دکترین تجربه در فلسفه جاناتان ادواردز، الهی پیوریتن [پایان نامه انگلیسی] | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
دکترین تجربه در فلسفه جاناتان ادواردز، الهی پیوریتن [پایان نامه انگلیسی]
Joseph S. Trachtenberg
194 صفحه .
کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
فارسی
کتاب الکترونیکی
میانگین امتیازات:
امتیاز شما :
تعداد امتیازات :
0
دکترین تجربه در فلسفه جاناتان ادواردز، الهی پیوریتن [پایان نامه انگلیسی]
ویرایش اثر
عنوان دیگر :
The doctrine of experience in the philosophy of Jonathan Edwards, Puritan divine
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی:
کارشناسی ارشد
رشته تحصیلی:
علوم دینی
محل تحصیل رساله تحصیلی:
Portland State University
تاریخ دفاع:
1973
پدیدآورندگان :
Trachtenberg, Joseph S
(نویسنده)
چکیده :
ترجمه ماشینی : تعدادی از موضوعات اساسی خود را به عنوان نقاط کانونی برای مطالعه اندیشه جاناتان ادواردز معرفی می کنند. این پایان نامه تلاشی است برای این استدلال که تجربه یکی از آنهاست و توجه دقیق به آموزه تجربه آن را به عنوان موضوع وحدت بخش فلسفه او آشکار می کند. به طور خاص، در مرکز بینش زیباییشناختی و مذهبی ادواردز، احساس غنی و عمیقی از تجربه، و رابطه همه چیز با نوعی ادراک نهفته است. شواهد را می توان در نوشته های منتشر شده و منتشر نشده گسترده ادواردز یافت. در میان چندین نسخه از آثار جمع آوری شده او، نسخه 1808 ورسستر و نسخه 1829 دوایت کامل ترین و قابل اعتمادترین هستند. یکی دیگر از منابع ارزشمند «مشاهدات متفرقه» است، دفترچه ای از افکار تصادفی که ادوارد در طول زندگی خود نگه داشته است. بخشهایی از این مجله منتشر میشود، اما بخش زیادی از آن در کتابخانه دانشگاه ییل منتشر نشده است و حاوی بینشهای فراوانی درباره ذهن ادواردز است. توجه به تأثیرات اعتقادی الهیات میثاق مهم است. همیشه در میان پیوریتن ها تمایلی وجود داشت که بر رضایت واقعی در مسائل مذهبی تأکید کنند. پذیرش تدریجی تجربه آنها به عنوان راهنمای دکترین را می توان به تأثیر نوافلاطونیسم قرون وسطی و همچنین موقعیت تاریخی خودشان نسبت داد. سه عنصر مرکز دکترین تجربه ادواردز را تشکیل می دهند. آنها ایده زیبایی، حس قلب و مفهوم الهیاتی فیض هستند. توضیح هر یک از این مؤلفه ها در خود و در روابط متقابل آنها معنای کامل تجربه را آشکار می کند. حس زیبایی تجارب شخصی او را فراگرفت و به او اجازه داد تا جهان را در ارتباط با آگاهی جهانی خدا ببیند. انسان حضور شعور الهی را در سراسر واقعیت با حس قلبی درک می کند. مقر حیات شناختی انسان قلب اوست که شامل درک و اراده است. ادواردز با تعریف فیض به عنوان یک «ایده ساده جدید» پیشنهاد میکند که این یک اصل جدید طبیعت در درون انسان است، و این یک ذوق برای تعالی اخلاقی است که به طور خاص به عنوان عشق تعیین میشود. به عنوان یک اصل متافیزیکی، رضایت به بودن تلاشی است برای بازاندیشی مقوله جوهر از نظر رابطه. واقعیت واقعاً مهم این دکترین در یک نظریه ضمنی ارزش-پاسخ قرار دارد - این ارزش به طور عینی ریشه در خدا دارد و همه چیز از طریق انسان به آن رضایت می دهد. الهیات ادواردز تلاشی است برای قرار دادن فیزیک نیوتنی در چارچوب مرجع گسترده تری. او مفاهیم اتم، فضا و گرانش را با متافیزیک ارگانیک رضایت تطبیق می دهد. آفرينش الهي يك فرايند ارتباطي پراكنده است و اشياء و رويدادهاي طبيعي را «تصوير يا سايه» مينامند، زيرا با ماهيت ارتباطي خداوند ارتباط ذاتي دارند. عاملیت خاص خلقت را باید در تجسم یافت، که سنگ بنای کل نظام فکری اوست. تجربه در میان موضوعات اصلی فلسفه آمریکایی از جایگاه برتری برخوردار بوده است. نتیجهگیری این مقاله این است که فلسفه ادواردز را میتوان بهعنوان تبیین نظاممند دکترین تجربهاش در نظر گرفت، و میتوان او را بهعنوان نماینده اولیه سنت آمریکایی در نظر گرفت که به تجربه در رابطه با اندیشه موقعیت برتری میدهد.
