چکیده :
ترجمه ماشینی :
ادبیات یهودیت دوره دوم معبد نشان می دهد که علاقه و حدس و گمان در مورد سرنوشت صالحان و شریر پس از مرگ فیزیکی آنها افزایش یافته است.
این دوره شاهد تولد فرقه های متعدد یهودی و همچنین دیدگاه های متعدد از زندگی پس از مرگ بود.
این مطالعه دیدگاههای متعدد زندگی پس از مرگ را ترسیم میکند و قسمتهای معاد را که در آپوکریفا و شبهپیگراف ظاهر میشوند تجزیه و تحلیل میکند تا دید کلی جامعی از متون مورد استفاده از tanakh در حمایت از این باورهای مختلف معاد بدست آورد.
این مطالعه همچنین درک بهتری از نحوه قرائت tanak توسط جوامع مختلف در طول این دوره مهم و نقش tanak در توسعه اعتقاد به معاد ارائه می دهد - یک مقاله اصلی ایمان در مسیحیت و یهودیت خاخام.
ضمیمه a این مطالعه فهرستی جامع از قسمتهای معاد از ادبیات دوره معبد دوم، گردآوریشده از apocrypha و pseudepigrapha را ارائه میکند که دستهبندی و تحلیل شدهاند.
گلچین قطعات فهرست شده نیز برای نشان دادن زمینه بزرگتر هر بیانیه معاد ارائه شده است.
ضمیمه b بخشهایی از رستاخیز را فهرست میکند که در طومارهای دریای مرده، عهد جدید و مطالب خاخام اولیه نیز یافت شده است.
این مطالعه علاوه بر تشریح دیدگاههای متعدد زندگی پس از مرگ، بررسیهای جامعی از قسمتهای معاد ارائه میکند که یا به متونی از tanakh در حمایت از اعتقاد معاد اشاره دارد یا به آنها اشاره میکند.
این امر درک بهتری از نقش tanakh در توسعه باور معاد بازی میکند و نشان میدهد که کدام قسمتهای tanakh توسط نویسندگان و/یا جوامعی که این ترکیبهای دوره معبد دوم را تولید کردهاند، گذرگاه رستاخیز در نظر گرفتهاند.
یافته های اولیه، پیامدهای آنها و برخی مشاهدات کلی نیز مورد بحث قرار می گیرد.
این مطالعه هجده دیدگاه متمایز در مورد "زندگی پس از مرگ" را با درجات مختلف پیچیدگی شناسایی می کند که نشان دهنده تنوع زیادی در باورهای معاد در این دوره است.
همچنین هیچ پیشرفتی از دیدگاه اساسی به مرگ و رستاخیز پیچیدهتر وجود ندارد، زیرا سطوح مختلفی از پیچیدگی در طول دوره نشان داده شده است.
بنابراین، هیچ توسعه خطی باور معاد وجود ندارد، بلکه دیدگاههای متعددی در کنار هم وجود داشتند، اگرچه یک باور معاد معاد جسمانی به اصل اصلی یهودیت خاخام و کلیسای مسیحی اولیه تبدیل شد.
به نظر میرسد هیچ مدرکی در این ادبیات برای حمایت از تغییر تمرکز از رستاخیز جسمانی به جاودانگی روح وجود ندارد، زیرا به نظر میرسد سرنوشت جسم و روح هر دو مورد توجه نویسندگان و جوامعی است که در آن زندگی میکنند.
آنها تعلق داشتند.
عوامل مؤثر متعددی به عنوان عامل بسیاری از دیدگاههای معاد شناسایی شدهاند، مانند انسانشناسی انسان، ماهیت روح، دامنه معاد، تعداد و عملکرد قضاوتها، و مقصد نهایی صالحان و بدکاران.
مطالعه دقیق این قطعات رستاخیز در apocrypha و pseudepigrapha نشان میدهد که بیشتر دیدگاههای متمایز درباره «زندگی پس از مرگ»، صرف نظر از پیچیدگی آنها، اغلب توسط چندین قطعه کلیدی از tanakh یا نقوش مشترک با tanakh پشتیبانی میشوند.
.
پیشنهاد میشود که تحلیل آینده این بخشهای کلیدی از tanakh ممکن است چگونگی تفسیر، درک، استفاده و استفاده مجدد از آثار ادبی این دوره را روشن کند.
حتی ممکن است تعیین کند که آیا باور معاد واقعاً در این متون وجود دارد (بر اساس تفسیر خوب) یا اینکه این اعتقاد توسط نویسندگان دوره دوم معبد در این متون خوانده شده است (نمونه ای از eisegesis).
بر اساس مشاهدات اولیه، برخی از این مفاهیم معاد به نظر می رسد که به طور طبیعی از tanakh نشأت می گیرند، در حالی که برخی دیگر به نظر می رسد بر اساس یک تفسیر یا یک تفسیر دقیق تر است.
با این حال، استفادههای دیگر کمی اجباریتر به نظر میرسند، و در آن موارد به نظر میرسد tanakh منبع متون اثباتی در نظر گرفته میشود، و ظاهراً اغلب متن بزرگتر متن نقلشده یا اشارهشده را نادیده میگیرد.
به نظر میرسد متون معاد اولیه دوره دوم معبد با استفاده خلاقانه از tanakh پشتیبانی میشوند، در حالی که به نظر میرسد متون اواخر دوره دوم معبد، اوایل مسیحیت و متون خاخام از متنهای اثباتی بیشتری استفاده میکنند – که برخی از آنها توسط چندین اثر ادبی در حمایت از خود استفاده شدهاند.
the literature of second temple period judaism indicates there was an increased interest in and speculation about the fate of the righteous and the wicked following their physical death.
this period saw the birth of multiple jewish sects and also multiple views of the afterlife.
this study will outline the numerous afterlife views and will analyse the resurrection passages appearing in the apocrypha and the pseudepigrapha to gain a comprehensive overview of the texts used from the tanakh in support of these various resurrection beliefs.
this study also provides a better understanding of how the tanakh was read by differing communities during this important period and the role the tanakh played in the development of the resurrection belief – a central article of faith in both christianity and rabbinic judaism.
appendix a of this study provides a comprehensive list of resurrection passages from second temple period literature, compiled from the apocrypha and the pseudepigrapha which are categorized and analyzed.
anthologies of the listed passages are also provided to show the larger context of each resurrection statement.
appendix b lists resurrection passages also found in the dead sea scrolls, new testament, and early rabbinic material.
in addition to outlining the numerous afterlife views, this study provides comprehensive examinations of the resurrection passages that either refer or allude to texts from the tanakh in support of a resurrection belief.
this gives a better understanding of the role the tanakh played in the development of the resurrection belief and reveals which tanakh passages were considered a resurrection passage by authors and/or communities who produced these second temple period compositions.
primary findings, their implications and some general observations are also discussed.
this study identifies eighteen distinct views regarding “life-after-death” with varying degrees of complexity, suggesting great diversity in resurrection beliefs during this period.
there is also no progress from a basic to a more complex death and resurrection view, as differing levels of complexity are represented throughout the period.
thus, there is no linear development of the resurrection belief, but rather, multiple views co-existed, although an eschatological bodily resurrection belief became the central tenet for both rabbinic judaism and the early christian church.
there seems to be no evidence in this literature in support of a shift in focus from a bodily resurrection towards the immortality of the soul, as the fate of both the body and soul seem to be of great interest to the authors and the communities to which they belonged.
several influencing factors are identified as causing the many resurrection perspectives, such as, human anthropology, the nature of the soul, scope of the resurrection, number and function of the judgments, and the final destination of the righteous and the wicked.
a careful reading of these resurrection passages in the apocrypha and the pseudepigrapha reveals that most of the distinct views on “life-after-death,” regardless of their complexity, are often supported by several key passages from the tanakh or shared motifs with the tanakh.
it is suggested that future analysis of these key passages from the tanakh may shed further light on how literary works from this period interpreted, understood, used, and reused the tanakh.
it may even determine if the resurrection belief is indeed present in these texts (based on good exegesis) or if this belief was read into these texts by second temple period authors (an example of eisegesis).
based on preliminary observations, some of these resurrection concepts seem to derive naturally from the tanakh, while others seem to be based on an interpretation or a more elaborate exegesis.
yet, other usages seems a bit more forced, and in those cases the tanakh appears to be considered a source of proof-texts, seemingly often disregarding the larger context of the text quoted or alluded to.
early second temple period resurrection texts seem to be supported by a creative use of the tanakh while late second temple period, early christian, and rabbinic texts seems to utilize more proof-texting – some of which were used by several literary works in support of their unique perspective on the afterlife.
نویسنده :
Jan A. Sigvartsen
منبع اصلی :
https://digitalcommons.andrews.edu/dissertations/1592/
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
Keywords: Resurrection; Afterlife; Second Temple Period; Apocrypha; Pseudepigrapha; Biblical Studies; Christianity; Jewish Studies; Religious Thought, Theology and Philosophy of Religion
توضیحات فیزیکی اثر :
641 صفحه.
نوع منبع :
رساله تحصیلی
,
کتابخانه عمومی