جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
نام خانوادگی :
*
پست الکترونیک :
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
حروف تصویر :
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور پدیدآورندگان
>
محمودی , ابوالفضل ( استاد گروه ادیان و عرفان، دانشکدۀ حقوق، الهیات و علوم سیاسی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران)
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
تعداد رکورد ها : 52
عنوان :
الوهیّت در اندیشi عارفانِ شیواییِ جنوبِ هند (ناینمارها)
نویسنده:
پیمان صمیمی ، ابوالفضل محمودی ، فاطمه لاجوردی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
آیین شیواپرستی یکی از شاخههای دین هندوست که پیشینۀ آن در این سرزمین به دوران کهن بازمیگردد. این آیین در سدههای میانه توسط شوریدگان و مجذوبانی معروف به «ناینمار»، در مناطق جنوبی هند به رشد و توسعۀ قابل توجهی دست یافت؛ از اینرو این دوره نقطۀ عطفی برای آیین شیواپرستی به شمار میآید. ریشۀ بسیاری از مفاهیم اساسی الهیاتی و فلسفی تفکر شیوایی را میتوان در سرودههای فراوان برجایمانده از «ناینمار»ها یافت؛ از جمله این مباحث، الوهیّت و رویکرد آنان به خداوند است. مفهوم الوهیّت و بسیاری از مسائل ذیل آن در دین هندو (با وجود پژوهشهایی که در این حوزه انجام شده است) هنوز چندان شناختهشده نیست. بنابراین جستجو در سرودههای این قدّیسان و دیدگاههای آنان به مسائلی چون مفهوم خدا، وجوه تشبیهی و تنزیهی خداوند، توحید، قدیمبودن خداوند، فیض و عنایت پروردگار، موضوعی قابل توجه و درخور بررسی است و هدف اصلی این نوشتار نیز میباشد. در این رهگذر با تحلیل سرودههای این قدّیسان، به مباحث مطرحشدۀ فوق پرداخته خواهد شد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 281 تا 306
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تبیین شأن صدوری نفس در اثبات تجرد قوۀ خیال در حکمت متعالیه
نویسنده:
رضاجمالی نژاد ، سیدصدرالدین طاهری ، ابوالفضل محمودی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
در حکمت متعالیه، خیال یکی از مراتب ادراک،و قوه ی خیال نیز یکی از اقسام حواس باطنی به شمار می رود.ملاصدرا براهین متعددی بر تجرّد این قوه اقامه نموده است.در مقاله ی حاضر ابتدا یکی از مهم ترین براهین تجرّد قوه ی خیال بررسی می شود و پس از آن سعی شده است که با توجّه به شأن صدوری نفس نسبت به صورت های ادراکی، جوانب آن در مساله ی تجرّد قوّه ی خیال تبیین شود . در حکمت متعالیه، با نظر به شأن صدوری نفس نسبت قوّه ی خیال به صورتهای خیالی، نسبت قابلی و انفعالی نیست؛ بلکه نسبت فاعلی و صدوری می باشد، یعنی نفس، صورتهای خیالی را ابداع و انشاء می نماید. ادّعای مذکور مبتنی بر آن است که نفس در مسیر حرکت جوهری، فرآیند ادراک را اعم از ادراک حسّی، خیالی و عقلی طی نموده و در هر مرحله ای از ادراک، فاعل صورتهای حسّی، خیالی و عقلی باشد. نفس در آغاز پیدایش، فاقد تمام مراتب ادراک است؛ امّا در طی مسیر حرکت جوهری تدریجاً به مرحله ی ایجاد و انشاء صور میرسد. نظریه فوق دارای ابهاماتی می باشد، ابهاماتی که بر روی تجرد قوه ی خیال نیز تاثیر گذار می باشد و بدون رفع این ابهامات اثبات براهین تجرد قوه ی خیال خالی از ایراد و اشکال نیست. بیان این ابهامات زمانی می تواند مشخص و دقیق باشد که در راستای برهان تجرد قوه خیال ارائه گردد.تحقیق حاضر می تواند در راستای تبیین،ارزیابی و بررسی این ابهامات باشد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 49 تا 66
