جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1
الهیات نژاد و مکان: تحلیلی از مکتب الهیات دوک در نظریه نژادی الهیاتی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Andrew T Draper
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : آیا در دنیایی که هنوز با تأثیرات جابجایی های استعماری، بلوک حراج برده داری و موضع رصدخانه مدرن مشخص است، آیا الهیات مسیحی می تواند به اندازه کافی آشتی نژادی را تصور کند؟ این پایان نامه این سوال را با بررسی چندین مشارکت کننده جدید مهم در این بحث دنبال می کند که شامل نظریه نژاد الهیات مکتب دوک الهیات است. ویلی جیمز جنینگز و جی. کامرون کارتر به بررسی پیدایش استعمار و بلوغ روشنگری تخیل نژادی می پردازند تا مسیر جدیدی را برای الهیات مسیحی پیشنهاد کنند. پروژه اصلی پایان نامه نقشه برداری از الهیات کارتر و جنینگز به منظور نمایش مواضع اعتقادی مشترک آنهاست. مهم‌ترین آنها اصرار آنها بر این است که مافوق‌گرایی، که آن‌ها آن را به‌عنوان اشکال مختلف تلاش مسیحیان در طول قرن‌ها برای جدا کردن خود از ویژگی‌های اسرائیل می‌دانند، تشکیل دهنده یک سلسله مراتب نژادی است که همچنان بر مسیح شناسی تأثیر قدرتمندی دارد. انسان شناسی و کلیسای شناسی تزهای مشترک آنها بین - و فراتر - قطبهای لیبرالیسم مدرن و ارتدکس "سنتی" قرار دارد. مقدمه پایان نامه مشکلات الهیاتی را نشان می دهد که تلاش های معاصر برای آشتی کلیسایی با آن روبرو هستند. فصول یک و دو به بررسی کار کارتر می پردازد، شرح موقعیت او بین تفکر آزادی خواه سیاه پوست، همانطور که جیمز کون نمونه آن را نشان می دهد، و بازیابی ارتدوکس مکتبی، همانطور که جان میلبانک نمونه آن است. فصل‌های سوم و چهارم با آثار جنینگز تعامل دارند و اندیشه‌های او را بین مطالعات فرهنگی، به‌ویژه مربوط به الهیات استعماری اواخر قرون وسطی، و اخلاق فضیلت معاصر، که از طریق آلیسدایر مک‌اینتایر و استنلی هاورواس انکسار شده است، قرار می‌دهند. نتیجه گیری با تکیه بر بینش مسیح شناختی جنینگز و کارتر، گسترش دلسوزانه کلیسای شناسی پیوستن آنها را پیشنهاد می کند. با تکیه بر نظریه نژاد الهی ارائه شده در پایان نامه و آزمایش های معاصر در مورد آشتی نژادی، نتیجه گیری شامل درمان های الهیاتی از خوردن با هم می شود تا اهمیت کلیسایی این الهیات قوی تر نژاد را نشان دهد.
  • تعداد رکورد ها : 1