جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 3
بررسی و مطالعه روشهای انتخاب و ترتیب برنامه ریزی آموزشی در سیستمهای آموزشی هوشمند
نویسنده:
اردوان سهراب سالور
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
چکیده :
سیستم های آموزشی هوشمند سیستم هایی نرم افزاری مبتنی بر به کارگیری راهکارها و الگوریتم های هوشمند جهت ارائه مطالب و محتویات آموزشی و در واقع هدایت هوشمندانه فراگیرنده در مسیر فراگیری می باشند از یک دیدگاه می توان این سیستم ها را تلفیق روش های آموزش به کمک کامپیوتر(CAI)و فن آوری هوش مصنوعی (AI) دانست. هدف اصلی از طراحی این نوع سیستم ها ارائه آموزش به هر کاربر با توجه به نیازهای منحصر به فرد آن کاربر می باشد. با وجودی که مدت ها است از کامپیوتر در زمینه آموزش استفاده می شود اما تاکنون فرآیند آموزش به وسیله کامپیوتر فرآیند از پیش تعیین شده و مشخصی بوده است به طوری که سیستم تنها بر اساس نیازهای عمومی کاربران طراحی می شد.یکی از مهمترین قابلیت های این سیستم ها برنامه ریزی پویا می باشد. برنامه ریزی سلسله مراتبی طراحی شده است که با استفاده از دو نوع آنتولوژی مربوط به دانش دامنه و آنتولوژی مربوط به نحوه آموزش ویک استراتژی برا ی انتخاب وضعیت های بعدی بر حسب وضعیت فعلی دانش آموز، برنامه ریزی آموزشی را با انتخاب موضوع با موضوع های مناسب بعدی انجام می دهد. این استراتژی از تعریف محتویات آموزشی در یک ساختار درختی سطح لازم برای آموزش افراد مختلف، تعریف روابط پیش روابط پیش نیازی بین محتویات آموزشی و سطح دشواری آنها در ساختار گراف و پیمایش روی این گراف و حرکت در مسیرهای مختلف برای برنامه ریزی آموزشی استفاده می کند.با استفاده از ابزار طراحی فرم نرم افزار Microsoft visual 6.0و پایگاه داده Microsoft SQL Server-2000یک سیستم به عنوان پیاده سای این مدل ارائه شده است.
یادگیری مفاهیم در سیستم‌های چندعامله: با رهیافت تئوری بازی
نویسنده:
سیدنیما میربخش
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
چکیده :
یادگیری مفاهیم یکی از مباحث مهم در سیستمهای چند عامله است. تمرکز این مبحث بروی عامل هایی است که با استفاده از استقلال خود برای رشد و پیشرفت در محیط پیرامون خود، از دانش یکدیگر برای تعالی دانش خود نسبت به محیط استفاده می کنند.بدین منظور یک عامل با دریافت اطلاعات جدید از محیط و یا دیگر عامل هامی باید قادر باشد تا دانش خود را از جهان پیرامون خود بروز رسانی کند. پس به عنوان بخشی از جهان بینی و یا آنتولوژی عامل نسبت به محیط، مفاهیم نقش بسته در آنتولوژی یک عامل نیز نیازمند رشد و بروز شدن در گذر زمان است.در این رساله به تعریفی جدید از نمایش مفاهیم بر اساس مشخصه مقدار ها و مقادیر احتمالاتی آنها می پردازیم. این تعریف جدید به عامل ها اجازه می دهد تا بتوانند با دریافت حجم پایینی از اطلاعات جدید دانش خود را نسبت به مفاهیم افزایش دهند.همچنین در بخش دوم این رساله با نگاهی تازه به روند یادگیری مفاهیم در سیستم های چند عامله، تعامل و سازو کار تصمیم گیری عامل ها را برای همکاری و یا خیانت به یکدیگر به شکل یک بازی در نظر گرفتیم. در این بازی عامل ها با شناختن ارزش دانشی که از دست می دهند اقدام به محاسبه ارزش دریافتی کرده و با ساز و کاری قاعده مند اقدام به اتخاذ تصمیم می کنند. این نگاه رقابتی به سیستم های چند عامله نگرشی نزدیکتر به محیط های انسانی خواهد بود. در محیط های انسانی مانند مراکز تحقیقاتی و دانشگاه ها، اطلاعات می توانند بسیار حائز اهمیت باشد. دو عامل در چنین محیطی می باید با توجه به آنچه از دست می دهند مراقب سوء استفاده های احتمالی دیگر عامل ها از اطلاعات خود باشند. این نوع نگرش به رابطه میان عامل ها در حقیقت بازتابی از روابط انسانی خواهد بود.
  • تعداد رکورد ها : 3