چکیده :
ترجمه ماشینی :
رهبری خدمتگزار بیشتر در زمینه آمریکای شمالی مورد بحث و توصیف قرار گرفته است.
بنابراین، نگرانی هایی وجود دارد که این مدل رهبری ممکن است از نظر فرهنگی در استعاره ها و تفکرات آمریکای شمالی لنگر بیفتد و ممکن است کاربرد جهانی محدودی در خارج از آن زمینه داشته باشد.
در زمانهای اخیر، کلیسای ادونتیست روز هفتم اعضای خود را عمدتاً در مناطق غیر غربی مانند جنوب صحرای آفریقا افزایش داده است.
با تغییراتی که در عضویت کلیسا در سطح جهانی رخ می دهد و چالش هایی که این تغییرات بر رهبری تحمیل می کند، این مطالعه با هدف دوگانه دنبال شد.
یکی بررسی تفاوتها در برداشتهای بزرگان کلیسای ادونتیست روز هفتم در غنا و ایالات متحده در مورد چهار ویژگی رهبری خدمتگزار (عشق آگاپائو، توانمندسازی، بینش و فروتنی) بود.
دوم بررسی رابطه بین رهبری خدمتگزار و سه بعد فرهنگی (فاصله قدرت، برابری گرایی جنسیتی و جمع گرایی درون گروهی) بود.
روش.
یک طرح تحقیقاتی کمی برای بررسی بزرگان کلیسای ادونتیست روز هفتم در دو کنفرانس اتحادیه منتخب در دو کشور مختلف، غنا و ایالات متحده آمریکا (ایالات متحده آمریکا) استفاده شد.
ابزار ارزیابی رهبری خدمتگزار (slai)، تهیهشده توسط دنیس (2004)، سه متغیر فرهنگی که از مطالعه تحقیقاتی globe (2004) ادغام شدهاند، به عنوان بخشی از ابزار نظرسنجی برای جمعآوری دادهها در مورد رهبری خدمتگزار و ویژگیهای فرهنگی استفاده میشود.
همچنین برای جمعآوری اطلاعات دموگرافیک از ابزار یک صفحهای و نه آیتمی استفاده شد.
این نظرسنجیها برای 3000 نفر از بزرگان کلیسای ادونتیست روز هفتم که بهطور تصادفی انتخاب شده بودند ارسال شد که منجر به پاسخهایی از 1284 نفر از پیران کلیسای ادونتیست روز هفتم در غنا و ایالات متحده، به ترتیب 831 و 417 شد.
هتلینگ t2 یا دو گروهی بین آزمودنیها تحلیل واریانس چند متغیره (manova) برای تحلیل تفاوتها در ادراک رهبری خدمتگزار استفاده شد.
برای تحلیل روابط بین رهبری خدمتگزار و فرهنگ از همبستگی متعارف استفاده شد.
نتیجه گیری و پیشنهادات.
یافتهها تفاوتهای آماری معنیداری را در ادراک بزرگان کلیسای ادونتیست روز هفتم در غنا و ایالات متحده در مورد ویژگیهای رهبری خدمتگزار عشق، توانمندسازی، بینش و فروتنی آگاپائو نشان داد.
بزرگان در ایالات متحده گزارش دادند که رفتارهای رهبری خدمتگزار را به طور قابل توجهی بیشتر از همتایان غنائی خود تجربه کرده اند.
ثانیاً، بین ادراک بزرگان کلیسای ادونتیست روز هفتم در غنا و ایالات متحده در مورد ویژگی های رهبری خدمتگزار عشق، توانمندسازی، بینش، فروتنی و ابعاد فرهنگی فاصله قدرت، برابری طلبی جنسیتی و درون گروهی، رابطه آماری معناداری وجود داشت.
جمع گرایی.
بزرگان هر دو کشور روابط متوسطی را بین رهبری خدمتگزار و ابعاد فرهنگی گزارش کردند.
در غنا، روابط بین برابری جنسیتی و توانمندسازی بالا بود، در حالی که در ایالات متحده، بین جمع گرایی درون گروهی و بینش بالا بود.
از آنجا که کلیسای ادونتیست روز هفتم در حال حاضر در 203 کشور فعالیت می کند که فرهنگ های تأثیرگذار بر انتظارات در مورد فرآیند رهبری به طور گسترده ای متفاوت است، بررسی ویژگی هایی که مشخصه رهبری خدمتگزار است، ارزیابی شیوه های فعلی، شناسایی شکاف ها، ضروری است.
و ارائه آموزش برای جبران تفاوت.
servant leadership has been discussed and described mostly in the north american context.
thus, there are concerns that this model of leadership may be culturally anchored in north american metaphors and thinking and may have limited universal applicability outside that context.
in recent times, the seventh-day adventist churchhas seen its membership swell mainly in non-western areas such as sub-saharan africa.
with the changes taking place in the church membership globally, and the challenges these changes impose on leadership, this study was pursued with a twofold purpose.
one was to investigate the differences in the perceptions of elders of the seventh-day adventist church in ghana and the u.s.
on four servant leadership attributes (agapao love, empowerment, vision, and humility).
the second was to investigate the relationship between servant leadership and three cultural dimensions (power distance, gender egalitarianism, and in-group collectivism).
method.
a quantitative research design was used to survey the elders of the seventh-day adventist church in two selected union conferences in two different countries, ghana and the united states of america (usa).
the servant leadership assessment instrument (slai), prepared by dennis (2004), three cultural variables incorporated from the globe research study (2004), served as part of the survey instrument for thecollection of data on servant leadership and cultural attributes.
in addition, a one-page, nine-item instrument was used to collect demographic information.
these surveys were sent to 3,000 randomly selected seventh-day adventist church elders which resulted in responses from 1,284 elders of the seventh-day adventist church in ghanaand u.s., 831 and 417 respectively.
hoteling's t2 or two-group between subjects multivariate analysis of variance (manova) was used to analyze the differences in perception of servant leadership.
canonical correlation was used to analyze therelationships between servant leadership and culture.
conclusions and recommendations.
the findings revealed statistically significant differences in the perceptions of elders of the seventh-day adventist church in ghanaand the u.s.
regarding the servant leadership attributes of agapao love, empowerment, vision, and humility.
elders in u.s.
reported experiencing servant leadership behaviors significantly more than did their ghanaian counterparts.
secondly, there were statistically significant relationships between the perceptions of elders of the seventh-day adventist church in ghana and u.s.
regarding the servant leadership attributes of agapao love, empowerment, vision, humility and cultural dimensions ofpower distance, gender egalitarianism, and in-group collectivism.
the elders in both countries reported moderate relationships between servant leadership and the cultural dimensions.
in ghana, the relationships were high between gender egalitarianism and empowerment, while in the u.s., they were high between in-group collectivism and vision.
because the seventh-day adventist church currently operates in 203 countries where cultures influencing the expectations about the process of leadership differ widely, it is imperative that it takes time to examine the qualities that characterize servant leadership, to assess current practices, to identify gaps, and to provide training to make up the difference.