چکیده :
ترجمه ماشینی :
این واقعیت که محققان شیول را یا به عنوان دنیای زیرین که مردگان در آن به حیات خود ادامه می دهند یا به سادگی قبر نشان می دهند، منجر به نتایج متناقض، بحث های شدید و مناقشات بی وقفه شده است.
این عدم اجماع، توجیه رویکرد دیگری را ضروری میسازد، که در مقایسه با تلاشهای قبلی که عمدتاً با بررسی ریشهشناسی آن و منابع مختلف غیرکتابی به دنبال تعیین معنای اصطلاح شیول بودند، جامعتر است.
برخلاف مطالعات قبلی، این تحقیق تفسیری به طور سیستماتیک تمام شصت و شش اشاره به اصطلاح شئول را در کتاب مقدس عبری با تمرکز تقریباً منحصراً بر ماهیت، عملکرد و هدف آن بررسی میکند.
فصل 1 خلاصه ای از کل پایان نامه را ارائه می دهد.
فصل های 2، 3، و 4 بلوک های تفسیری اصلی را تشکیل می دهند.
فصل 5 ماهیت، کارکرد و هدف اصطلاح شئول را در کتاب مقدس عبری به طور کلی مشخص میکند و بینشهای انسانشناختی و الهیاتی را گرد هم میآورد.
با بررسی ماهیت، کارکرد و هدف اصطلاح شئول و با در نظر گرفتن درجات مختلف ارتباط متقابل آن با سایر اصطلاحات مربوط به مرگ، به نتایج مکرر مبنی بر اینکه واژه شئول به عنوان مترادف شاعرانه مکان مردگان عمل می کند، به دست آمد.
قدرت پیوندهای آنها، پیوندهای متقابل آنها و وابستگی متقابل آنها در زمینه مشخص.
این سیستم ارگانیک وابستگی متقابل اصطلاحی، که در آن یک مفهوم ناگزیر بر مفهوم دیگر تأثیر می گذارد و آن را روشن می کند، نقش بسیار مهمی در تعیین معنای واقعی اصطلاح sheol ایفا می کند.
sheol نشان دهنده مکان مردگان است، جایی که هم مردگان صالح و هم شریر به آنجا می روند.
هیچ فعالیت فیزیکی، ذهنی یا معنوی در آنجا امکان پذیر نیست، زیرا هرگز با زندگی یا هر نوع هستی مرتبط نیست، بلکه منحصراً با مرگ مرتبط است.
علاوه بر این، بررسی اصطلاح شئول دو نظام یا پارادایم انسانشناختی و الهیاتی متضاد را آشکار میسازد: دیدگاه به اصطلاح عامهپسند وجود شخصی بیجسم در شئول و پارادایم کتاب مقدس، که در آن هنگام مرگ بدن دوباره به خاک زمین تبدیل میشود، اما روح زندگی به خدا باز می گردد.
در نهایت، تمایز جزئی اما بسیار مهمی بین قبر (اسم مشترک) و اصطلاح sheol (اسم خاص) وجود دارد که ریشه در طبقه بندی آنها دارد.
از آنجا که sheol ممکن است با استفاده از ویژگی های مشترک مربوط به حوزه مرگ به تعدادی از موجودات اشاره کند، ممکن است به عنوان یک اشاره گر به هر مکان مرده، صرف نظر از مکان، شکل، محتوا یا توصیف آن عمل کند، و به همین دلیل است که بهتر است اصطلاح شئول را به عنوان یک نام شاعرانه از قبر در نظر بگیریم.
the fact that scholars depict sheol either as the underworld where the dead continue their existence or simply the grave has resulted in contradictory conclusions, fierce polemic, and unremitting disputes.
this lack of consensus makes it imperative to justify another approach, which is more comprehensive in its entirety in comparison with the earlier attempts that sought to determine the meaning of the term sheol mainly by exploring its etymology and various nonbiblical sources.
unlike the previous studies, this exegetical research systematically examines all the sixty-six references to the term sheol in the hebrew bible by almost exclusively focusing on its nature, function, and purpose.
chapter 1 provides a concise outline of thewhole dissertation.
chapters 2, 3, and 4 comprise themajor exegetical block.
chapter 5 establishes the nature, function, and purpose of the term sheol in thehebrew bible as a whole, and draws together anthropological and theological insights.
repeatedly drawn conclusions that the term sheol functions as a poetic synonym of the place of the dead were reached by exploring the nature, function, and purpose of the term sheol and by taking into consideration its various degrees of interrelation with other death-related terminology, the strength of their links, their interconnections and interdependence in the concrete context.
this organic system of terminological interdependence, where one concept inevitably influences and clarifies another, plays an extremely important role in determining the factual meaning of the term sheol.
sheol represents the place of the dead, where both the dead righteous and the wicked go.
no physical, mental, or spiritual activity is possible there because it is never linked with life or any kind of existence, but exclusively with death.
besides, the examination of the term sheol reveals two opposing anthropological and theological systems or paradigms: the so-called popular view of a disembodied personal existence in sheol and the scriptural paradigm, where at death the body becomes again the dust of the earth, but the spirit of life returns to god.
finally, there is a slight but extremely important distinction between the grave (common noun) and the term sheol (proper noun), which is rooted in their classification.
because sheol may refer to a number ofentities by means of common characteristics pertaining to the sphere of death, it may function as a pointer to any place of the dead, regardless of its location, form, content, or description, and that is why it is best to consider the term sheol as a poetic designation of the grave.