چکیده :
ترجمه ماشینی :
این پایان نامه یک مطالعه اساسی در مورد جنبش تعاونی موندراگون مبتنی بر ایمان در اسپانیا و جامعه زندگی خالص ایندرا در کره ارائه می دهد و ارزش های اخلاقی آموزش اجتماعی کاتولیک و بودیسم آسیایی مشارکت اجتماعی را تجزیه و تحلیل و مقایسه می کند.
با ارزیابی میزان موفقیت آنها در برخورد با دغدغههای اجتماعی-اکولوژیکی، اهمیت ارزشها و اصول دینی-اخلاقی برای رشتههای اخلاق اجتماعی و زیستمحیطی مورد تأکید قرار میگیرد و رویکردی جدید و حساس مذهبی به رفاه اکولوژیکی ارائه میدهد.
همانطور که این پایان نامه استدلال می کند، اندیشه و کار موندراگون و شبکه ایندرا منابع مهمی را برای مفهوم سازی اخلاق زیست محیطی و عدالت اجتماعی در و در میان جوامع انسانی ارائه می دهد.
این مقایسه دو سؤال را مورد بررسی قرار میدهد: اول، چه سیستم اقتصادی جایگزینی میتواند در زمینه ارزشهای دینی اجتماعی-اکولوژیکی درگیر شود و به عنوان جایگزینی برای اقتصاد نئوکلاسیک اجرا شود؟ دوم، چه اصول اخلاقی اجتماعی-اکولوژیکی منابع فکری مؤثری را برای ارزیابی انتقادی بحرانهای اقتصادی و اکولوژیکی جهانی امروز فراهم میکند و راهی برای حل آنها پیشنهاد میکند؟ این پرسشها با مطالعه مفاهیم اخلاقی و اجتماعی نظامهای اقتصادی مدرن، در مقایسه با جنبش تعاونی متعلق به کارگران و جنبش آزادیبخش بودایی آسیایی که از نظر اجتماعی درگیر هستند، پرداخته میشوند، که هر دو جایگزینی برای پیکربندیهای اقتصادی کنونی ارائه میدهند.
این مطالب با الهام از اندیشه شخصیگرایانه جامعهگرای موسس کشیش موندراگون، خوزه ماریا آریزمندیاریتا، و اندیشه بومشناختی توبون ارجمند، مبتنی بر فلسفه بودیسم هوآیان مبنی بر «بهوجود آمدن متقابل متقابل» (جنبشهای اجتماعی-روش شناختی، اجتماعی-روابط شناختی) مرتبط ارائه میکنند.
آموزه های اجتماعی و بوم شناختی مبتنی بر دین که پیشنهادهای ملموسی را برای عملکرد اقتصادی و اجتماعی ارائه می دهد.
کاتولیک اجتماعی و بودیسم درگیر اجتماعی، همانطور که توسط این دو جنبش نشان داده می شود، یک ایدئولوژی اجتماعی-روحانی پویا را با آگاهی اجتماعی-اکولوژیکی در حال رشد سنت های خود به کار می برند، و از این طریق در تلاش برای ارتقاء رفاه زمین، بشریت و همه زندگی هستند.
this dissertation provides a substantive study of the faith-based mondragón cooperative movement in spain and the indra’s net life community in korea, analyzing and critically comparing the ethical values of catholic social teaching and socially engaged asian buddhism.
by evaluating the extent of their success in dealing with socioecological concerns, the importance of religio-ethical values and principles to the disciplines of social and environmental ethics is stressed, offering a new, religiously sensitive approach to ecological wellbeing.
as this dissertation argues, the thought and work of mondragón and indra’s net offer important resources for conceptualizing ecological ethics and social justice in and among human communities.
this comparison considers two questions: first, what alternative economic system might engage, in context, socioecological religious values and be implemented as an alternative to neoclassical economics? second, what socioecological ethical principles provide effective intellectual resources to critically assess today’s global economic and ecological crises, and suggest a way to resolve them? these questions are addressed by a study of the ethical and social implications of modern economic systems, as compared to a worker-owned cooperative movement and a socially engaged asian buddhist liberation movement, both of which offer an alternative to current economic configurations.
inspired by the communitarian personalist thought of mondragón’s priest-founder, josé maría arizmendiarrieta, and the ecological thought of the venerable tobŏp, based on huayan buddhism’s philosophy of "interdependent co-arising" (pratītyasamupāda), these grassroots socio-ecological movements provide relevant, religion-based social and ecological teachings that present concrete proposals for economic and social practice.
social catholicism and socially engaged buddhism, as evidenced by these two movements, apply a dynamic social-spiritual ideology consonant with their traditions' developing social-ecological consciousness, thereby striving to promote the wellbeing of earth, humanity, and all life.