آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
آثار مرتبط با شخصیت ها
>
03.اساتید و پژوهشگران مراکز دانشگاهی و حوزوی (ایرانی و غیر ایرانی)
>
01.اساتید و مدرسان مراکز دانشگاهی ایران
>
اساتید دانشگاههای دولتی
>
دانشگاه یزد
>
دانشکده الهیات
>
گروه علوم قرآن و حدیث
>
جواد پورروستایی اردکانی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
تعداد رکورد ها : 14
عنوان :
آراي کلامي شيخيۀ باقريه
نویسنده:
جواد پورروستايي ، علي يوسفي هنومرور
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
شيخيۀ باقريه منسوب به ميرزامحمدباقر همداني جندقي هماکنون در برخي از مناطق مرکزي ايران پيرواني دارد. با اين وجود از عقايد و ديدگاهها و آثار اين گروه، منابع مکتوبِ زيادي در دسترس نيست. ازجمله يافتههاي پژوهش آن است که ميرزامحمدباقر همداني، در روش پيرو مشرب اخباريگري با تفاسير خاص شيح احمد احسائي و سيدکاظم رشتي است، و انديشههاي حاج محمد کريمخان کرماني را پذيرفته است؛ اما در مسئلۀ ناطق واحد شيعي، بهشدت مخالف شيخيه کرمان است و حتي آنها را در اين باب تکفير ميکند. اين مکتب، در مسئلۀ معاد قائل است به اینکه در روز قيامت بدن اصلي محشور ميشود و بدن عارضي از بين ميرود؛ و همچنين معراج پيامبر اسلام(ص) را بهصورت روحاني پذيرفته است. مکتب شيخيۀ باقريه آل محمد(ص) را واسطۀ فيض خدا در آفرينش جهان ميداند و معتقدند که ائمة اطهار(ع) نه آنکه محل مشيت خدا باشند؛ بلکه عين مشيت و اراده او هستند و دليل اين امر را معصوم بودن اهلبيت(ع) ميدانند. اين ديدگاه يکي از عوامل غلوآميز دانستن شيخيه و تکفير آنها دانسته شده است. ادعاي شيخيه در باب رکن رابع و ناطق واحد يکي از زمينههاي مهم زايش بابيت و بهائيت از درون انديشه شيخيه است. شيخيۀ باقريه با رد نظريه ناطق واحد شيخيۀ کرمان و برائت از بابيت و بهائيت، راه خود را تا حدودي از ساير شيخيه جدا کرده است. پژوهش حاضر با استفاده از روش توصيفي، تحليلي و اسنادي به نقد و بررسي آراي کلامي مکتب شيخيۀ باقريه ميپردازد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 65 تا 75
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقد و بررسی آرای کلامی «شیخیّه باقریّه»
نویسنده:
جواد پورروستایی اردکانی ، علی یوسفی هنومرور
نوع منبع :
مقاله , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
شیخیه باقریه منسوب به میرزا محمد باقر همدانی جندقی هماکنون در برخی از مناطق مرکزی ایران پیروانی دارد؛ و با این وجود از عقاید و دیدگاهها و آثار این گروه، منابع مکتوبِ زیادی در دسترس نیست. پژوهش حاضر به نقد و بررسی آرای کلامی مکتب شیخیه باقریه، با استفاده از روش توصیفی، تحلیلی و اسنادی میپردازد. ازجمله یافتههای پژوهش آن است که میرزا محمدباقر همدانی، در روش پیرو مشرب اخباریگری با تفاسیر خاص شیح احمد احسایی و سید کاظم رشتی است و اندیشههای حاج محمد کریمخان کرمانی را پذیرفته است اما در مسئله ناطق واحد شیعی بهشدت مخالف شیخیه کرمان است و حتی آنها را در این باب تکفیر میکند. این مکتب، در مسئله معاد قائل به بدن اصلی شده است که در روز قیامت بدن اصلی محشور میشود و بدن عارضی از بین میرود و