چکیده :
ترجمه ماشینی :
هدف از این تحقیق این است که مشخص شود چه رابطه ای ممکن است بین دکترین یا بیانی در مورد واقعیت عالی و تجربه آن وجود داشته باشد.
بدین منظور، آموزههای مربوط به الوهیت، منابع ادعایی معرفت به آن و محتوای چنین تجربهای، پیش از بررسی رابطهای بین این دو مورد بررسی قرار گرفته است.
از این رو، این تز در نظر گرفته میشود که شناخت واقعیت متعالی از تجارب خود، اعم از عینی یا ذهنی، تجربی یا عرفانی، و بهویژه از خودشناسی فزاینده و آگاهی اخلاقی، اجتماعی و معنوی همراه آن ناشی میشود.
فرض اساسی این است که دکترین اساساً ادعا و خلاصه ای از چنین تجربه ای است و اگر بخواهد دارای درجه ای از اقتدار باشد، باید به وضوح با تجربه مرتبط باشد.
بنابراین، آموزهای در نظر گرفته میشود که بهطور مرکزی آغاز شده و کل خود را در بر میگیرد، و با افزایش معرفت نسبت به خود، مفهوم عود رشد و توسعه پیدا میکند، از یک مطلق فلسفی، با ویژگیهای اساساً متافیزیکی، به یک خدای شخصی که ریشه دارد.
در سرشت عاطفی و ارادی انسان، شاید به عنوان خالق، اما بیشتر به عنوان پدر، یاور و دوست.
بنابراین، به ویژه در درک خود، انسان واقعیتی را که درونی است اما متعالی است، در ترکیبی از تجربه و بیان پیش رونده زندگی به عنوان جهت گیری به سوی چیزی که در نهایت فراتر می رود، کشف می کند و می شناسد.
در معرض تغییر و توسعه است، بلکه در معرض محدودیت هایی است که لزوماً توسط یک فضای مفهومی و محیط مذهبی خاص تحمیل می شود.
با توجه به اهمیت پایانی مربوط به یک فرآیند توصیفی اولیه یا متأخر و با توجه به دیدگاهها و فرهنگ عصری که هر تجربهای در آن زندگی میکند.
the purpose of this enquiry is to determine what relation might exist between doctrine, or statement about supreme reality, and experience of it.
to this end, teachings about deity, the claimed sources of knowledge of it and the content of such experience have been examined, prior to considering what relation might exist between the two.
the thesis is, therefore, considered that knowledge of supreme reality is derived from the experiences of the self, whether objective or subjective, empirical or mystical, and especially from an increasing self-knowledge and the accompanying moral, social and spiritual awareness.
the underlying assumption is that doctrine is primarily an assertion and summary of such experience and that, if it is to possess any degree of authority, it must clearly be related to experience.
doctrine is, therefore, considered to be centrally-initiated and involving the whole self, and, as knowledge of the self increases , so the ood-concept grows and develops, from a philosophical absolute, with basically metaphysical attributes, to a personal god rooted in man's affective and volitional nature, as creator perhaps, but more especially as father, helper and friend.
in his self-understanding, in particular, then, man discovers and comes to know the reality which is immanent but yet transcendent, in a synthesis of experience and a progressive articulation of life as an orientation towards that which ultimately transcends* doctrine, then, is subject to change and development but also to limitations necessarily imposed by a certain conceptual ambience and religious milieu; by the significance end relevance of an earlier or later illative process and by the standpoints and culture of the age in which any experient lives.