چکیده :
ترجمه ماشینی :
این تحقیق هویت و ماهیت شخصیت انسان مانند دان 7: 13-14 (که از این پس به عنوان sm شناخته می شود) را بررسی می کند.
در فصل اول، تفاسیر sm را در ادبیات یهودی و مسیحی از آغاز قرن دوم عصر خود مرور کردیم و یادآور شدیم که به استثنای مطالعه قرن هفدهم توسط کارپزوف، بحث در مورد شخصیت دانیال به نظرات گذرا محدود شد.
.
در طول این دوره، sm عمدتاً مسیحی یا مسیحی تفسیر می شد.
در طول قرن نوزدهم، تحقیقات اساسیتر تلاش کردند تا پاسخهایی را برای هویت و ماهیت موجود انسانمانند، عمدتاً از طریق مطالعات فیلولوژیکی بیابند.
با شروع قرن بیستم، religionsgeschichte تحقیقات sm را با جهت جدیدی ارائه کرد و دومی به دنبال آن بود که موجود انسان مانند را از طریق ریشه ها یا مشابهت های ادعایی اش روشن کند.
همچنین در این جریان بود که ناتانیل اشمیت برای اولین بار پیشنهاد کرد که sm با یک فرشته (مایکل) شناسایی شود.
اندکی پس از اینکه religionsgeschichte تأثیر خود را بر مطالعه موجود دانیالی گذاشت، بررسیهای ادبی-انتقادی نشان داد که دان 7: 9-10، 13 (14) قطعهای از آخرالزمانی دیگر است و در بینش چهار جانور نفوذ کرده است.
بنابراین (بعداً نیز با تحقیقات سنتی-تاریخی) پیشنهاد شد که sm در اصل شخصیتی منفرد بود که تاریخ کمابیش پیچیده ای از تفسیر را در دست ویرایشگران تجربه کرده بود تا اینکه سرانجام با قدیسان یکسان شد.
در حال حاضر مجموعهای از موقعیتها، شخصیت دانیالی را نه تنها با قدیسان (بر اساس این که sm رؤیا [در مقابل 2-14] توسط مقدسین در تفسیر [در مقابل 15-27] توضیح داده شده است) شناسایی میکند.
یک فرشته (فرشتگان)، تجسم جلال الهی، حکمت فرضی، یا یک فرد انسانی تاریخی.
در فصل دوم، منشأهای ادعایی گوناگون و تشابهات موجود انسان مانند را در ادبیات بابلی، مصری، ایرانی، هلنیستی، گنوسی، اوگاریتی و عبری بررسی کردیم.
ما روشی را به کار بردیم که با در نظر گرفتن پدیده های فردی در کلیت زمینه ای آنها قبل از مقایسه با یک پدیده مشابه، از مقایسه "نگاهی" اجتناب می کند.
روش شناسی ما یک ناپیوستگی اساسی بین ریشه های ادعایی و مکاتبات (چه بیشتر یا کمتر مستقیم) را نشان داد.
از میان نمونههای اولیه کتاب مقدس، به نظر میرسید که مایکل نزدیکترین موازی طولی را با sm ارائه میدهد، اگرچه دانیل هیچ جا او را به عنوان موجودی انسانمانند معرفی نمیکند.
در فصل سوم، وحدت و ساختار دان 7 را قبل از عبور به بخشهای خاص مربوط به شخصیت دانیال بررسی کردیم.
بررسی ما نشان داد که معیارهای به ارث رسیده از noth و ginsberg که وحدت دان 7 را به چالش میکشد، بر اساس دادههای ناکافی و استدلال قیاسی غربی است.
این ارزیابی منفی به طور مثبت توسط ساختارها و مضامین داخل فصل تأیید می شود.
همچنین آشکار شد که تقسیم فصل مرسوم به رؤیا و تفسیر نیاز به تجدید نظر دارد، زیرا دان 7: 15-16، 19-22 شامل واکنش های نبوی و مکمل های رؤیا است.
در نتیجه قدیسان در رؤیای قبل از داوری متصور هستند.
در تنظیم دان 7:9-10، 13-14، sm موجودی فردی، آخرت شناختی و آسمانی با ویژگی های مسیحایی است.
اگرچه دان 7 با ویژگیهای الهی مشخص میشود، دخداپرستی را تعلیم نمیدهد، زیرا موجود دانیالی نقشی تابع باستان روزگار میپذیرد.
در حالی که شخصیت انسان مانند موجودی آسمانی است، با این وجود، او از موجودات آسمانی که در دان 7:10 به آنها اشاره شده است جدا است.
در حالی که sm به یک انسان شباهت دارد، او همچنین متمایز از «اولیای حق تعالی» است که انسان هایی هستند که با آن ها از همبستگی برخوردار است، زیرا او تا ابد در سلطنتی که باستانی به او داده است با آنها شریک است.
روزها.
this investigation studies the identity and nature of the manlike figure in dan 7:13-14 (hereafter referred to as sm).
in the first chapter we reviewed the interpretations of the sm in jewish and christian literature since the beginning of the second century of our era and noted that with the exception of the seventeenth century study by carpzov, discussion of the danielic figure was limited to passing comments.
throughout this period the sm was interpreted mainly messianically or christologically.
during the nineteenth century more substantial inquiries attempted to find answers to the identity and nature of the manlike being primarily through philological study.
beginning with the twentieth century, religionsgeschichte provided sm research with a new direction and the latter sought to elucidate the manlike being through its alleged roots or parallels.
it was also within this stream that nathaniel schmidt first suggested the identification of the sm with an angel (michael).
shortly after religionsgeschichte made its impact upon the study of the danielic being, literary-critical examinations suggested that dan 7:9-10, 13 (14) was a fragment from another apocalyptic and had intruded into the vision of the four beasts.
thus it was proposed (later also by traditio-historical research) that the sm was originally an individual figure, which had experienced a more or less complex history of interpretation at the hands of redactors, until he was finally identified with the saints.
currently an array of positions identifies the danielic figure not only with the saints (on the basis that the sm of the vision [vss.
2-14] is explained by the saints in the interpretation [vss.
15-27]) but also with an angel(s), an incarnation of divine glory, hypostatized wisdom, or some historical human individual.
in the second chapter we probed the various alleged origins of and parallels to the manlike being within babylonian, egyptian, iranian, hellenistic, gnostic, ugaritic, and hebrew literature.
we employed the methodology which avoids "punctiliar" comparison by considering individual phenomena in their contextual totality before making comparison with a similar phenomenon.
our methodology demonstrated a basic discontinuity between the alleged roots and correspondences (whether more or less direct).
of the various biblical prototypes michael seemed to offer the closest longitudinal parallel to the sm, though daniel nowhere identifies him as the manlike being.
in the third chapter we examined the unity and structure of dan 7 before passing to the specific passages dealing with the danielic figure.
our inquiry made it apparent that the criteria inherited from noth and ginsberg challenging the unity of dan 7 are based on inadequate data and occidental syllogistic reasoning.
this negative evaluation is corroborated positively by the structures and themes within the chapter.
it also became evident that the customary chapter division into vision and interpretation needs revision, for dan 7:15-16, 19-22 consists of prophetic reactions and supplements to the vision.
consequently the saints are envisaged in the vision before the judgment.
within the setting of dan 7:9-10, 13-14 the sm is an individual, eschatological, celestial being with messianic traits.
though characterized by divine attributes, dan 7 does not teach a ditheism for the danielic being assumes a role subordinate to the ancient of days.
whereas the manlike figure is a celestial being, he is, nevertheless, set apart from the heavenly creatures referred to in dan 7:10.
while the sm resembles a human being, he is also distinct from the "saints of the most high" who are human beings with whom he, nevertheless, enjoys a solidarity, for he shares with them throughout perpetuity the kingship given him by the ancient of days.
نویسنده :
Arthur J. Ferch
منبع اصلی :
https://digitalcommons.andrews.edu/dissertations/48/
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
Keywords: Biblical Studies; Religious Thought, Apocalyptic, Theology and Philosophy of Religion
توضیحات فیزیکی اثر :
256 صفحه.
نوع منبع :
رساله تحصیلی
,
کتابخانه عمومی