جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 21
عرفان و فلسفه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
والتر ترنس استیس
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
London: MACMILLAN & CO LTD,
چکیده :
بر خلاف سایر فیلسوفانی که در موضوع تجربه دینی نوشته‌اند، "والتر ترنس استیس" نویسنده"کتاب عرفان و فلسفه" فردی همیشگی است و به دنبال راهی معنادار برای بحث درباره شباهت‌های بین موارد مستند تجربه دینی است. در حالی که تحلیل استیس درباره عرفان تا حدودی قدیمی است، اما همچنان یک بررسی انتقادی ارزشمند از ادعاهای عرفا از منظر فلسفی است. در قرن گذشته، مذهب سازمان‌یافته در غرب دستخوش انحطاطی شده است، و باعث شده است که مردم در کنار مذهب سازمان‌یافته، به دنبال اشکال جایگزینی برای تجربه ماورایی باشند. بسیاری برای رفع این نیاز به «عرفان» روی آورده‌اند و افزایش محبوبیت عرفان و متفکرانی مانند مایستر اکهارت با موجی از علاقه دانشگاهی به عرفان همراه شده است. اما استیس با نگاهی انتقادی به ادعاهای عرفا از منظری تحلیلی در فلسفه می‌نگرد و قضاوت را در مورد درستی یا نادرستی ادعاهای آنها را معلق می‌کند. یکی از جالب‌ترین استدلال‌های استیس این است که تجربه عرفانی در ادیان مختلف بیش از آنچه که اعضای هر دین بپذیرند مشترک است. برای این منظور استیس به طور مکرر از رویسبروک و اکهارت نقل قول می کند و تجربیات عرفانی آنجا را با نویسندگان اوپانیشادها و متون مقدس بودایی مقایسه می کند. اول و مهمتر از همه، استیس تمایز کمی بین «تجربه» و «تفسیر» قائل است. از فلسفه ذهن، متفکرانی که چند دهه پس از استیس نوشتند، مانند لوین (نگاه کنید به "ماتریالیسم و کیفیت: شکاف توضیحی")، ناگل (نگاه کنید به "خفاش بودن چگونه است؟) و جکسون (نگاه کنید به" «کیفیت‌های پدیدار») موارد قدرتمندی را در رابطه با شکاف گسترده و بالقوه غیرقابل پل زدن بین تجربه و تفسیر آن ارائه کرده‌اند. با تعریف زبانی «هسته جهانی» تجربه دینی وقتی چنین اختلافی بین تجربه و نظریه هایی که ما برای توضیح آن استفاده می کنیم وجود دارد، چه چیزی حاصل می شود؟ آیا با توجه به ماهیت «غیرقابل وصف» تجربه، می‌توان این موضوع را به طور تصادفی نادیده گرفت؟
عرفان و فلسفه
نویسنده:
والتر ترنس استیس؛ ترجمه: بهاء الدین خرمشاهی
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
تهران: سروش,
چکیده :
بر خلاف سایر فیلسوفانی که در موضوع تجربه دینی نوشته‌اند، "والتر ترنس استیس" نویسنده"کتاب عرفان و فلسفه" فردی همیشگی است و به دنبال راهی معنادار برای بحث درباره شباهت‌های بین موارد مستند تجربه دینی است. در حالی که تحلیل استیس درباره عرفان تا حدودی قدیمی است، اما همچنان یک بررسی انتقادی ارزشمند از ادعاهای عرفا از منظر فلسفی است. در قرن گذشته، مذهب سازمان‌یافته در غرب دستخوش انحطاطی شده است، و باعث شده است که مردم در کنار مذهب سازمان‌یافته، به دنبال اشکال جایگزینی برای تجربه ماورایی باشند. بسیاری برای رفع این نیاز به «عرفان» روی آورده‌اند و افزایش محبوبیت عرفان و متفکرانی مانند مایستر اکهارت با موجی از علاقه دانشگاهی به عرفان همراه شده است. اما استیس با نگاهی انتقادی به ادعاهای عرفا از منظری تحلیلی در فلسفه می‌نگرد و قضاوت را در مورد درستی یا نادرستی ادعاهای آنها را معلق می‌کند. یکی از جالب‌ترین استدلال‌های استیس این است که تجربه عرفانی در ادیان مختلف بیش از آنچه که اعضای هر دین بپذیرند مشترک است. برای این منظور استیس به طور مکرر از رویسبروک و اکهارت نقل قول می کند و تجربیات عرفانی آنجا را با نویسندگان اوپانیشادها و متون مقدس بودایی مقایسه می کند. اول و مهمتر از همه، استیس تمایز کمی بین «تجربه» و «تفسیر» قائل است. از فلسفه ذهن، متفکرانی که چند دهه پس از استیس نوشتند، مانند لوین (نگاه کنید به "ماتریالیسم و کیفیت: شکاف توضیحی")، ناگل (نگاه کنید به "خفاش بودن چگونه است؟) و جکسون (نگاه کنید به" «کیفیت‌های پدیدار») موارد قدرتمندی را در رابطه با شکاف گسترده و بالقوه غیرقابل پل زدن بین تجربه و تفسیر آن ارائه کرده‌اند. با تعریف زبانی «هسته جهانی» تجربه دینی وقتی چنین اختلافی بین تجربه و نظریه هایی که ما برای توضیح آن استفاده می کنیم وجود دارد، چه چیزی حاصل می شود؟ آیا با توجه به ماهیت «غیرقابل وصف» تجربه، می‌توان این موضوع را به طور تصادفی نادیده گرفت؟
الدين والعقل الحديث
نویسنده:
ولتر ستيس؛ ترجمه وتعلیق وتقدیم: امام عبد الفتاح امام
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قاهره - مصر: مکتبة مدبولی,
چکیده :
در کتاب حاضر، مقوله فلسفه دین به همراه پاره‌ای مسائل کلامی، همچنین تاریخ مناسبات و روابط دین و علم به ویژه از دوره رنسانس بدین سو نقد و بررسی شده است .رشد و تحول کمی و کیفی علم، در روزگار نو بر دین و فلسفه و اخلاق و سود و زیانی که مدافعان حریم دین و دیانت پیشگی از این تاثیرات برده‌اند در این نوشته ارزیابی گردیده است.
الدين والعقل الحديث
نویسنده:
ولتر ستيس
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
دی‍ن‌ و ن‍گ‍رش‌ ن‍وی‍ن‌
نویسنده:
وال‍ت‍ر اس‍ت‍ی‍س‌ ؛مترجم:اح‍م‍درض‍ا ج‍ل‍ی‍ل‍ی‌ ؛ وی‍راس‍ت‍ار م‍ص‍طف‍ی‌ م‍ل‍ک‍ی‍ان‌.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
تهران: حکمت,
چکیده :
این کتاب متعلق به حوزه فلسفه و دین است و نزاع قدیمی علم و دین را مورد کاوش قرار می‌دهد استیس در این اثر می‌کوشد تا نشان دهد که علم (منطقاً) هیچ‌گونه تأثیر منفی بر دین و دیانت نداشته و تأثیرهای آن از سنخ تأثیرهای روانی است. او تضادی میان علم و دین نمی‌شناسد و بیشتر ناهنجاری‌های بشر را نتیجه اعراض از دین می‌داند این کتاب دارای سه بخش و یازده فصل است.
تاريخ الفلسفة اليونانية
نویسنده:
ولتر ستيس؛ ترجمه: مجاهد عبدالمنعم مجاهد
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قاهره - مصر: دارالثقافة,
کلیدواژه‌های اصلی :
التصوف و الفلسفة
نویسنده:
والتر استيس؛ ؛ مترجم: امام عبدالفتاح امام
نوع منبع :
کتاب , حاشیه،پاورقی وتعلیق , ترجمه اثر , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
فلسفه هگل جلد دوم
نویسنده:
والتر ترنس استیس، حمید عنایت
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
فلسفه هگل جلد اول
نویسنده:
والتر ترنس استیس، حمید عنایت
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
مفهوم اخلاق [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Walter Terence Stace (والتر ترنس استیس)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: این اثر توسط محققان به عنوان مهم فرهنگی انتخاب شده است و بخشی از پایگاه دانش تمدنی است که ما می شناسیم. این اثر در ایالات متحده آمریکا و احتمالاً سایر کشورها در مالکیت عمومی است. در داخل ایالات متحده، می توانید آزادانه این اثر را کپی و توزیع کنید، زیرا هیچ نهادی (فردی یا شرکتی) حق چاپ روی بدنه اثر ندارد. محققان معتقدند، و ما موافقیم، که این اثر به اندازه‌ای مهم است که حفظ شود، تکثیر شود، و به طور کلی در دسترس عموم قرار گیرد. برای اطمینان از تجربه خواندن با کیفیت، این اثر با استفاده از قالبی که به طور یکپارچه عناصر گرافیکی اصلی را با متن در یک حروف ساده خوانا ترکیب می‌کند تصحیح و بازنشر شده است. ما از حمایت شما از فرآیند حفظ قدردانی می کنیم و از شما به خاطر نقش مهمی در زنده نگه داشتن این دانش و مرتبط بودن آنها سپاسگزاریم.
  • تعداد رکورد ها : 21