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی تطبیقی دهیانه و مراقبه در سنت بودایی و عرفان اسلامی با تأکید بر مهایانه و طریقه کبرویه
نویسنده:
سپیده افراشته ، ابوالفضل محمودی ، فاطمه لاجوردی
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
«مراقبه» یکی از مشترکات عرفان بودایی و عرفان اسلامی است که در دین بودایی «دهیانه» یا «جهانه» نام دارد. «مراقبه» در عرفان اسلامی از لوازم ضروری سلوک و از ارکان عرفان عملی به شمار میآید که از طریق خلوتنشینی و ذکر و البته با شرایطی خاص انجام میشود. در عرفان بودایی نیز از دیرباز «دهیانه» برای تمرین تمرکز و پاککردن ذهن به کار گرفته میشد تا شخص به آرامش و درنهایت رهایی برسد. از این نظر «دهیانه» از مهمترین مراسم عبادی بوداییان به شمار میرود. با ورود فرهنگها و آیینهای مختف در سالهای اخیر به سرزمین ما و تبلیغات گسترده در این زمینه، از جمله مراقبه که با نام مدیتیشن طرح میشود، اهمیت بررسی این مسئله بیشتر به نظر میآید. به نظر میرسد وجوه تفاوت و تشابه فراوانی میان جنبههای مختلف مراقبه و دهیانه وجود دارد. این مقاله با روش تحلیلی به بررسیِ تطبیقیِ مفهوم، نیز چیستی و چگونگی اهداف و روشهای دو آموزۀ «مراقبه» در عرفان اسلامی با تأکید بر طریقه کبرویه و «دهیانه» در عرفان بودایی با تأکید بر مهایانه میپردازد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 167 تا 192
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مقام انسان در هستی و نسبت او با خدا در اندیشه علاءالدوله سمنانی
نویسنده:
شهلا شکری ، ابوالفضل محمودی ، فاطمه لاجوردی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
انسان در جهان جایگاهی متفاوت دارد و نگاه نظامهای فکری به انسان متفاوت است. عارفان مسلمان نیز تفسیر خاص خود را از جایگاه و ماهیت انسان دارند. علاءالدوله سمنانی، از عرفا و متکلمان قرن هشتم هجری سلسله کبرویه در دوره ایلخانان مغول، در آثار خود اهمیت و ابعاد وجودی انسان را مطرح کرده است. این پژوهش در پی یافتن دیدگاه علاءالدوله درباره جایگاه انسان در هستی، چگونگی رابطه وجودی انسان با خداوند و ابعاد وجودی او است. به باور علاءالدوله، انسان به دلایل متعددی همچون استعدادهای خاص، جامعیت و خلافت از جایگاهی ویژه در میان موجودات بهرهمند است. او انسانها را به دو قسم انسان کامل و انسان حیوان تقسیم میکند. انسان کامل کاملترین وجود در میان موجودات، علت غایی و علت بقای عالم است. دسته دوم نیز دارای مراتبی هستند. انسان دو بُعد جسم و روح دارد و روح دارای مراتبی و هر مرتبه ویژگیهایی را بازمیتاباند؛ علاءالدوله از این مراتب با عنوان لطایف هفتگانه یاد میکند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 7 تا 29
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تجرد قوۀ خیال در حکمت متعالیه: نقد و بررسی معرفت شناختی براهین فقدان خواص مادی و جمع متضادین در قوۀ خیال
نویسنده:
