چکیده :
ترجمه ماشینی :
برای کشف اینکه جنگ و جنگ مکرراً مکرر هستند، لازم نیست عهد عتیق را خیلی دور مطالعه کرد.
جنگ در همه جا وجود دارد، خواه معنوی شده باشد، خواه در شعر تجلیل شود، یا در روایتی پراکنده گزارش شود.
یکی از جنبه های رویکرد اسرائیل باستان به جنگ در کتاب مقدس در کلمه عبری herem (به معنای "قرار دادن در زیر ممنوعیت" یا "تخصیص به نابودی") یافت می شود، کلمه ای که اغلب خواهان نابودی کامل دشمن است و برخی به عنوان "جنگ مقدس" ترجمه شده اند.
عمل هرم به حساسیت های مدرن در رابطه با اعمال درست و نادرست در زمان جنگ حمله می کند و بنابراین ثابت شده است که یک معضل هرمنوتیکی است.
چگونه چنین عباراتی می تواند خوانندگان امروزی را آگاه کند وقتی که ارتش اسرائیل دشمن خود (اغلب شامل زنان، کودکان و چهارپایان را در حال نابودی) "به طور کامل نابود کرد"، نه تنها بدون مجازات، بلکه با دستور و برکت الهی؟ این پایان نامه به بررسی درمان هرم در آثار سه محقق برجسته عهد عتیق انجیلی قرن بیستم می پردازد: والتر سی.
کایزر، جونیور، پیتر سی.
کریجی، و ترمپر لانگمن، iii.
به عنوان تمرینی در تاریخ تفسیر کتاب مقدس، به طور خاص بررسی می کند که چگونه این دانشمندان انجیلی یک مفهوم مشکل ساز کتاب مقدس را برای مخاطبانی تفسیر می کنند که کتاب مقدس را به عنوان سندی خطاناپذیر می پذیرد که برای زندگی و عمل مسیحی معتبر است.
بر اساس بررسی گسترده نوشتهها و مصاحبههای شخصی آنها با قیصر و لانگمن، نگاهی دقیق به راهبردهای هرمنوتیکی آنها برای تفسیر اینجا میاندازد، راهبردهای دیگری که آنها را رد میکنند و راهبردهایی که برای هر محقق منحصر به فرد است.
اگرچه آشکارا در یک سنت تفسیری مشترک سهیم است، اما هر محقق نشان دهنده روشی متمایز برای مذاکره در مورد خواسته های همزمان نقد تاریخی و الهیات انجیلی معاصر است.
علاوه بر این، همچنین نشان می دهد که هیچ رویکرد انجیلی یکپارچه ای برای تفسیر این کنوانسیون نظامی مشکل ساز وجود ندارد.
در عوض، آثار قیصر، کریجی و لانگمن نشان میدهند که رویکردهای متعددی برای حل داستانهای گیجکننده کتاب مقدس در مطالعات عهد عتیق انجیلی وجود دارد.
one does not have to read very far in the old testament to discover that war and warfare are frequently recurring motifs.
whether spiritualized, extolled in poetry, or reported in sparse narration, war is everywhere.
one aspect of the ancient israelite approach to war in the bible is found in the hebrew word herem (meaning "to place under a ban" or "devote to destruction"), a word that often calls for the complete annihilation of an enemy and is translated by some as "holy war." the practice of herem assaults modern sensibilities with regard to right and wrong actions in times of war and thus has proven to be a hermeneutical dilemma.
how can such passages inform modern readers when the armies of israel "completely destroyed" their enemy (often including women, children, and livestock in the annihilation), not only with impunity, but with divine direction and blessing? this dissertation examines the treatment of herem in the work of three prominent 20th century evangelical old testament scholars: walter c.
kaiser, jr., peter c.
craigie, and tremper longman, iii.
as an exercise in the history of biblical interpretation, it specifically examines how these evangelical scholars interpret a problematic biblical concept for an audience that accepts the bible as an infallible document which is authoritative for christian life and practice.
based on an extensive review of their writings and personal interviews with kaiser and longman, it takes a close look at the hermeneutical strategies they share for interpreting herem, others that they reject, and still others that are unique to each scholar.
although clearly sharing a common interpretative tradition, each scholar represents a distinct way of negotiating the simultaneous demands of historical criticism and contemporary evangelical theology.
moreover, it also demonstrates that there is no monolithic evangelical approach to interpreting this problematic military convention; rather, the works of kaiser, craigie, and longman indicate that there is a multiplicity of approaches to resolving perplexing biblical stories within evangelical old testament scholarship.