چکیده :
ترجمه ماشینی :
مشکل شرارت در طول قرن ها برای همه ادیان مطرح بوده است.
اما این موضوع برای خداباوری به دلیل تأیید همزیستی خدا و شرور قادر مطلق، دانای مطلق و خیرخواه است.
متکلمان و متکلمان فلسفی مطالب فراوانی را در پاسخ به این مشکل توسعه داده اند.
با این حال، به گفته منتقدان، هیچ یک از پاسخ ها به خودی خود به اندازه کافی به مشکل خداباوری در رنج و شر نمی پردازد.
در نتیجه، این مطالعه تئودیسه جنگ را بررسی می کند، پاسخی مسیحی به مشکل گناه، رنج و شر، که به نظر می رسد برای مدت طولانی مورد غفلت محققان قرار گرفته است.
این مطالعه بر نوشتههای الن جی وایت و گریگوری آ.
بوید، دو برجستهترین ارائهدهنده تفصیلی و جامع تئودیسه جنگ به ترتیب در قرن نوزدهم و بیست و یکم متمرکز است.
هدف، ارزیابی رابطه بین دو مدل تئودیسه جنگی و قابل قبول بودن تئودیسه جنگ به عنوان یک پاسخ مسیحی به مشکل رنج و شر است.
رویکرد این پژوهش توصیفی، تحلیلی، مقایسه ای و ارزشیابی است.
فصل 1 بررسی پیشینه تاریخی مسئله شر را ارائه می دهد و مسئله، هدف و روش تحقیق را معرفی می کند.
فصل 2 سه رویکرد اصلی مسیحی را به مسئله شر و نقدهای علمی این رویکردها شرح می دهد، در حالی که فصل های 3 و 4 به ترتیب مدل های تئودیسه جنگ بوید و وایت را به صورت تحلیلی توصیف می کنند.
بخش اول از فصل 5 به مقایسه و مقایسه دو مدل تئودیسه جنگ و بخش دوم به ارزیابی آنها می پردازد.
فصل ششم یافتههای مطالعه را خلاصه میکند و سپس به سؤالات مربوط به رابطه بین دو مدل تئودیسه جنگ و قابل قبول بودن آنها به عنوان پاسخ مسیحی به مسئله شر پاسخ میدهد.
این مطالعه نشان می دهد که دیدگاه متفاوت نویسندگان از استفاده از علم در الهیات منجر به واگرایی در دو مدل تئودیسه جنگ می شود.
بنابراین، در رابطه با رابطه بین این دو مدل، مطالعه به این نتیجه میرسد که ممکن است به هم مرتبط باشند، اما با توجه به درجه تفاوتهایشان، دو نظریه جنگ متمایز هستند.
در رابطه با سؤال دوام تئودیسه جنگ، این مطالعه نتیجه میگیرد که اگرچه هر دو مدل تئودیسه جنگی برخی از سؤالات فلسفی را بی پاسخ میگذارند، تئودیسه جدال بزرگ پاسخ رضایتبخشتر مسیحی به مشکل رنج و شر است، و تئودیسه تثلیثی.
جنگ تئودیسی پاسخ مسیحی کمتر رضایت بخش به مشکل شر است.
the problem of evil has been an issue for all religions over the centuries.
but it is a crucial issue for theism because of its affirmation of the co-existence of an omnipotent, omniscient, and omnibenevolent god and evil.
theologians and philosophical theologians have developed a plethora of materials in response to the problem.
however, according to critics, none of the responses in and of themselves adequately deals with theism's problem of suffering and evil.
as a result, this study explores the warfare theodicy, a christian response to the problem of sin, suffering, and evil, which seems to have been neglected by scholars for a long time.
the study focuses on the writings of ellen g.
white and gregory a.
boyd, the two foremost detailed and exhaustive presenters of the warfare theodicy in the nineteenth and twenty-first centuries respectively.
the goal is to assess the relationship between the two models of warfare theodicy and the plausibility of the warfare theodicy as a christian response to the problem of suffering and evil.
the approach to this study is descriptive, analytical, comparative, and evaluative.
chapter 1 provides a survey of the historical background for the problem of evil and introduces the problem, the purpose, and the methodology of the study.
chapter 2 describes three major christian approaches to the problem of evil and scholarly critiques of these approaches, while chapters 3 and 4 analytically describe boyd's and white's models of warfare theodicy, respectively.
the first section of chapter 5 compares and contrasts the two models of warfare theodicy and the second section evaluates them.
chapter 6 summarizes the findings of the study and then answers the questions concerning the relationship between the two models of the warfare theodicy and their plausibility as a christian response to the problem of evil.
the study shows that the differing outlook of the authors' use of science in theology leads to divergence in the two models of warfare theodicy.
therefore, to the question of the relationship between the two models, the study concludes that they may be related, but given the degree of their differences they are two distinctive warfare theodicies.
concerning the question of the viability of the warfare theodicy, the study concludes that although both models of the warfare theodicy leave some philosophical questions unanswered, the great controversy theodicy is a more satisfactory christian response to the problem of suffering and evil, and, the trinitarian warfare theodicy is a less satisfactory christian response to the problem of evil.
منبع اصلی :
https://digitalcommons.andrews.edu/dissertations/41/
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
Keywords: Christianity; Comparative Methodologies and Theories; Religious Thought, Theology and Philosophy of Religion, Gregory A. Boyd, Ellen G. White
توضیحات فیزیکی اثر :
457 صفحه.
نوع منبع :
رساله تحصیلی
,
کتابخانه عمومی