جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 39
روزنه‌ای به خورشید: حکایات باریافتگان به حضور حضرت مهدی (ع)
نویسنده:
مؤلف: سیدهاشم بحرانی؛ مترجم:سیدحسن افتخارزاده‌سبزواری
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
تهران - تهران: نشر و تبلیغ بشری,
كلمه الامام المهدي
نویسنده:
محمد بن حسن ، امام دوازدهم ، 256‏-‏ ق .؛ تاليف حسن شيرازي ، ترجمه حسن افتخارزاده سبزواري ، تنسيق و مقابله و تكميل=حسن تاجري
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
خلاصه عبقات الانوار: حدیث سفینه
نویسنده:
نويسنده:حامدحسین‌بن‌محمدقلی کنتوری؛ مترجم:سیدحسن افتخارزاده‌سبزواری؛ ويراستار:عبدالحسین طالعی
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
تهران - تهران: نبا,
چکیده :
کتاب حاضر ترجمه جلد چهارم از مجموعه "خلاصه عبقات الانوار" است که به قلم میرحامد حسین لکهنوی نیشابوری (1246 - 1306) در پاسخ به مطالب باب هفتم از کتاب "تحفه اثنا عشریه" نوشته مولوی عبدالعزیز دهلوی، نگاشته شده است گفتنی است در خلاصه عبقات الانوار اعتقادات شیعه از نظر تاریخ و عقاید و احکام به نقد کشیده شده است؛ همچنین در کتاب حاضر سند و دلالت حدیث سفینه از پیامبر (ص) بررسی گردیده است.
خلاصه عبقات الانوار: حدیث ثقلین
نویسنده:
نويسنده:حامدحسین‌بن‌محمدقلی کنتوری؛ بازنويسي:علی میلانیمترجم:سیدحسن افتخارزاده‌سبزواری
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
تهران - تهران: نبا,
خاستگاه خلافت: سقیفه، نقطه جدایی خلافت و امامت
نویسنده:
نويسنده: عبدالفتاح عبدالمقصود؛ مترجم: سیدحسن افتخارزاده‌سبزواری؛ ويراستار:اصغر صادقی؛ ويراستار: حسن تاجری؛ ويراستار: سیدعلی رضوی‌
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
تهران - تهران: نشر آفاق,
کلیدواژه‌های اصلی :
تاریخ غیبت کبری
نویسنده:
نويسنده:سیدمحمد صدرمترجم:سیدحسن افتخارزاده‌سبزواری
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , ترجمه اثر
وضعیت نشر :
تهران - تهران: موسسه الامام المهدی، بنیاد بعثت,
ادیان آسمانی و مسئله تحریف
نویسنده:
نويسنده:مرتضی عسکری؛ ترجمه و مقدمه از حسن افتخارزاده‌سبزواری‌
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
تهران - تهران: مجمع علمی اسلامی کوکب,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
عدل الهی در فلسفه اسلامی و کلام
نویسنده:
حسن افتخار زاده
نوع منبع :
رساله تحصیلی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
چکیده :
در این رساله سیر تاریخی مسئله عدل الهی از آغاز اسلام و عوامل و ریشه‌های اسلامی پیدایش اختلاف در این مسئله در بین مسلمین و بریدگی و قطع رابطه با منابع اولیه و اصیل معارف اسلامی، سوء استفاده‌های سیاسی و مذهبی به وسیله دستگاه خلافت ، پیدایش حوزه‌های‌علمیه بصره و کوفه، ظهور فرق کلامی و مکاتب فکری و اعتقادی هم چون معتزلیان و اشاعره، درگیری درباره مسائلی همچون امامت و عدل و گناه کبیره قضاء و قدر، عقائد معتزلیان، دراین باره و موضوع استطاعت و قدرت انسان در افعال خودش ، دیدگاه متکلمین، دراین‌باره و موضوع استطاعت و قدرت انسان در افعال خودش ، دیدگاه متکلمین معتزلی در مسئلهء عدل بعد از فراغت از اصل وجود خدا و فقط به عنوان اثبات صفت عدل برای خداوند است و تبیین تفاوت اساسی طرح بحث عدل بین متکلمین و فلاسفه و اختلاف دید این دو گروه دراین زمینه بحث شده‌است .
تبیین معرفت شناختی وحی
نویسنده:
محمدهادی ملازاده
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
پایگاه اطلاع رسانی حوزه: ,
چکیده :
فصل اول این رساله معناشناسی وحی عنوان دارد و از آن جا که ریشة بحث در معنای وحی درکتاب و سنت است، کاربردهای مختلف آن در لغت و قرآن کریم و روایات بررسی شده و معنای دقیق وحی انبیا مشخص گردیده است. آن گاه اقسام آن با استفاده از ایات قرآن تبیین و سپس تفاوت وحی انبیا با الهامات و علوم ائمه(ع) به طور دقیق روشن شده است. در بخش بعدی، براساس بحث هایی که در نیمة او ل مطرح شده بود، به یک شبهه و پاسخ آن پرداخته می شود؛شبهه ای که فلسفة ختم نبو ت را عدم نیاز بشر به سفرای الاهی دانسته و از این رو، اعتقاد شیعه به اائمه اطهار(ع) را به عنوان جانشینان یامبر(ص) زیر سؤال برده است. در پاسخ، گفته می شود که ختم نبو ت یعنی ختم وحی؛ نه ختم نیاز به سفیران الاهی. در فصل دوم - که آن را وجودشناسی وحی نامیده ایم - به نظری اتی در باب حقیقت وحی پرداخته ایم که با وحی ای که کتاب و سنت معر فی می کنند منافات دارد. ابتدا وحی از نظر فلاسفه اسلامی مطرح و در ضمن آن به وحی از نظر رفا نیز اشاراتی آمده و هر دو نظری ه نقد شده است. پس از آن به نظریه ای که وحی را نوعی تجربةدینی می داند توج ه می شود و ابتدا به عنوان مقد مه، با اشاره ای به موضوع وحی در مسیحیت،تفاوت های آن با وحی اسلامی جست وجو می گردد. آن گاه بحث های مهمی که معمولا در تجربةدینی مطرح است مورد توج ه قرار می گیرد؛ از قبیل: تعریف تجربة دینی و چیست آن، عینی ت وواقع نمایی تجربة دینی و... در انتها و در قالب نتیجه گیری از این مباحث، نظریه ای که وحی راتجربة دینی می داند مورد بررسی و نقد قرار می گیرد. سپس سه نظریة مختصر دیگر نقد می شود:‎1. نظری ة وحی نفسی که وحی را حامل تخی لات و توه مات پیامبر(ص) می داند. ‎2. نظریه ای که وحی را حاصل تراوشات ضمیر ناخودآگاه انبیا دانسته است. ‎3. نظریه ای که در آن، وحی نوعی نبوغ انگاشته می شود
درباره استاد محمدرضا حکیمی
نویسنده:
سیدحسن افتخارزاده
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
صفحات :
از صفحه 149 تا 169
  • تعداد رکورد ها : 39