مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
نمودار درختی موضوعات
>
3-اصطلاحنامه ادیان ، فرق و مذاهب religions and schools of thought
>
2. فرق sects
>
فرق اسلامی (فرق)
>
6- فرق تصوف (اعم، (فرق اسلامی))
بریلویه ( از فرق اسلامی تصوف)
بکتاشیه ( از فرق اسلامی تصوف)
بودشیشیه ( از فرق اسلامی تصوف)
تصوف مدرن (فرق تصوف)
تیجانیه ( از فرق اسلامی تصوف)
جزولیه ( از فرق اسلامی تصوف)
درقاویه ( از فرق اسلامی تصوف)
سنوسیه ( از فرق اسلامی تصوف)
شاذلیه ( از فرق اسلامی تصوف)
طریقت عدل و احسان ( از فرق اسلامی تصوف)
علی، اولاد علی ( از فرق اسلامی تصوف)
فرقه های صوفیه چین ( از فرق اسلامی تصوف)
قادریه ( از فرق اسلامی تصوف)
کتانیه ( از فرق اسلامی تصوف)
مرابطون ( از فرق اسلامی تصوف)
مرقانیه ( از فرق اسلامی تصوف)
مولویه ( از فرق اسلامی تصوف)
مهدیون سودان ( از فرق اسلامی تصوف)
ناصریه ( از فرق اسلامی تصوف)
نقشبندیه ( از فرق اسلامی تصوف)
نوریه ( از فرق اسلامی تصوف)
یزیدیه ( از فرق اسلامی تصوف)
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
تعداد رکورد ها : 104
عنوان :
تاملی در باب «عرفان و هنر در دورۀ مدرن»
نویسنده:
مهدی فدایی مهربانی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
هنر
,
تکنولوژی
,
دین و هنر
,
مدرنیته (تجدد)
,
بحران معنا
,
6- فرق تصوف (اعم، (فرق اسلامی))
,
اصطلاحنامه عرفان
چکیده :
کتاب عرفان و هنر در دورهٔ مدرن، تألیف دکتر شهرام پازوکی، در واقع مجموعهٔ چند مصاحبه با ایشان است که در قالب یک کتاب، انتشارات نشر علم منتشر کرده است.. اگرچه مؤلف فردی صاحب اعتبار است و دیگر آثار ایشان نیز حکایت از دین جامعهٔ علمی کشور به ایشان دارد، اما نقد هر اثری بر استواری آن خواهد افزود. در خصوص کتاب حاضر، نخست باید گفت نقد کتبی با این اسلوب دشوار است؛ نخستین دشواری این است که کتاب فاقد موضوعی واحد است و از میان بیش از بیست عنوان مصاحبهٔ موجود در کتاب، با بیست موضوع مواجهیم؛ این یعنی یا باید بحثی مطول در باب تکتک بخشهای کتاب داشته باشیم که مجال آن در یک مقالهٔ کوتاه نیست، یا به اجمال از آن گذر کنیم. دشواری دیگر نقد این کتاب این است که مجموعهای از مصاحبهها است و معمولاً بیان شفاهی، به دلیل عدم دقّت ذاتیاش کمتر قابل نقد است. با وجود این، همین بیان شفاهی میتواند از نقاط قوّت کتاب باشد؛ زیرا گسترهٔ مخاطبان خود را افزایش میدهد. معمولاً کتب حکمی و عرفانی ما، برخلاف آثاری که امروزه به عرفانهای کاذب مشهور هستند، بیان غامضی دارند و این باعث فاصله گرفتن از این کتابها میشود. اما بیان شفاهی طبیعتاً فهمپذیرتر است و میتواند مخاطبان بیشتری را جذب کند
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 25 تا 32
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نگاه عالمانه باورینگ به(سنت تستری)
نویسنده:
هاجرخاتون قدمی جویباری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
نور الهی
,
روز قیامت
,
آیات قرآن
,
سنت پیامبر (ص)
,
فهم آیات قرآن
,
تفسیر قرآن
,
6- فرق تصوف (اعم، (فرق اسلامی))
,
نگاه عرفانی
چکیده :
این مقاله در موضوع ارزیابی کتاب نگاه عرفانی به وجود اثر باورینگ می باشد. همچنین در باب تفسیرالقرآن منسوب به یکی از چهره های تصوف کلاسیک به نام ابومحمد سهل بن عبدالله بن یونس بن عیسی بن عبدالله بن رفیع تستری می باشد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 199 تا 215
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
حباب: نگاهی به صوفیه در ایران
نویسنده:
زهرا شفیعیان
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده
وضعیت نشر :
پایگاه اطلاع رسای حوزه: ,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
6- فرق تصوف (اعم، (فرق اسلامی))
چکیده :
تصوف، به عنوان یکی از انحرافات جدی در امت اسلام، دوران پر فراز و نشیبی را طی نموده است. اهل بیت به عنوان رهبران الهی، از همان ابتدای تشکیل این جریان، به مخالفت با آن پرداختند. تصوف با زهدورزی های دروغین حسن بصری و سفیان ثوری در عصر بنی امیّه آغاز گردید تا این که در دوران امام صادق علیه السلام رسماً به عنوان یک مسلک و مذهب توسط ابوهاشم کوفی اعلام موجودیت کرد. شروع صوفی گری توسط عثمان بن شریک کوفی معروف به ابو هاشم کوفی بود . و پس از او افرادی همچون منصور حلاج به این عقیده گرویدند.این عقیده باطل که با مقدمه چینی حسن بصری شروع شده بود و به ابوهاشم کوفی رسید اواخر قرن دوم جوانه زد.و در قرن سوم رشد و رواج یافت و توسط افرادی همچون کل آبادی و سراج در قرن چهارم نظم یافت . و در پنجم تا نهم شکوفا شد. این فرقه باطل مراکزی را جهت عبادت بنا نمودند که به خانقاه معروف است.ضمن اینکه بین متصوفه دو مکتب معروف شد که معروفند به مکتب عراقی و مکتب خراسانی و هرکدام فرقه هایی دارند. هر یک از فرقه های صوفیه اندیشه های خاصی دارند همچون ولایت ، شطح ، شریعت و مقدمات اسلامی و احکام اسلامی ،سماع ،اعتذار یا حب ابلیس ، شاهد بازی و... سوابق این فرقه گرایی این است که صوفیان نخستین ، غالبا سنی بودند و صوفیانی که از تشیع منشب شدند از زمان صفویه به بعد بوده است.صوفیان شیعی در ایران دارای فرقه هایی همچون نعمت اللهی بوده اند و فرقه های سنی همچون نقشبندیه و قادریه بوده اند. در حال حاضر فرقه هایی همچون گنابادی ،نعمت اللهی صفی علی شاهی ،مونس علی شاهی ،ذهبیه ، اویسیه و خاکساریه در ایران فعال هستند. فرقه های صوفیه راهها یی را برای جذب دیگران به سوی خویش همچون کارهای خارق العاده و استفاده از موسیقی به کار می برند. در مورد این فرقه احادیث بسیاری از پیامبر اکرم ( صلی الله علیه وآله وسلم) و ائمه معصومین ( علیه السلام) به ما رسیده است. این انحرافات موجود بین مسلمانان خصوصا شیعیان و گرایشهای برخی مردم عوام به سوی این فرقه با برخی جذابیت ها که از سوی آنها دیده می شد این را می طلبد که نسبت به این فرقه ضاله آشنایی بیشتری پیدا کنیم تا مسیر حق را بهتر شناخته واز اینگونه انحرافات در جامعه اسلامی جلوگیری شود. عده ای آن را به عنوان یک جریان عرفانی به صورت مطلق با تمام عقاید آن پذیرفته اند و سعی در توجیه انحرافات آن نموده اند و عده ای دیگر نیز با هدف مقابله و مبارزه با صوفی گری با عرفا و عرفان حقیقی نیز اعلام جنگ نموده اند؛ در حالی که عرفان مورد نظر تشیع، همان عرفان فقاهتی است که بزرگانی همچون: مرحوم سید علی آقای قاضی، علامه طباطبایی و حضرت امام خمینی(ره)، در دوران اخیر، از چهره های شاخص آن بوده اند. فرضیه : از آنجائیکه این انحرافات فکری و عقیدتی در جوامع امروزی خصوصا در ایران وجود دارد و غالبا – درظاهر- آمیخته به عرفان می باشدو مشتاقان زیادی دارد ، بااین فرض به بررسی این نحله انحرافی و ردّ آن در کلام بزرگان دین می پردازیم . برای اطلاع بیشتر از این فرقه ضاله می توان به وسیله کلید واژه های زیر اطلاعات لازم را جمع آوری نمود: صوفیه ، متصوفه ،عارف ، عرفا ، ابوهاشم کوفی ،حسن بصری ، سفیان ثوری ،فرقه گنابادی ،منصور حلاج ،معرف کرخی،نقشنبندیه ، قادریه ،نعمت اللهی ،مقام قطب ،تجسم صورت مرشد،هو 121 ،فرقه نعمت اللهی صفی علی شاهی، فرقه مونس علی شاهی ، ذهبیه ، اویسیه ، خاکساریه ، استعمار و تصوف، علی اللهی ، عشریه . نتیجه: این است که فرقه صوفیه فرقه ای انحرافی و ضالّه بوده که هیچ گاه مورد تایید اسلام و ائمه طاهرین علیه السلام و علماء اسلام نبوده است وگاهی برداشتهایی اشتباه از کلمات یا مثالهای این بزرگان-مانند امام خمینی"قدس سره"-صورت گرفته که هیچگاه تاییدی از ایشان نسبت به پذیرش این فرقه انحرافی نمی باشد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
الصوفی و الاخر دراسات نقدیه فی الفکر الاسلامی المقارن
نویسنده:
عبدالسلام الغرینی
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
۱۹م. = ۱۴ق. = ۱۳.,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
6- فرق تصوف (اعم، (فرق اسلامی))
کد کنگره:
BP288/غ4ص9
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
تعداد رکورد ها : 104
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید