چکیده :
ترجمه ماشینی :
کلیساهای مسیح (جنبش سنگ-کمپبل) از متفکران اولیه در جنبش ترمیم به ارث رسیده اند و عموماً بر اساس اخلاقی عمل می کنند که می تواند در این اصل خلاصه شود: «سخت تلاش کنید آنچه را که کتاب مقدس می گوید انجام دهید».
این رویکرد دو نقص عمده دارد: اتکا به خود به جای اتکا به روح القدس، و گرایش به تلقی کتاب مقدس و اطاعت فرد از کتاب مقدس به عنوان هدف به جای وسیله ای برای رسیدن به هدف.
این اخلاق، انسانشناسی را به بار میآورد که در عین حال بسیار بالا و پایین است: در این فرض که ما میتوانیم بدون کمک مستقیم روح به خوبی دست یابیم، بسیار بالاست و در این فرض که اطاعت بالاترین خیری است که ما به آن فراخوانده شدهایم بسیار پایین است.
برای این مشکل، من یک نسخه دو قسمتی را پیشنهاد می کنم.
اولین عنصر راه حل پیشنهادی من، توصیه به بازیابی اخلاق فضیلت ارسطویی توسط alasdair macintyre است.
مفاهیم کلیدی مانند غایتشناسی، روایت، اجتماع، اعمال و سنتها به ارائه روشی جامعتر، عملیتر و، استدلال میکنم، کتاب مقدسی برای تفکر درباره اخلاق کمک میکنند.
مک اینتایر به عنوان مفید، پروژه خود را به زبان فلسفه ارائه می کند، و اگر قرار است اخلاق فضیلت برای کلیساهای مسیح قابل دسترسی باشد، باید آنها را غسل تعمید داده و به زبانی کاملاً مسیحی ظاهر شوند.
به صورت مشروط، استنلی هاوئرواس قبلاً دقیقاً این کار را انجام داده است.
تخصیص کلامی او از مک اینتایر، غایت شناسی را به آخرت شناسی، روایت به انجیل، اعمال به مقدسات و سنت ها به کلیسا تبدیل می کند.
اما کار هاوئرواس، همانطور که اغلب ذکر شده است، تمایل دارد که تنها شرحی خالی از روح القدس ارائه دهد.
دومین عنصر تجویز من، پنوماتولوژی قویتر از آن چیزی است که توسط hauerwas یا کلیساهای مسیح ارائه شود، اما از بهترین عناصر هر دو استفاده میکند.
با پیروی از سبک سخن گفتن هاورواس، من یک روش معما شناسی برای بررسی سه موضوع اصلی در پنوماتولوژی پیشنهاد می کنم: 1) روح القدس هم به عنوان قدرت/حضور خدا و هم به عنوان یک شخص، 2) نقش روح القدس در کنوزیس و تئوس، و 3) روح القدس و عشق با تکیه بر طیف گسترده ای از منابع کتاب مقدس، کار متکلمان از جمله رابرت جنسون و یوجین راجرز، و تصاویر و بینش نویسندگان پدرشناس، به ویژه آگوستین اول تلاش می کنم نشان دهم که روح شخصی است که به ما کمک می کند تا به آن چیزی تبدیل شویم که خدا هست.
، یعنی عشق.
من در پایان پیشنهاد می کنم که کلیساهای مسیح اصل «برای انجام آنچه کتاب مقدس می گوید بسیار تلاش کن» و اخلاق الهیاتی که بیانگر آن است را با اصولی مانند: «از آنجایی که ما بر اساس روح زندگی می کنیم، بیایید با روح همگام باشیم، به پایان می رسانم.
” "دوست داشته باش و آنچه را که می خواهی انجام بده." و دعای ساده اما عمیق، "به ما کمک کن تا خوب باشیم."
churches of christ (stone-campbell movement) have inherited from early thinkers in the restoration movement and generally operate out of an ethic which can be summarized in the maxim, “try hard to do what the bible says.” this approach has two major flaws: self-reliance rather than reliance on the holy spirit, and a tendency to treat scripture and an individual’s obedience to scripture as ends in themselves instead of the means to an end.
this ethic yields an anthropology that is at once too high and too low: too high in its assumption that we can achieve goodness without the direct aid of the spirit and too low in its assumption that obedience is the highest good to which we are called.
to this problem, i propose a two-part prescription.
the first element of my proposed solution is recommendation of alasdair macintyre’s recovery of aristotelian virtue ethics.
key concepts like teleology, narrative, community, practices, and traditions help provide a more wholistic, practical, and, i argue, biblical way to think about ethics.
helpful as he is, macintyre presents his project in the language of philosophy, and if virtue ethics are to be accessible to churches of christ, they must be baptized and appear in explicitly christian language.
providentially, stanley hauerwas has already done precisely this work.
his theological appropriation of macintyre transforms teleology into eschatology, narrative to the gospel, practices to sacraments, and traditions to the church.
but hauerwas’s work, as has often been noted, tends to offer only a bare account of the holy spirit.
the second element of my prescription is a more robust pneumatology than can be provided either by hauerwas or by churches of christ but which draws on the best elements of both.
following hauerwas’s aphoristic style, i propose a riddling methodology to explore three major themes in pneumatology: 1) the holy spirit as both the power/presence of god and as a person, 2) the holy spirit’s role in kenosis and theosis, and 3) the holy spirit and love.
drawing on a wide range of biblical sources, the work of theologians including robert jenson and eugene rogers, and the images and insights of patristic authors, especially augustine i attempt to show that the spirit is a person who helps us to become that which god is, namely, love.
i conclude by suggesting that churches of christ replace the maxim “try hard to do what the bible says” and the theological ethic that it represents with maxims such as: “since we live by the spirit, let us keep in step with the spirit.” “love and do what you want.” and, the simple but profound prayer, “help us to be good.”
منبع اصلی :
https://etd.ohiolink.edu/apexprod/rws_olink/r/1501/10?clear=10&p10_accession_num=dayton1627659252721087
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
Keywords: Spirituality; Theology; Bible; Biblical Studies; Ethics; Philosophy; Religion; Pneumatology, Churches of Christ, Virtue Ethics, Alasdair MacIntyre, Stanley Hauerwas, Augustine, Ethics, Restoration Movement, Stone-Campbell Movement
توضیحات فیزیکی اثر :
376 صفحه .