مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
 
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
تنها فراداده‌های دارای منابع دیجیتالی را بازیابی کن
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 4
میثاق زنده: روح نوآوری در یهودیت سنتی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
David Hartman (دیوید هارتمن)
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
وودستاک - امریکا: Jewish Lights :Jewish Lights Publishing,
چکیده :
ترجمه ماشینی: استدلال می کند که یهودیت بر اساس رابطه ای بین انسان و خدا بر اساس احترام ، مسئولیت ، احترام بنا شده است ، سنت های تسلیم و خودباوری را مورد بحث قرار می دهد و نقش خدا را در تاریخ بشریت بررسی می کند.
 ابن میمون: تورات و مسئله فلسفه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
David Hartman (دیوید هارتمن)
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
فیلادلفیا - امریکا: (Jewish Publication Society (JPS (انجمن انتشارات یهودی),
چکیده :
ترجمه ماشینی: در این کتاب، دیوید هارتمن، محقق و متکلم برجسته، رابطه بین نوشته های ابن میمون درباره «هلاخا: مجموعه قوانین شریعت یهود» و کتاب «دلالة الحائرین: راهنمای سرگردانان» او را مورد کاوش قرار داده، تا نشان دهد بین این دو ارتباطی بسیار نزدیکتر از آنچه که تصور می شود، وجود دارد. کتاب «میمونیدس: تورات و تلاش فلسفی» نشان می دهد که تلاش فلسفی کلی میمونیدس تلاشی بود برای نشان دادن اینکه چگونه جستجوی آزاد حقیقت، که از طریق مطالعه منطق، فیزیک و متافیزیک به دست می آید، می تواند با شیوه زندگی که توسط «سنت های هنجاری یهودیت» تعریف شده، کاملا هماهنگ باشد.
معانی مرگ در یهودیت خاخامی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
David Kraemer
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: کتاب‌های زیادی به توضیح قوانین و آداب و رسوم یهود در رابطه با مرگ و عزاداری اختصاص داده شده است و مطالعات زیادی در مورد اهمیت اعمال مرگ در سراسر جهان وجود دارد. با این حال، هرگز پیش از این مطالعه ای در مورد شیوه های مرگ و سوگواری بنیانگذاران یهودیت - خاخام های اواخر دوران باستان انجام نشده است. معانی مرگ در یهودیت خاخامی این شکاف را پر می کند. نویسنده به بررسی اولین متون متعارف - میشنا، توسفتا، میدراشیم و تلمود سرزمین اسرائیل می پردازد. او به تشریح آداب تشریح شده در این متون، از آمادگی برای مرگ تا تدفین مجدد استخوان ها و پایان عزاداری می پردازد. دیوید کریمر روابط بین متون را بررسی می‌کند و آیین‌ها را تفسیر می‌کند تا باورهایی را که پایه و اساس آنها را تشکیل می‌دهند، آشکار کند. او در مورد شواهد مادی که در بزرگترین مجموعه دفن یهودیان در دوران باستان - دخمه های بت شیریم - نگهداری می شود بحث می کند. در نهایت، نویسنده تفسیری از تفاسیر خاخام‌ها از آیین‌های مرگ ارائه می‌کند - آنهایی که در تلمود بابلی ثبت شده‌اند. معانی مرگ در یهودیت خاخامی مقدمه‌ای جامع و روشن‌تر از شکل‌گیری، عمل و اهمیت آیین‌های مرگ در یهودیت خاخامی ارائه می‌دهد.
یهودیت هنگامی که مسیحیت آغاز شد: بررسی اعتقاد و عمل
نویسنده:
by Jacob Neusner (Author)
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
Westminster John Knox Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: در این کتاب، یاکوب نوسنر گزارشی مقدماتی، سیستماتیک و کل نگر از الهیات و عملکرد یهودیت خاخامی ارائه می دهد، که همراه با مسیحیت، از دوران باستان ظهور کرد و بیانیه کلاسیک یهودیت را تا به امروز تشکیل داد. او توصیفی از باورها و اعمال، الهیات آن گونه که در روایات اسطوره ای بیان می شود و هنجارهای رفتار آیینی و نمادین ارائه می دهد. نویزنر همچنین در مورد: وحی و کتاب مقدس، آموزه خداوند، تعریف مقدس، زنجیره سنت تجسم یافته در داستان تورات مکتوب و شفاهی، مداخله خداوند در تاریخ از طریق معجزات، فضای مقدس، کفاره و توبه، مرگ و زندگی پس از مرگ، و هنر و نماد در یهودیت، بحث می کند.
  • تعداد رکورد ها : 4