همچنین معراج پیامبر اسلام(ص) را به صورت روحانی پذیرفته است . مکتب شیخیه باقریه آل محمد را واسطه فیض خدا در آفرینش جهان میداند و معتقدند که ائمه اطهار نه آنکه محل مشیت خدا باشند، بلکه عین مشیت و اراده او هستند و دلیل این امر را معصوم بودن اهلبیت میدانند. این دیدگاه یکی از عوامل غلوآمیز دانستن شیخیه و تکفیر آنها دانسته شده است. ادعای شیخیه در باب رکن رابع و ناطق واحد یکی از زمینههای مهم زایش بابیت و بهائیت از درون اندیشه شیخیه است. شیخیه باقریه با رد نظریه ناطق واحد شیخیه کرمان و برائت از بابیت و بهائیت، راه خود را تا حدودی از سایر شیخیه جدا کرده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 47 تا 66
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی انتقادی اصول موضوعۀ منطق تعریف ارسطویی
نویسنده:
سیدعلی جعفریانخیرآبادی. جواد پور روستایی اردکانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
بررسی انتقادی و بنیادین اصول موضوعۀ هر علمی، به شناخت و پیشرفت آن علم کمک میکند. «تعریف» به عنوان یک علم پیشین، از پیشفرضهایی برخوردار است. بررسی و تجدید نظر در این اصول، با توجه به مشکلات تعریف اجتنابناپذیر است، زیرا این منطق با برخی پایههای فلسفۀ اسلامی ناسازگار است و پاسخگوی نیاز فلسفه نبوده؛ از این رو، محکوم به زوال خواهد بود. اکنون سؤال اصلی این جستار آن است آیا مبانی فلسفی منطق ارسطویی قابل قبول است؟ این پژوهش با روش توصیفی- تحلیلی، نخست اصول موضوعۀ منطق ارسطویی را تببین کرده و سپس، به بررسی و نقد این اصول پرداخته است و تعارضهای این اصول را با حکمت متعالیه بیان نموده و سرانجام، ناکارآمدی این نظام منطقی را به نمایش گذاشته و در پایان، نظامی کارآمد بر پایۀ تفکّر سیستمی پیشنهاد داده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 55 تا 71
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی برهان نظم از منظر اندیشمندان اسلامی معاصر
نویسنده:
جواد پورروستایی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
براهین خداشناسی
,
نظم فاعلی
,
نظم غایی
,
آیت اله جوادی آملی
چکیده :
طرح برهان نظم در کلام اسلامی به عنوان یکی از راه های اثبات وجود خدا سابقه دیرینه ای دارد. به رغم این سابقه، پرسش ها و ابهام های فراوانی پیرامون صغری، کبری و تقریرات برهان نظم وجود دارد. آنچه بیش از همه بر ابهام می افزاید، تعریف «نظم» و تعیین قسم خاصی از نظم در تقریرات برهان نظم است. انحصار نظم در این برهان به نظم غایی، دلیل روشنی ندارد؛ با استفاده از نظم فاعلی نیز می توان برهان را تقریر کرد. نیازمندی به هدف، رکن تقریر استدلال با استفاده از نظم غایی است، در حالی که تعیین هدف از راه تجربه سخت یا غیر ممکن است و استفاده از استدلال های فلسفی برای تعیین هدف، برهان نظم را از سادگی و همه فهم بودن می اندازد؛ هرچند بسیاری از اشکالات را حل می کند. مقاله حاضر به تبیین تقریرهای برهان نظم از دیدگاه مرتضی مطهری، عبدالله جوادی آملی و جعفر سبحانی پرداخته و برخی از ابهام ها و اشکال ها را مطرح می کند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقد مبانی انسان شناسی عرفان های هندی از دیدگاه اسلام
نویسنده:
پدیدآور: محسن امامی خواه ؛ استاد راهنما: احمد دبیری ؛ استاد مشاور: جواد پورروستایی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
فهرست نوشتهها
فهرست منابع فارسی
فهرست منابع انگلیسی و زبانهای دیگر
متن ناقص پایان نامه
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
03. انسان شناسی Human nature
چکیده :
عرفانهای هندی اصیل و نوپدید را میتوان برخاسته از متون ودایی دانست؛ ولی آنچه امروزه مشاهده می-شود، کمرنگ شدن مسئله الوهیت در عرفانهای نوظهور هندی است. در این عرفانها آنچه در ابتدا خودنمایی میکند نظریاتی هست که انسان را محور هستی میداند؛ ولی با بررسی دقیق می توان فهمید که رهبران فرق، پیروان را تنها به سوی خود میخوانند و خود را در محوریت قرار میدهند. در بررسی ادیان هندی از گذشته تا به امروز الوهیت از یک وجود غیب الغیوبی به وجودی مادی تنزل مییابد و ویژگیهای انسان با توجه به تمایلات نفسانی توصیف میشود. اوشو جایگاه خدا را در عشق جنسی و گاهی همان موضع سرور میداند و معتقدست که اساس هستی بر رابطه جنسی بنیان شده است. سایبابا تمام همت و آموزههای خود را برای آرامش انسان بهکار میگیرد و شادی بخشیدن به پیروانش که به او تعلق دارند را هدف بزرگ خود میداند. در ادیان کهن تکامل انسان، در گرو دوری از تمایلات نفسانی و انقطاع از دنیاطلبی عنوان شده است؛ اما در مکاتب نوظهور هندی مسئله الوهیت نادیده گرفته شده است و شعارهای انسانمحوری سرداده میشود؛ برای تکامل، نهتنها تمایلات و شهوات انسانی کنار گذاشته نمیشود بلکه سعادت و تکامل در گرو اسیر شدن در این امیال تعریف میشود. اوشو تکامل را در رابطه بیحدومرز جنسی میداند. در هیچکدام از ادیان هندی مبدأ و معادی برای انسان توصیف نشده است و تمامی زندگی در همین دنیا و یا عالمی شبیه به آن خلاصه میشود. اگرچه دربرخی متون بهطور مبهم از تکامل و رهایی انسان و ورود به قلمرو خدایان بحث میشود؛ ولی رفته-رفته این نظریات کنار گذاشته میشود؛ موضوع تناسخ در اندیشههای هندی ورود مییابد. جریانهای اخیر معنوی شباهت کمی به ادیان اصیل دارند؛ درواقع این عرفانها را باید عرفانهای نوپدید غربی دانست که از واژهها و اصطلاحات هندی برای جذابیت استفاده نموده است. رهبران این فرق فقط، روانشناسانی هستند که متأثر از اندیشههای امانیستی و غربی، آموزههایی را ارائه میکنند؛ چراکه همواره نگاه نو به خدا، هستی و انسان طرفداران زیادی داشته است و آنچه مهجور مانده، «حقیقت» هست.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تاثیر آموزههای خاص شیعه در میزان پایبندی به هنجارهای اخلاقی بین دانشجویان دانشگاه یزد
نویسنده:
پدیدآور: اسماء رضایی ؛ استاد راهنما: محمد مبارکی ؛ استاد راهنما: محمود حائری ؛ استاد مشاور: جواد پورروستایی اردکانی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
فهرست نوشتهها
فهرست منابع فارسی
متن ناقص پایان نامه
زبان :
فارسی
چکیده :
ارزش های اخلاقی جزءجدا نشدنی از نظم جامعه است و برای بقا و استمرار جامعه ضروری می باشد و به موجب آن افراد در قبال یکدیگر احساس تعهد، مسئولیتپذیری و دوستی می کنند و نظم و انسجام جامعه در سطح وسیعی شکل می گیرد. ولی عدم پایبندی به هنجارها ی اخلاقی باعث هرج و مرج و بی نظمی و بهم خوردن شیرازه ی نظم در جامعه می شود. در جامعه ایران باتوجه به شیعه بودن اکثریت جامعه، دین و ارزش های دینی تاثیر زیادی در رعایت هنجارها دارند وسرچشمه بسیاری از اصول اخلاقی در دین و اعتقادات دینی است. در این راستا در این پژوهش به بررسی تاثیر آموزه های خاص شیعه در میزان پایبندی به هنجارهای اخلاقی در چهار حوزه ی اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در بین دانشجویان دانشگاه یزد پرداخته شد. این تحقیق از نوع پیمایشی بوده و داده های تحقیق با استفاده از تکنیک پرسشنامه جمع آوری گردیده است جامعه آماری پژوهش شامل دانشجویان دانشگاه یزد می باشد که باتوجه به فرمول کوکران تعداد 374 نفر به عنوان نمونه تعین و با استفاده از نمونه گیری طبقه ای تصادفی انتخاب شدند.نتایج حاکی از آن است که بین بین آموزههای اعتقادی و میزان پایبندی به هنجارها اخلاقی در حوزه اجتماعی رابطهای وجود ندارد. ولی بین آموزه های خاص شیعه و میزان پایبندی به هنجارهای اخلاقی در حوزه های: سیاسی، فرهنگی و اقتصادی رابطه ی معناداری وجود دارد یعنی هرچه اعتقادات به آموزه های شیعه بیشتر باشد در پایبندی به هنجارهای اخلاقی حوزه ی سیاسی و فرهنگی و اقتصادی نیز بیشتر است. در پایان نتیجه گیری و پیشنهادات آورده شد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تاثیر بلاغت در آیات موهم جسمانیت خداوند از نگاه مفسّران تأویلی و ظاهرگرا
نویسنده:
مسلم لاله زاری ، جواد پور روستایی ، محمد رضا شایق
نوع منبع :
نمایه مقاله
زبان :
فارسی
چکیده :
تفسیر صحیح آیات قرآن بویژه آیات دارای معانی متشابه، متوقف بر بکارگیری فنون و دانشهای گوناگونی است که در این میان توجه به بلاغت همواره مد نظر مفسران بوده و هست. حال سوال اساسی آن است که تفاوت دو رویکرد تاویلی و ظاهرگرایی در نقشدهی به دانش بلاغت و فنون آن در فهم مراد خداوند به ویژه در آیات موهم جسمانیت چیست و تحلیل آن کدام است؟ رهیافت این پژوهش که بر پایه مطالعات کتابخانهای به توصیف وتحلیل رویکرد مفسران در آیات موهم تجسیم و حرکت پرداخته، این است که در تببین این دسته از آیات، مفسران تاویلی و ظاهرگرا به دو گونه عمل کرده و هریک در راستای توجیه دیدگاه خود در تفسیر آیات، به ویژه آیات موهم جسمانیت، به بلاغت و به ویژه مجاز نقشسپاری کردهاند و در ادامه؛ توجه یا عدم توجه به فنّ مجاز بعنوان رکنی از اصول و قواعد بلاغی، منتهی به دو رویکرد تأویلی و ظاهرگرایی در تفسسیر آیات شده است. دیگرآنکه تعدّد نظرات ادبی مفسران موافق تاویل، ناشی از برداشت متفاوت تفسیری آنان از این آیات نیست؛ بلکه تنوّع اصول و قواعد بلاغی حاصل از آراء ادبی مفسران، یکی از مباحثی است که برای دوری از جسمانیت خداوند به آن استدلال شدهاست.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقش فشارهای سیاسی- اجتماعی، در پیدایش و تقویت فرقههای شیعی، از آغاز شکل-گیری شیعه تاپایان امامت اماممحمد باقر(ع)
نویسنده:
زهرا دانشی جو
نوع منبع :
رساله تحصیلی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
کلیدواژههای اصلی :
کیسانیه
,
علوم انسانی
,
فرقه های شیعه
,
زیدیه Zaydism (فرق تشیع)
,
قیام عاشورا
,
امامان معصوم علیهم السلام
چکیده :
این پژوهش به بررسی نقش فشارهای سیاسی- اجتماعی، در پیدایش و تقویت فرقههای شیعی، از آغاز شکلگیری شیعه تا پایان امامت اماممحمدباقر(ع) پرداخته است. پس از رحلت پیامبر(ص) و انکار جانشینی حضرت علی (ع) توسط اکثریت جامعهی اسلامی آن روز، شیعیان پیرو امام علی(ع) نسبت به غاصبین مقام خلافت معترض بودند به همین دلیل آنان همواره از طرف دستگاه حاکم تحت فشار بودند که اوج این فشارها از سال 41تا حدود پایان قرن اول هجری بوده است. این فشارها و اختناق سبب ناتوانی بخشی از جامعهی شیعه در شناخت حقیقی امام معصوم و باعث به وجود آمدن گرایشهای انحرافی و پیدایش یا تقویت فرقههای شیعی شد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقش فشارهای سیاسی-اجتماعی در پیدایش و تقویت فرقه های شیعه از دوران امامت امام جعفر صادق(علیه السلام) تا غیبت صغری
نویسنده:
عذری رخش
نوع منبع :
رساله تحصیلی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
کلیدواژههای اصلی :
علوم انسانی
,
امام صادق (ع)
,
فرقه های شیعه
,
امامان شیعه
,
بنی العباس
چکیده :
این پایان نامه به دنبال یافتن پاسخی به این سوال است که فشارهای سیاسی-اجتماعی در پیدایش و تقویت فرقههای شیعه از دوران امامت امامجعفرصادق(علیه السلام) تا غیبت صغری چه تأثیری داشته است. جهت رسیدن به پاسخ سوال فوق، ابتدا به اختصار امامان (علیه السلام) و اوضاع سیاسی و اجتماعی زمان امامان(علیه السلام) و رخدادهای مهم سیاسی که در دوران امامان رخ داد، شرح داده شد و نیز برخورد امامان با فرقههای که در دوره آنان وجود داشت، و دشواریهای که زمامداران دوران هر امام برای امام و شیعیان ایجاد میکردند و در پایان هر فصل وضعیت مذهبی شیعیانبعد از شهادت هر امام بررسی شد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
شرح و نقد روش انی ملاصدرا، در اثبات نظام احسن
نویسنده:
جواد پورروستایی
نوع منبع :
مقاله , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علامه طباطبایی
,
ملاصدرا
,
حکمت
,
نظام آفرینش
,
محقق لاهیجی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
چکیده :
برای اثبات «نظام أحسن»، به عنوان یکی از پاسخ های فلسفه اسلامی به مساله شرور، براهین لمی متعددی در فلسفه اسلامی و غرب مطرح شده است؛ اما ابتکار برهان إنّی نظام أحسن از ملاصدراست. در مقاله حاضر پس از شرح برهان إنّی ملاصدرا، نقدهایی مطرح شده است که در صورت وارد بودن آنها، برهان یاد شده توان اثبات نظام أحسن را نخواهد داشت. مهم ترین نقد شکلی به تقریر ملاصدرا، عدم رعایت ارکان برهان إنی است. در نقد محتوایی نیز به عدم توان تجربه و احساس بشر برای اثبات أحسن بودن تدابیر عالم ماده اشاره شده است؛ افزون بر اینکه ادعای نظام أحسن، فراتر از عالم ماده است. روش محقق لاهیجی، با دقتی که در انتخاب تعابیر داشته ، تایید شده است. تقریر علامه طباطبایی ظاهرا نقدی ندارد؛ اما تقریری که برخی شاگردان وی ارایه کرده اند، نقد شده است
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
تعداد رکورد ها : 14
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید