولکن، هیچ علاقه ای بی بند و باری، هرگز به پایان نرسیدن، هدف دیدار یا عدم رضایت، قدرت روح فضا شور بی نهایت است. اگر عملی از شور و اشتیاق زاده شود، می تواند اخلاقی باشد. هدف همه احساسات به جز عشق، رسیدن به هدف است. چنین اقدام مبتنی بر احساسات، در خدمت هدف آنها خواهد بود که در آن زمان به پایان برسد، به هدف رسیده باشد، قوانین مرز را تشخیص ندهند، وارد آن شوند، چنین رفتاری به عنوان روحیه غیرممکن است. شور و شوق این خود است. به همین دلیل است که هیچ نقطه پایانی برای آن وجود ندارد. ما نمی توانیم کسی را که با اشتیاق حرکت می کند پنهان کنیم. حدود این نظم اخلاقی نامحدود است. با این حال، این محدودیت ها، مانند ساختار سیستم کاست، غیر قابل عبور نیستند. مردم می توانند به اخلاق شور و شوق دست یابند و بنابراین می توان به آنها گفت "مرد واقعی".
  • تعداد رکورد ها : 1