چکیده :
ترجمه ماشینی :
این پایان نامه بر روی فردی که مدت ها سوء تفاهم شده است - ادوارد، لرد هربرت چربری (1582-1648)، یک دیپلمات، فیلسوف و مورخ متمرکز است.
او را "پدر دئیسم انگلیسی" نامیده اند، عنوانی که جان لیلند (1691-1766) بیش از صد سال پس از مرگش ابداع کرد.
اگرچه این برچسب اخیراً به چالش کشیده شده است، اما پژوهشگران مدرن همچنان به عقاید دینی هربرت توجه نامتناسبی دارند، در حالی که تحقیقات در مورد جنبه های سیاسی و تاریخی اندیشه او هنوز توسعه نیافته است.
این پایان نامه، هربرت را در چارچوب مسائل معاصر دین و سیاست، از جمله بحث بر سر برتری سلطنتی، رابطه بین پادشاه و پارلمان، و بحث در مورد قانونی بودن مقاومت در برابر ظالمان در اوایل جنگ داخلی انگلیس قرار می دهد.
این استدلال می کند که دیدگاه های او در مورد این مسائل نشان دهنده نگرانی عمیق او برای آزادی و اختیار وجدان فردی است.
هربرت معتقد بود که قوانینی که به نام برتری سلطنتی وضع میشوند نباید افراد را مجبور به پذیرش هر چیزی بر خلاف قضاوت وجدان خود کنند.
او همچنین پیشنهاد کرد که امنیت و آزادی مردم بر اختیارات پادشاه اولویت داشته باشد و پارلمان به عنوان بالاترین دادگاه پادشاهی، صلاحیت محافظت از وجدان مردم را در برابر ظلم دستورات غیرقانونی شاه داشته باشد.
در نهایت، هربرت معتقد بود که مقاومت در برابر ظالمان واقعاً قانونی است و وجدان اجازه می دهد که اعمال ناشایست یک ظالم به طور قانونی مهار شود.
این پایان نامه بر اساس تحلیل دقیق رساله های دینی هربرت، مجموعه های دست نویس او در کتابخانه ملی ولز و آثار تاریخی او، از جمله "درباره برتری پادشاه در کلیسا" و زندگی و راین پادشاه هنری هشتم است.
مجموعه های خطی و رساله های تاریخی او به طور خاص هرگز به درستی بررسی نشده است.
کمک های اصلی این پایان نامه عبارت است از بازگرداندن اندیشه هربرت به بافت قرن هفدهمی آن، گسترش تحقیق در مورد هربرت تا اندیشه سیاسی او را در بر گیرد و آشکار کند که هدف مشترک آثار فلسفه، دین و تاریخ او نجات مردم بوده است.
از اجبار ناعادلانه مذهبی این رویکرد درک جامعتری و تصویر کاملتری از اندیشه هربرت ارائه میکند و چندین دیدگاه رایج درباره هربرت را به چالش میکشد: اینکه اندیشه هربرت پیشآهنگی برای دئیسم قرن هجدهم بود، که نظریه او درباره مفاهیم مشترک، تصویر کاملی از اندیشه او را نشان میدهد.
، و اینکه آثار تاریخی او ارزش چندانی نداشتند و هدفشان فقط کسب شهرت سلطنتی بود.
this thesis focuses on a long-misunderstood person - edward, lord herbert of cherbury (1582-1648), a diplomat, philosopher, and historian.
he has been labelled 'the father of english deism', a title invented by john leland (1691-1766) more than a hundred years after his death.
although this label has recently been challenged, modern scholarship continues to pay disproportionate attention to herbert's religious ideas, while research on political and historical aspects of his thought remains quite underdeveloped.
this thesis places herbert in the context of contemporary issues of religion and politics, including the controversy over the royal supremacy, the relationship between king and parliament, and debates over the lawfulness of resistance to tyrants in the early english civil war.
it argues that his viewpoints on these issues reflected his deep concern for the freedom and authority of individual conscience.
herbert held that laws enacted in the name of the royal supremacy should not force individuals to accept anything contrary to the judgement of their consciences.
he also suggested that the safety and liberty of the people took priority over the prerogatives of the king, and that parliament, as the highest court in the kingdom, had the authority to protect the people's consciences from the oppression of the king's unlawful commands.
finally, herbert held that resistance to tyrants was indeed lawful and that conscience granted that a tyrant's misdeeds could lawfully be bridled.
the thesis is based on a close analysis of herbert's religious treatises, his manuscript collections deposited in the national library of wales, and his historical works, including 'on the king's supremacy in the church' and the life and raigne of king henry the eighth.
his manuscript collections and historical treatises in particular have never been properly examined.
the main contributions of the thesis are to restore herbert's thought to its seventeenth-century context, broaden the research on herbert to include his political thought, and reveal that the common purpose of his works of philosophy, religion, and history was to save the people from unjust religious coercion.
this approach provides a more comprehensive understanding and a more complete picture of herbert's thought, and challenges several commonly held views of herbert: that herbert's thought was a precursor to eighteenth-century deism, that his theory of common notions represented the whole picture of his thought, and that his historical works were of little value and aimed only at gaining royal recognition.