رضا جمالی نژاد ، سیدصدرالدین طاهری ، ابوالفضل محمودی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
در مقاله حاضر سعی شده است در راستای مسئله شناخت و معرفت به تبیین اجمالی برخی مبانی معرفت شناسانۀ براهین تجرد قوه خیال در حکمت متعالیه همچون رابطه صدوری و فاعلی نفس نسبت به صورت های خیالی و رابطه روح بخاری با قوۀ خیال در فرایند ادراک پرداخته شود. خیال از جمله مفاهیم گسترده ای است که در حوزه های معرفت شناسی،هستی شناسی و انسان شناسی مورد بحث قرار گرفته و در هر حوزه ای دارای جایگاه مختلف می باشد. در نظام معرفت شناسی حکمت متعالیه قوۀ خیال پل رابط میان قوای عقلی و حسی می باشد و به این طریق مشکل معرفتی ربط بین ادراکات حسی به عقلی را مرتفع می نماید، قوۀ خیال زمانی می تواند پل رابط ادراکات قوای عقلی و حسی باشد که از نوعی تجرد برخوردار باشد. تجرد این قوه مبتنی بر براهین متعددی می باشد، مهمترین براهین تجرد قوۀ خیال در حکمت متعالیه، یکی برهان فقدان خواص مادی و دیگری برهان تصور امور متضاد است، در این نوشتار سعی شده است که مسئله تجرد و فاعلیت قوۀ خیال در براهین مذکور بررسی شده تا توان این براهین در راستای مسئله شناخت بازبینی شود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 31 تا 50
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
روشِ هرمنوتیکی تیرومولَر (قدیس برجستة هندویی) در تفسیر اسطورههای پورانهای بر اساس کتاب تیرومَنتیرَم
نویسنده:
ابوالفضل محمودی ، فاطمه لاجوردی ، پیمان صمیمی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
یکی از ویژگیهای بارز متون کهن هندو، ارائة بسیاری از آموزهها و اعتقادات در شکل و قالبِ داستانهای نمادین و اسطورهایست. در بسیاری موارد در اثر گذر زمان معانی و محتوای اصلی این اسطورهها به دست فراموشی سپرده شده و بیشتر به شکل ظاهری آنها توجه شده است. در مواجهه با این برداشتهای لفظی و سطحی، برخی صاحبنظران، فیلسوفان و عارفان هندو این اسطورهها را مجدد تفسیر و تاویل کردهاند. هرچند این شروح و تفسیرها با رویکردهای مختلف صورت گرفته است، اما همگی در تلاش هستند تا از حکایات و اسطورههای کهن برداشتی معناگرایانه و گاهی عقلانی ارائه دهند. تیرومولَر عارف و فیلسوف بزرگ هندو یکی از همین افراد است. تاثیرات فراوان او بر جریانهای فکری پس از خودش -به خصوص سنتهای شیواپرستی- بسیار پراهمیت است. با توجه به اهمیت این تاثیرگذاری، این نوشتار تلاش کرده است زندگی این قدیس و محتوای اثر مهم او کتاب تیرومَنتیرَم را بررسی کرده و سپس با انتخاب برخی از روایات و اسطورههای مندرج در این متن، رویکرد هرمنوتیکی او در تفسیرهایی که از اسطورههای پورانهای ارائه داده را مورد بررسی قرار دهد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 141 تا 165
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اصل زنانگی در هستی شناسی عرفان یهودیی از نگاه زُهر
نویسنده:
شیما فتورچیان ، ابوالفضل محمودی ، مسعود احمدی افزادی ، محسن فهیم
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
