چکیده :
ترجمه ماشینی :
اگرچه اهمیت جماعت گرایی در ماساچوست اولیه توجه مورخان را برای نسلها به خود جلب کرده است، این مطالعه اولین مطالعهای است که به تجربه پیوریتن در حکومت کلیسای جماعت از منظر هر دو گروه و منبر میپردازد.
در دهه گذشته، نویسنده جیمز اف.
کوپر، جونیور خود را در سوابق کلیساهای دست نویس محلی غرق کرده است.
این اسناد که قبلاً استفاده نشده بود، نمایی جذاب از روابط روحانیون غیر روحانی در ماساچوست استعماری ارائه میکند و نشان میدهد که کلیساهای معمولی به اندازه شخصیتهای روحانی و نخبهای که برای مدت طولانی در تاریخ این دوره پرجمعیت بودهاند، شکلدهنده توسعه شیوههای جماعت بودهاند.
یافتههای جدید کوپر هم مدلهای موجود سلسلهمراتب کلیسا را به چالش میکشد و هم ابعاد جدیدی به درک ما از منشأ دموکراسی نیوانگلند ارائه میکند.
کوپر با رد ایده غلبه روحانیون در اداره کلیساهای استعماری ماساچوست، نشان می دهد که افراد غیر روحانی هم آگاه بودند و هم اختیار داشتند که با وزیران حکومت کنند، نه زیر دست آنها.
از آغاز آزمایش جماعت، خادمین اصول اقتدار محدود، قانون بالاتر و رضایت آزاد در انجام امور کلیسا را بیان کردند - و مردم عادی را پذیرفتند.
این اصول در اوایل در پلتفرم کمبریج تدوین شد، که افراد عادی از آن به عنوان معیار خود برای مقاومت در برابر نقض حقوق خود استفاده کردند.
کوپر استدلال می کند که با نادیده گرفتن مؤلفه های دموکراتیک جماعت گرایی، محققان اهمیت سیاسی بزرگتر جنبش را از دست داده اند.
اندیشه و عمل جماعت در واقع به عنوان یک بستر بومی از چندین مفهوم بود که بعدها در طول نسل انقلاب شکوفا شد، از جمله این تصور که دولت مشروعیت خود را از رضایت داوطلبانه حاکمان میگیرد، اینکه فرمانداران باید توسط حکومتشوندگان انتخاب شوند، و حاکمان.
باید در برابر حاکمان پاسخگو باشد و بررسی های قانون اساسی باید هم فرمانداران و هم مردم را محدود کند.
کوپر با بررسی توسعه حکومت کلیسا از منظر مبادلات غیر روحانی و غیر روحانی، به درک تازه ای از ماهیت گاهی نجیب، گاهی کثیف و گاهی مزاحم سیاست کلیسا می رسد.
مطالعه او نور جدیدی را بر آن هاچینسون و "جنجال ضد نژادپرستی"، پلتفرم کمبریج، پیمان نیمه راه، مجمع اصلاح طلبان در سال 1679 و بحث طولانی در مورد "نزول" پیوریتن می افکند.
کوپر استدلال می کند که به طور کلی، دولت کلیسا فرهنگ ماساچوست را بر اساس خطوط روحانی تقسیم نکرد، بلکه در عوض به عنوان یک مؤلفه قدرتمند از یک دین عمومی و یک ایدئولوژی عمل کرد که اصول اولیه آن بین کلیساها و اکثر خادمان در بیشتر دوران استعمار مشترک بود.
او کتابی است که دانشجویان فرهنگ، مذهب، دولت و تاریخ آمریکا را مورد توجه قرار خواهد داد.
although the importance of congregationalism in early massachusetts has engaged historians' attention for generations, this study is the first to approach the puritan experience in congregational church government from the perspective of both the pew and the pulpit.
for the past decade, author james f.
cooper, jr.
has immersed himself in local manuscript church records.
these previously untapped documents provide a fascinating glimpse of lay-clerical relations in colonial massachusetts, and reveal that ordinary churchgoers shaped the development of congregational practices as much as the clerical and elite personages who for so long have populated histories of this period.
cooper's new findings will both challenge existing models of church hierarchy and offer a new dimension to our understanding of the origins of new england democracy.
refuting the idea of clerical predominance in the governance of colonial massachusetts churches, cooper shows that the laity were both informed and empowered to rule with ministers, rather than beneath them.
from the outset of the congregational experiment, ministers articulated--and lay people embraced--principles of limited authority, higher law, and free consent in the conduct of church affairs.
these principles were codified early on in the cambridge platform, which the laity used as their standard in resisting infringements upon their rights.
by neglecting the democratic components of congregationalism, cooper argues, scholars have missed the larger political significance of the movement.
congregational thought and practice in fact served as one indigenous seedbed of several concepts that would later flourish during the revolutionary generation, including the notions that government derives its legitimacy from the voluntary consent of the governed, that governors should be chosen by the governed, that rulers should be accountable to the ruled, and that constitutional checks should limit both the governors and the people.
by examining the development of church government through the perspective of lay-clerical interchange, cooper comes to a fresh understanding of the sometimes noble, sometimes sordid, and sometimes rowdy nature of church politics.
his study casts new light upon anne hutchinson and the "antinomian controversy," the cambridge platform, the halfway covenant, the reforming synod of 1679, and the long-standing debate over puritan "declension." cooper argues that, in general, church government did not divide massachusetts culture along lay-clerical lines, but instead served as a powerful component of a popular religion and an ideology whose fundamentals were shared by churchgoers and most ministers throughout much of the colonial era.
his is a book that will interest students of american culture, religion, government, and history.