آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 8
متحد کردن گرما و نور: ساموئل تیلور کولریج به عنوان مدافع مسیحیت انگلیکن انجیلی
نویسنده:
Christopher Wesley Corbin
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : ساموئل تیلور کولریج از دیرباز یکی از مهم ترین شخصیت های ادبی رمانتیسیسم انگلیسی به شمار می رود. در سال‌های اخیر، او به‌طور فزاینده‌ای به‌عنوان شخصیت مهمی در فلسفه و کلام شناخته شده است. با استفاده از مدلی از هویت دینی که فراتر از باور و عمل رسمی به نظر می‌رسد و مجموعه‌ای از ویژگی‌های «فرهنگی» را نیز در بر می‌گیرد، می‌توان وابستگی مذهبی کولریج را در چشم‌انداز جنبش‌ها و هویت‌های مذهبی در اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم بریتانیا قرار داد. هنگامی که به تأکیدات اعتقادی و الهیات کولریج نگاه می کنیم، اهمیت بالای گناه اولیه، نیاز انسان به فیض الهی از طریق توجیه تنها از طریق ایمان، قدرت تقدیس روح القدس، و دیدگاهی معتدل نسبت به انتخاب الهی را می بینیم. با نگاهی به عناصر گسترده‌تر «فرهنگ دینی» او، در آثار کولریج شیوه‌های تقوا، ژانرهای ادبی، دیدگاه کلیسا، درک تعمید، و مخالفان جدلی که برای نسل دوم، انجیلیان میانه‌رو آنگلیکن نیز رایج بود، می‌یابیم. الهیات و دکترین صریح موجود در نوشته‌های منتشر شده و منتشرنشده کولریج، و همچنین نشانه‌های هویت فرهنگی مذهبی او، نشان می‌دهد که او به احتمال زیاد تا زمان مرگش به نوعی انجیلی میانه‌روی آنگلیکن تبدیل شد.
تصور کولریج از جامعه مسیحی و تأثیر آن بر افکار بعدی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Charles Douglas Jay
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : اگرچه کولریج به طور کلی به عنوان یک فیلسوف اجتماعی شناخته نمی شود، تعدادی از نویسندگان در سال های اخیر به طور مختصر به افکار سیاسی و اجتماعی او پرداخته اند. از جمله هارولد بیلی در «کولریج: مطالعات چند دستی در صدمین سالگرد مرگش»، سی. سی. برینتون در «ایده های سیاسی رمانتیست های انگلیسی»، آلفرد کابن در «ادموند برک و شورش علیه قرن هجدهم»، کیت فایلینگ در «طرح‌ها در زندگی‌نامه قرن نوزدهم»، اُ.ک. گلوین در «اوهورو در نظم اجتماعی»، جی دبلیو مویرهید در «کولریج به‌عنوان فیلسوف»، سی آر. مطالعات'. علاوه بر این، بی.جی وایت از نوشته های کولریج گزیده ای با عنوان «اندیشه سیاسی ساموئل تیلور کولریج» انتخاب کرده است. آثار مورد استناد O.K. گلوین، سی.اچ. سندرز و باسیل ویلی همچنین دارای نشانه‌هایی در مورد جهت‌گیری تأثیری هستند که این مرحله از اندیشه کولریج داشته است. اما در حالی که این آثار از بسیاری جهات مفید بوده اند (همانطور که در پاورقی ها در سراسر متن تأیید شده است)، هیچ یک از آنها چارچوب مرجع دقیق پایان نامه حاضر را ندارند. در وهله اول، نوشته‌های کولریج در اینجا مورد بررسی قرار می‌گیرند تا نه در درجه اول نظریه سیاسی او، بلکه همانطور که از عنوان آن پیداست، نظریه اجتماعی مسیحی او را مشخص کنیم. این دومی با هیچ یک از سیاست های او یکسان نیست! نظریه یا الهیات او، اگرچه بخشی از سهم متمایز او در نحوه نشان دادن ارتباط متقابل آنها نهفته است. O.K. Gloyn از منظر کارکرد اجتماعی کلیسا همانطور که او آن را تصور می کرد به او نزدیک شده است، اما او تصور ملت را برای کولریج نهایی می داند، در حالی که در اینجا گفته می شود که نوشته های پراکنده او حاکی از یک تصور اساسی تر از یک مسیحی است. جامعه ای که در آن ملت، دولت و کلیسا باید جایگاه خود را پیدا کنند. کولریج ایده‌آل جامعه‌ای را مطرح کرد که در چارچوب خود، و نه صرفاً در اعتقادات درونی اعضای آن، کاملاً مسیحی باشد. در نهایت، فرمول بندی خاص او از این آرمان است که همچنان تأثیر مهمی بر متفکران معاصر دارد. تز حاضر پس از آن به عنوان تلاشی برای تبیین کاملتر و مناسب‌تر مفهوم کولریج از جامعه مسیحی و بررسی ماهیت و میزان تأثیر آن تا به امروز، به عنوان معیاری برای اهمیت آن در جامعه مسیحی ارائه می‌شود. تاریخ اندیشه اجتماعی از این جهات، این مطالعه هر دو از نظر دامنه گسترده تر از مقالات قبلی در این زمینه متفاوت است.
کولیج و اندیشه مذهبی لیبرال: رمانتیسم، علم و سنت الهیات [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Graham Neville
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
I. B. Tauris,
چکیده :
ترجمه ماشینی : تعداد کمی از چهره هایی که در جنبش رمانتیک انگلیسی فعال بودند به اندازه ساموئل تیلور کولریج (1772-1834) جذاب هستند. جدای از شعر رویایی خود، کولریج به خاطر دوستی های رنگارنگش با شاعران همکار وردزورث و ساوتی، و مهمتر از همه به خاطر مصرف مواد مخدر و استفاده خلاقانه از تریاک مشهور است. اما کمتر مورد توجه قرار گرفته است که او همچنین یک شخصیت کلیدی در اندیشه آنگلیکن بود، که نوشته‌هایش پیوسته توسط الهیدانان آنگلیکن مدرن ارجاع می‌شود. سفر کولریج از وحدت گرایی پدرش به سوی تعهد بعدی به تثلیث گرایی انگلیکن، از نوعی که در جوانی رد کرده بود، شامل یک فرآیند فلسفی دقیق از تفکر لیبرال تخیلی بود. در طول 200 سال گذشته، این تفکر ابزارهای ارزشی بسیاری و همچنین معیاری از خودباوری قوی در اختیار آنگلیکانیسم قرار داده است. گراهام نویل با ارائه سهم عمده ای هم در تاریخ دینی و هم در تاریخ اندیشه ها، سنت لیبرال خاص در اندیشه دینی بریتانیا را که مستقیماً از کولریج نشات می گیرد، ترسیم می کند. او نشان می‌دهد که چرا اندیشه کولریج تا این حد قابل توجه است، و راه‌هایی را دنبال می‌کند که ایده‌های الهیات موضوع او عمیقاً بر نویسندگان و محققان بریتانیایی بعدی مانند F. D. Maurice، F. J. A. Hort، F. W. Robertson، B. F. Westcott، John Oman و توماس ارسکین (که زمانی «اسکاتلندی» نامیده می‌شدند، تأثیر گذاشته است. کولریج"). دکتر نویل بیشتر ایده‌های پیشگام کولیج را به پیشرفت‌های کنونی در الهیات و روش علمی مرتبط می‌کند.
کولریج و فلسفه آلمانی: شاعر در سرزمین منطق [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Paul Hamilton
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Continuum,
چکیده :
ترجمه ماشینی : ساموئل تیلور کولریج اغلب شکاف بین اندیشه رمانتیک بریتانیایی و اروپایی را پر می کرد. این مطالعه شیوه تفکر کولریج را در چارچوب فلسفی رمانتیک آلمانی به‌عنوان مکانی که ایده‌های او به‌طور طبیعی می‌توانند خود را گسترش دهند، گسترش دهند و گمانه‌زنی‌های جاه‌طلبی قابل مقایسه را بیابند، تعیین می‌کند. این استدلال می‌کند که کولریج ماجراهای فلسفی خود را در اصطلاح غالب زمانه‌اش هیجان‌انگیز و مانند شعر جذاب می‌دانست. پل همیلتون مضامین اصلی را در نثر و نوشته های منظوم کولریج در ارتباط با اشتیاق او به فلسفه آلمانی قرار می دهد. او استدلال می‌کند که دلبستگی عفونی کولریج به فلسفه آلمانی (پسا کانتی) به دلیل تقارن آن با ساختار اعتقاد مسیحی او بود. کولریج به عنوان یک تبیین کننده هیجان زده و برنده از قدرت این فلسفه برای بیان یک مبنای مطلق از واقعیت خوانده می شود. با این حال، جامعیت آن، توصیف الهیات بیشتری را زائد کرد و ایمانی را که به نظر می رسید از آن حمایت می کرد، تضعیف کرد. بدين ترتيب، پنهان كردن مضطرب كولريج از سرقت هاي ادبي آلماني خود، اداي اصالت آلماني، و ادعاهايش مبني بر اينكه قبلاً بينش هاي آنها را در حيطه حساسيت مذهبي خود يا در نوشته هاي خدايان انگليكن و نوافلاطونيست ها تجربه كرده است، پديد آمد. این کتاب میزانی را بازیابی می‌کند که ایده‌های او می‌خواهد در بحث‌های فلسفی آلمانی گسترش یابد.
دانشی که ماندگار است: کولیج، فلسفه آلمانی و منطق اندیشه رمانتیک [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Gerald McNiece
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Palgrave Macmillan UK,
 کولریج، فلسفه و دین: کمک به بازتاب و انعکاس روح [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Douglas Hedley (داگلاس هدلی)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
آموزش، دموکراسی و نمایندگی در فلسفه سیاسی جان استوارت میل [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Corrado Morricone
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تز به نظریه دموکراتیک جان استوارت میل مربوط می شود. در فصل اول، قبل از ارائه طرح کلی از اهداف پایان نامه، به بررسی روابط بین فلسفه سیاسی و نظریه سیاسی و علم می پردازم. در فصل دوم، من استدلال می‌کنم که برای تطبیق مفاهیم پیشرفت و برابری در یک نظریه فایده‌گرا، یک نظام سیاسی میلیونی باید نهادهایی را ابداع کند که شادی عمومی را ارتقاء دهند، از استقلال فردی محافظت کنند، و جامعه را از حد متوسط ​​حفظ کنند. فصل سوم به بحث درباره آنچه نویسندگان مختلف در مورد میل و آزادی گفته اند می پردازد، سپس نظریه جیمز میل در مورد تعلیم و تربیت و تأثیر کولریج بر اندیشه جان استوارت میل را بررسی می کند. من با انتقاد از تفسیر ریچارد آرنسون که طبق آن ملاحظات و درباره آزادی ناسازگار هستند و برخی از نتیجه گیری های گرگوری کلیز در مورد میل و پدرگرایی به پایان می رسم. فصل چهارم روش‌شناسی علوم اجتماعی و فلسفه تاریخ را که در نوشته‌های میل یافت می‌شود بررسی می‌کند. سپس اندیشه میل را در رابطه با پیشنهادات رادیکال پدرش در نظر می گیرد. من همچنین در مورد ایده استبداد اکثریت بحث می کنم. فصل پنجم با بحث در مورد نظریه بازنمایی هانا پیتکین آغاز می شود. سپس گزارشی انتقادی از تفسیرهای ریچارد کروز و نادیا اوربیناتی از میل ارائه می کنم. من با این استدلال نتیجه می‌گیرم که در یک دموکراسی میلیونی، هر چه میزان پیچیدگی یا نیاز به تخصص در رسیدگی به امور بیشتر باشد، رعایت اصل صلاحیت در ارزیابی اینکه آیا یک نماینده باید به‌عنوان امین عمل کند یا یک امین، بیشتر است. نماینده من همچنین ایده بحث عقلانی را به عنوان نوعی «ضریب نفوذ» معرفی می‌کنم و استدلال می‌کنم که این امر به منطقی و مؤثر شدن یک دموکراسی در امتداد خطوط میلیونی کمک می‌کند. در دو فصل آخر، من بر ارتباط فلسفه سیاسی میل با برخی از مسائل معاصر (ناسیونالیسم، فدرالیسم اروپایی، تغییرات اجتماعی و اقتصادی کنونی) تأکید می‌کنم و در عین حال برخی تحقیقات بالقوه بیشتر را پیشنهاد می‌کنم و نتایج خود را خلاصه می‌کنم.
شناخت و هرمنوتیک رمانتیک: هگل و سنت رمانتیک انگلیسی
نویسنده:
Wayne George Deakin
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در ادامه من به دنبال بیان هرمنوتیک رمانتیک هستم، یعنی رویکردی تفسیری به متونی که به عنوان محوری در اصل رمانتیسم انگلیسی شناخته می شوند، که رابطه انسان با آفرینش هنری، جهان طبیعی و متافیزیک را بیان می کند. از طریق این رویکرد روش‌شناختی، امیدوارم بتوانم فلسفه را با مطالعه رمانتیسیسم انگلیسی ادغام کنم و مجموعه‌ای منسجم و بین رشته‌ای از ایده‌های فکری را ترسیم کنم، که همه آن‌ها را می‌توان تحت عنوان «رمانتیسم» قرار داد. با استفاده از این رویکرد هرمنوتیکی، من نظریه غایت‌شناختی هگل را به عنوان نمونه‌ای از اسطوره‌شناسی رمانتیک ارائه می‌دهم - یعنی داستانی که تلاش می‌کند سوژه انسانی را دوباره در دنیای طبیعی ادغام کند و در عین حال احساس استقلال تخیلی را حفظ کند. من خوانشی از هگل ارائه می‌دهم که فلسفه اجتماعی او را با فلسفه هنر او ترکیب می‌کند و دو حوزه کار او را با استفاده از درک گسترده‌ای از مفهوم شناخت او ادغام می‌کند. آنچه انگیزه رویکرد فلسفی به رمانتیسیسم انگلیسی، و استفاده از هگل به عنوان نمونه ای از یک روایت رمانتیک است، این اعتقاد است که سنت رمانتیک انگلیسی از لحاظ فلسفی غنی است به گونه ای که تفسیر سنتی همیشه آن را درک نمی کند. من ارتباطی بین رمانتیسیسم های به ظاهر متفاوت مانند وردزورث، کولریج و پی.بی. شلی. همه این متفکران و هنرمندان اشکال مختلفی از اسطوره‌شناسی عاشقانه را به ما ارائه می‌دهند، که هر کدام به دنبال حفظ یک ذهنیت مستقل و اقتضایی هستند، در حالی که ارتباط ضروری با جهان تجربی را حفظ می‌کنند. با کار بر روی این فرض، من این روایت های عاشقانه متفاوت را توضیح می دهم، در حالی که ویژگی های ساختاری مشترک همه آنها را نشان می دهم. محور تز من این ایده است که این الگوی فلسفی-روایی به منتقد ابزار خواندن هرمنوتیکی مفیدی می‌دهد تا با آن به متون نزدیک شود، متن‌هایی که در حالی که تحت دسته‌بندی عمومی رمانتیسم قرار می‌گیرند، نتایج متناقضی را در برخورد با خلق هنری، طبیعت و طبیعت ارائه می‌کنند. متافیزیک البته، این تنها یک رویکرد در میان بسیاری است، و به‌عنوان یک هرمنوتیک رمانتیک، که اگرچه جامع نیست، امیدوار است به منشورهای انتقادی دیگری بیفزاید که از طریق آن رمانتیسم به‌عنوان یک جنبش زیبایی‌شناختی یا یک قانون اساسی از متون تبیین شده است. من ادعا می‌کنم که همه شاعران رمانتیک متعارف اصلی که در اینجا مورد بررسی قرار می‌گیرند، از طریق این ایده‌آل عاشقانه به مسئله یقین فلسفی نزدیک می‌شوند که یک رضایت شهودی به دانش از طریق زیبایی‌شناسی وجود دارد. بنابراین استفاده از رویکرد هگلی به عنوان راهنمای تفسیری از این جهت مفید است که هگل از یک سو هنر را به عنوان راهی برای درک یقین فلسفی تأیید می کند، اما از سوی دیگر فلسفه را در سطح تفسیری بالاتری قرار می دهد. این بدان معناست که با استفاده از هگل می توانیم آگاهی مضاعفی از موضوع خود به دست آوریم. ما نقاط قوت هنر را در تقریب آن به قطعیت فلسفی می بینیم و می توانیم آن را از نظر رابطه آن با فلسفه نظری که به عنوان روایتی جایگزین برای دستیابی به یقین فلسفی عمل می کند، نقد کنیم.
  • تعداد رکورد ها : 8