چکیده :
ترجمه ماشینی :
تنوع و مفهوم نژاد، هم برای تاریخ فلسفه و هم برای واقعیت سیاسی کنونی ما، دغدغه اصلی هستند یا باید باشند.
در فلسفه آکادمیک، این نگرانیها در تقاضای فزاینده برای نمایندگی اقلیت در قانون، که عمدتاً سفیدپوست و مردانه هستند، به ویژه در فلسفه مدرن اولیه بیان میشود.
علاوه بر این، تا کنون، مورخان فلسفه زمان لازم را صرف کشف نامهای مختلف از جمله «سیاهپوست»، «مور»، «اتیوپیایی» و غیره در اروپای مدرن اولیه نکردهاند و از آنجا به درک چگونگی شکلدهی این بازتابهای فلسفی پرداختهاند.
در مورد تنوع انسانی در تحقیقاتم، آنتون ویلهلم آمو (حدود 1700 - حدود 1750)، اولین دکترای آفریقایی اروپا را در میان گذاشتم.
در فلسفه (حدود 1734)، به فلسفه و دین همراه با پرداختن به تفاوت های انسانی در آثار رابرت بویل و معاصرانش.
پروژه من به پرداختن به (الف) فقدان تنوع در قانون فلسفی و (ب) تحلیل تاریخی ناکافی تعاریف مختلف تفاوت های انسانی کمک می کند.
تفاوت های انسانی، یعنی تفسیر مدرن اولیه از نژاد، و دانش آمو موضوعات مرتبط با یکدیگر هستند، زیرا آمو هم فیلسوف در اروپا و هم یک بومی آفریقایی است.
یکی بدون دیگری قابل تحقیق نیست.
بنابراین، تحقیق من تلاش می کند تا اهمیت فلسفی آمو و رابطه آن با نژاد و تفاوت های انسانی را روشن کند.
من با ارائه طرحی زندگینامهای از آمو شروع میکنم که به اهداف (الف) و (ب) میپردازد، در آنجا آمو را در رابطه با ایدئولوژیهای دینی، مواضع فلسفی و بافت مدرن اولیه پیرامون بحث میکنم.
در فصل بعدی که به اهداف (الف) و (ب) نیز می پردازد، گره نقد آمو از دکارت را باز می کنم.
از نظر آمو، بین ذهن و احساس بن بست وجود دارد، زیرا ذهن غیر مادی (فعال) است، و احساسات لزوماً باید بر روی چیزی منفعل و مادی (بدن) رخ دهند، به این معنی که احساسات فقط توسط ذهن و از طریق ذهن قابل شناخت هستند.
بدن فصل آخر که به هدف (b) می پردازد، به بررسی این موضوع می پردازد که چگونه انجمن سلطنتی، تحت تأثیر انگیزه های مالی و اقتصاد انگلستان، و همچنین تجارت رو به رشد برده، نقش بزرگی در پیشبرد نظریه های «علمی» تفاوت های انسانی، به ویژه در رابطه، ایفا کرده است.
به آفریقا به این معنا که انجمن سلطنتی اساساً فلسفه طبیعی را به منظره نژادپرستانه اولیه که در اوایل قرن هجدهم تجربه کرده بود، سوق داد، که در به کارگیری ادعاهای نژادپرستانه موقت و غیر متوالی ارائه شده توسط فیلسوفان قرن هجدهم، به عنوان مثال، امانوئل کانت و دیوید هیوم به اوج خود رسید.
و اخراج آنتون ویلهلم آمو.
پروژه من به سه طریق به فلسفه و جامعه دانشگاهی کمک می کند: (1) گنجاندن و تنوع فلسفی، (2) تاریخ سیاه پوستان، و (3) هستی شناسی تاریخی نژاد.
به اعتقاد من، این رویکرد متقاطع به فلسفه است که به من اجازه می دهد تا به روش های جدید و جالبی در زمینه خود مشارکت کنم.
بسیاری از مردم معتقدند که فلسفه در حال مرگ است.
من معتقدم که افراد گوناگون، مانند آمو، و ایدئولوژیهای گوناگون، نفس و زندگی را به فلسفه میدهند.
این به این دلیل است که همانطور که میشل دو مونتن در مقالات توضیح می دهد، ما از چیزهای ناآشنا می آموزیم.
diversity and the concept of race are, or should be, central concerns both for the history of philosophy and for our current political reality.
within academic philosophy, these concerns are expressed in the growing demand for minority representation within the canon, which is overwhelmingly white and male, especially in early modern philosophy.
furthermore, until now, historians of philosophy have not spent the time necessary to uncover various designations such as “negro”, “moor”, “ethiopian”, etc., in early modern europe, and from there to understand how these shaped philosophical reflections on human diversity.
in my research, i relate anton wilhelm amo (c.
1700 – c.
1750), europe’s first african ph.d.
in philosophy (c.
1734), to philosophy and religion together with the treatment of human difference in the work of robert boyle and his contemporaries.
my project aids in addressing (a) the lack of diversity in the philosophical canon and (b) the insufficient historical analysis of various designations of human difference.
human difference, i.e., the early modern interpretation of race, and amo scholarship are interrelated subjects, as amo is both a philosopher in europe and an african native.
the one cannot be researched without the other.
thus, my research attempts to elucidate amo’s philosophical significance and its relation to race and human difference.
i begin by give a biographical sketch of amo, which addresses goals (a) and (b), where i discuss amo in relation to religious ideologies, philosophical positions, and the surrounding early modern context.
in the following chapter, which also address goals (a) and (b), i untangle amo’s critique of descartes.
for amo, there is an impasse between the mind and sensation because the mind is immaterial (active), and sensations necessarily need to occur upon something passive and material (body), which means sensations could only ever be cognized by the mind and through the body.
the final chapter, which addresses goal (b), investigates how the royal society, driven by financial incentives and england’s economy, as well as the burgeoning slave trade, played a large role in advancing “scientific” theories of human difference, especially in relation to africa.
that is, the royal society essentially propelled natural philosophy into the proto-racist landscape experienced in the early 18th century, culminating in the application of the ad hoc and non sequitur racist claims given by 18th century philosophers, e.g., immanuel kant and david hume, and the ousting of anton wilhelm amo.
my project contributes to philosophy and the academic community in three ways: (1) philosophical inclusion and diversity, (2) black history, and (3) the historical ontology of race.
it is this intersectional approach to philosophy that, i believe, allows me to contribute to my field in new and interesting ways.
many people believe that philosophy is dying.
i believe diverse individuals, like amo, and diverse ideologies offer breath and life to philosophy.
this is because, as michel de montaigne explains in the essays, we learn from the unfamiliar.