مسالۀ اصلزنانگی وجایگاه آن در ادیان مختلف همواره مورد توجه بودهاست. اما در چند دهۀ اخیر بواسطه جنبشهای فمینیستی این مساله، به جوامع شدیداً سنتباوری مانند جوامع یهودی هم رسیدهاست. موضوع این مقاله، اصل انوثیت و نقش عنصر زنانه در عرفان یهود است که با رویکرد توصیفی تحلیلی و با تکیه برکتاب زُهر به آن پرداخته شدهاست. این مساله در مکتب قباله و در کتاب زُهر که مهمترین کتاب عرفانی قبالاییان است؛ گستردهتر مطرح میشود و اصل زنانگی را بطور خاص با دو سفیرای «بینا» و «مِلخوت» (شِخینا) بیان می کند. سفیرابانوان بینا و شِخینا، دو عنصر زنانهای هستند که با کارکرد زنانه خود در عالم باعث سریان وجود در عالم هستی شدهاند و عالم مادون به سبب اسما و صفاتی که سفیرامادر عِلوی؛ از انسوف گرفته، ایجاد شدهاست. در عالم، اتحاد و زوجیت عناصر زنانه و مردانه سبب حرکت و هماهنگی بین اجزای هستی میشود. شخینا نیز که حضور خداوند و تجلی مونث اوست بواسطه گناه آدم از انسوف جدا شده و به عالم ماده تبعید شدهاست. این مساله در قباله آنچنان مهم است که عارف قبالایی یهودیان را سفارش میکند؛ با عمل به تورات و میصواها بار دیگر این وحدت و یگانگی «انسوف» و «شخینا» را بازگردانند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 27 تا 56
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
پیامدهای تخریب معبد دوم بر یهودیت: بررسی اثرپذیری از ادیان ایران باستان پس از این تخریب
نویسنده:
علی قناعتیان جهرمی ، طاهره حاج ابراهیمی ، سید فتح الله مجتبایی ، ابوالفضل محمودی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
تخریب معبد دوم به فروپاشی قوم یهود انجامید و شورشهای پیاپی و شکستهای پس از آن، در حالی که منتظر مسیحای موعود و نجات در آخرالزمان بودند منجر به قتل عام، اسارت و تبعیدشان شد و در نتیجه سرخوردگی و روگردانی برخی یهودیان از دین را به همراه داشت. در این بین، خاخامها برای امیددادن به مردم و نجات دین یهود، روایتهای زندگی پس از مرگ را تحت تأثیر همسایگان زرتشتیشان به شکلی نو تبیین کردند تا این اعتقاد در میان قوم ویرانشدهٔ یهود تقویت شود که ظالمان به سزای اعمالشان میرسند و نیکوکاران و رنجدیدگان پاداش خواهند گرفت. مقایسهٔ متون مذهبی اولیه یهودی، از جمله طومارهای بحرالمیت، با نخستین متون مکتوب یهودی در قرون وسطا نیز تغییر در نحوهٔ بیان عقاید زندگی پس از مرگ، بهشت و جهنم و دوگانههای خیر و شر و خدا و شیطان را تأیید میکند؛ دوگانههایی که پس از تبعید بابلی و تخریب معبد اول آغاز و در دورهٔ پس از تخریب معبد دوم در پی سرخوردگیهای ناشی از شورشهای ناموفق و در زمان تدوین تلمود تشدید شد. این تغییرات را میتوان با توجه به دلایل تاریخی، از جمله مجاورت و زندگی تحت حکومتهای ایرانی، توحیدیبودن ادیان زرتشتی و رفتار ایرانیان با یهودیان در تبعید توضیح داد
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 231 تا 254
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
زمینههای دینی درگرایش هندوها به تشیع در قلمرو سلاطین اَوده
نویسنده:
منا کریم خانی ، علیرضا ابراهیم ، ابوالفضل محمودی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
شیعه شناسی
چکیده :
بخشهای شمال شبه قاره در سدههای 12 و 13ق تحت فرمانروایی سلسلهای از حاکمان شیعی، موسوم به «سلاطین اَوده» قرار داشت که قلمروی را مستقل از گورکانیان اداره میکردند. از ابتدای استقرار تشیع به وسیله کارگزاران امام علی7 در هند، دستاوردهای کانون شیعی اوده در جذب هندوها به تشیع بسیار چشمگیر بود. این مقاله با روشی «توصیفی - تحلیلی» میکوشد تا اثبات کند که این رهاورد، نه فقط به سبب مزایای اقتصادی و اجتماعی بود که از تغییر کیش به تشیع عاید هندوها میشد، بلکه به سبب قرابتهایی بود که ایشان میان مذاهب هندویی و شیعه ملاحظه میکردند. هر سه شیوه دینداری رایج در میان هندوها (یعنی کرمهمارگه، جنانهمارگه و بهکتیمارگه) دارای شیوهای مشابه در تشیع بود و افرادی که تغییرکیش میدادند مجبور به اتخاذ شیوهای جدید در دینداری نبودند. مؤلفههای اعتقادی، آیینی و اخلاقی مشابهی نیز وجود داشت که فرایند پذیرش تشیع را برای هندوها دلپذیر میساخت؛ از جمله: تشابه جایگاه اوتارههای هندویی با امامان شیعه، باور به ظهور منجی، اعتقاد به توسل، اجرای سنتهای تطهیر و پرهیز، اقدام به نذر و زیارت، مراسم دینی دستهجمعی، و رفع برخی مرزهای طبقات اجتماعی. البته باید اذعان نمود که مساعی سلاطین اوده در جهت ترویج باورها، مناسک و اخلاق شیعی در آن دوران، تماس هندوها با مظاهر شیعی را آسانتر ساخت و این امکان را برای بسیاری از آنها فراهم کرد تا تجربهای از تشیع حاصل کنند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 123 تا 164
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسي تطبيقي مفهوم «روشنشدگي» در ذن بودايي با تأکيد بر شنسيو با «صحو» در تصوف خراسان با تأکيد بر ابوالقاسم قشيري
نویسنده:
مريم علوي ، مهدي لكزائي ، ابوالفضل محمودی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
«روشنشدگي» در سنت ذن بودايي و «صحو» در سنت تصوف خراسان اهميت برجستهاي دارند، بهگونهایکه باعث ايجاد شقاق بنياديني ميان پيروان ذن بودايي و تصوف خراسان شدند. در سنت ذن بودايي، «روشنشدگي» به «تدريجي» و «ناگهاني» تقسيم ميشود که هریک پيروان خاص خود را دارد. نماينده مکتب «بيداري تدريجي» شنسيو و نماينده مکتب «بيداري ناگهاني» نيز هوئيننگ دارد. اختلافنظر آنها در بحث کيفيت حصول روشنشدگي چنان جدي بود که سنت بوداييِ بعد از خود را به آيين بودايي «شمال» و «جنوب» تقسيم کرد. در تصوف خراسان نيز اختلافنظر ميان «صحو» و «سکر» صوفيان آن خطه را در برابر هم قرار داد و آنها را ـ دستکم ـ به دو دسته تقسيم کرد: صوفيان پيرو صحو مانند خواجه عبدالله انصاري، ابونصر سراج طوسي، و هجويري که ابوالقاسم قشيري نيز نماينده این تصوف بهشمار ميرود. پيروان روشنشدگي تدريجي در ذن بودايي اهل سواد و دانش بودند. آنها اهل کتابت بودند و نظريات خاص خود را بهخوبي در آثارشان تدوين کردند. بهعبارت ديگر، آنها بيشتر اهل سنت کتابت بودند و در دوره خود در زمره اهل علم شناخته ميشدند. در تصوف مبتني بر صحو خراسان نيز صوفيان اهل دانش و کتابت بودند و از سنت مکتوب بهره ميبردند و در زمره عالمان زمان خود بهشمار میآمدند. به لحاظ کارکرد، روشنشدگي تدريجي در سنت ذن بودايي همان جايگاهي را دارد که صحو نزد صوفيان خراسان داشته است. نوشتار حاضر براساس روش تحلیلی ـ توصیفی و بر مبنای اطلاعات و دادههای کتابخانهای گردآوری شده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 111 تا 124
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
تعداد رکورد ها : 52
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
با موفقیت به ثبت رسید