a number of basic themes suggest themselves as focal points for a study of the thought of jonathan edwards. the dissertation is an attempt to argue that experience is one of them, and that an attentive eye to the doctrine of experience will reveal it as the unifying theme of his philosophy. specifically, at the center of edwards' aesthetic and religious vision there lies a rich and profound sense of experience, and of the relation of all things to some form of perception. the evidence is to be found in edwards' extensive published and unpublished writings. among the several editions of his collected works, the 1808 worcester edition and the 1829 dwight edition are the most complete and most reliable. another especially valuable source is the "miscellaneous observations," a notebook of random thoughts edwards kept throughout his life. parts of this journal are published, but a great deal remains unpublished in the yale university library, and contains a wealth of insights into the mind of edwards. it is important to note the doctrinal influences of covenant theology. there had always been a disposition among the puritans to emphasize real assent in religious matters. their gradual acceptance of experience as a guide to doctrine can be attributed to the influence of medieval neo-platonism as well as to their own historical situation. three elements form the center of edwards' doctrine of experience. they are the idea of beauty, the sense of the heart, and the theological concept of grace. an explanation of each of these components in themselves and in their interrelations reveals the full meaning of experience. a sense of beauty suffused his own personal experiences and allowed him to see the world in relation to the universal consciousness of god. man perceives the presence of divine consciousness throughout reality with a sense of the heart. the seat of man's cognitive life is his heart, which includes the understanding as well as the will. by defining grace as a "new simple idea," edwards proposes that it is a new principle of nature within man, and that it is a taste for moral excellency which is specifically designated as love. as a metaphysical principle, the consent to being is an attempt to rethink the category of substance in terms of relation. the truly significant fact of the doctrine resides in an implicit theory of value-response—that value is objectively rooted in god, and that everything gives consent to it through man. edwards' theology is an effort to place newtonian physics into a wider frame of reference. he adapts the concepts of atoms, space, and gravity to an organic metaphysics of consent. divine creation is a diffusive process of communication, and natural objects and events are called "images or shadows" because they bear an intrinsic relation to god's communicative nature. the specific agency of creation is to be found in the incarnation, which is the capstone of his whole system of thought. experience has held a position of preeminence among the major themes of american philosophy. the conclusion of this paper is that edwards' philosophy can be viewed as the systematic explication of his doctrine of experience, and that it is possible to consider him an early exponent of the american tradition which gives experience a position of primacy in relation to thought.
منابع دیجیتالی مرتبط :
متن کامل پایان نامه
اعلام و شخصیت ها :
ادواردز, جاناتان (Jonathan Edwards، یکی از معروفترین الهیدانان و فیلسوفان امریکایی قرن هجدهم میلادی), 1703م. 1758م.
نویسنده :
Joseph S. Trachtenberg
زبان :
انگلیسی
منبع اصلی :
https://pdxscholar.library.pdx.edu/open_access_etds/1681/
جنس منبع:
متن
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
Keywords: Jonathan Edwards (1703-1758); Experience; Ethics and Political Philosophy; Metaphysics; Religious Thought, Theology and Philosophy of Religion
توضیحات فیزیکی اثر :
194 صفحه .
نوع منبع :
رساله تحصیلی
خروجی ها :
Mods
Doblin core
Marc xml
MarcIran xml
مشخصات کامل فراداده
مشخصات کامل اثر
منابع مرتبط :
ثبت نظر
ارسال
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت