جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1
شمایل‌ها و خاستگاه های عرفانی مسیحیت [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Richard Temple
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Element,
چکیده :
ترجمه ماشینی: _آیکون ها و خاستگاه های عرفانی مسیحیت_ مقدمه ای عالی برای موضوع عرفان مسیحی، ریشه های مسیحیت اولیه و بیان امر مقدس در هنر شمایل است. نیمه اول کتاب به بررسی پیشینه دقیق ریشه های عرفانی مسیحیت و نیمه دوم کتاب به تحلیل و کاربرد این ایده ها در خود نمادها اختصاص دارد. ریچارد تمپل، نویسنده، که کاملاً ریشه در فلسفه همیشگی دارد، تلاش می‌کند تا تحولات عرفانی را که در مصر، یونان و در آغازین مسیحیت پدید آمد، ترسیم کند. نویسنده شامل شرح مفصلی از فلسفه های مصریان باستان، فیثاغورث، کیش اورفئوس، افلاطونیان، و فیلو اسکندریه است. در این بررسی، ایده‌های باطنی افلاطون و نوافلاطونیان (به ویژه فلوطین، فیلون اسکندریه از دیدگاه یهودیان، و اوریژن از دیدگاه مسیحی) درگیر هستند. اوریجن، پدر اولیه کلیسا، بعداً برای ارائه تفسیری چهارگانه از متون مقدس کتاب مقدس آمد، که برخی آن را بدعت می‌دانند (اگرچه در دوران مدرن احیا می‌شد). تمپل همچنین جنبش بدعت‌گرایانه اولیه گنوسیزم را مورد توجه قرار می‌دهد که مدعی ارائه معرفت باطنی از خدا بود و اغلب شامل کیهان‌شناسی‌های عرفانی پیچیده بود. پدران اولیه کلیسا به دلیل خطرات بالقوه ای که در کمین این نظام اعتقادی وجود دارد، به شدیدترین شیوه علیه گنوسیزم می نوشتند. معبد شامل بحثی در مورد اعمال معین در کلیساهای شرقی از جمله هسیخاسم و متن استفاده شده در کلیسای شرقی، _The Philokalia_، ارائه حکمت و توصیه های عرفانی عملی راهبان از کوه آتوس در طول قرن ها است. معبد همچنین شامل بحث هایی درباره افلاطونی گرایان اولیه، فلوطین، و نقش او در زمینه های فلسفی تفکر عرفانی و همچنین افلاطونی مسیحی، دیونوسیوس آرئوپاگیتی است که الهیات منفی را در نوشته های خود توسعه داد. بخش دوم این کتاب به بحث در مورد هنر مقدس در نمادها می پردازد. در اینجا نویسنده به بررسی نمادها از طریق پرتره های فیوم و مسیح سینا و مادر خدا می پردازد. این اولین صحنه ها راه را برای آثار هنری آینده که قرار بود به نمایندگی از نمادها بیایند، هموار کردند. به طور خاص، اسکندریه، Cosmas Indicopleustes، منشأ پرتو الهی و سلسله مراتب افلاطونی را توضیح داد که در توسعه نمادها به زنجیره بزرگ وجود اعمال می شد. نویسنده به بررسی نقش فرقه اورفئوس می پردازد و به هبوط عیسی مسیح به جهنم قبل از رستاخیز اشاره می کند تا اسرار الهی برخی از نمادها را توضیح دهد. نویسنده همچنین به بررسی نمادهایی می‌پردازد که سنت جورج و اژدها را آشکار می‌کنند، و نشان می‌دهد که چگونه این نمادهای خاص تسلط معنوی را بر تمایلات پایین‌تر نشان می‌دهند (که از طریق شکل‌های اژدها و جای سفید بیان می‌شوند). بین سطح درونی و بیرونی انسان تمایز قائل شده است. بنابراین، رویدادهای مختلف کتاب مقدس شامل یک تفسیر بیرونی و باطنی است (مثلاً آنهایی که در کشتی نوح هستند نشان دهنده دایره باطنی هستند در حالی که آنهایی که در خارج از کشتی هستند جنبه بیرونی را نشان می دهند). نقش پس‌زمینه توپوگرافی نماد و نور الهی که از آسمان‌ها سرچشمه می‌گیرد توسط نویسنده، از جمله بحث در مورد مسیح پانتوکراتر توضیح داده شده است. نویسنده با بحث در مورد مریم، Theotokos ("حامل خدا"، مادر خدا) و شمایل - صفحه ای که شبستان را از محراب در کلیساهای شرقی جدا می کند که شامل چندین ردیف از نمادها است، به پایان می رسد. بر روی شمایل، صحنه های مختلف کتاب مقدس از زندگی عیسی و مریم (زندگی عیسی در زندگی مریم) نمایش داده شده است که جنبه های مختلفی از ظهور الهی را نشان می دهد. این اصل باستانی وحدت در کثرت را نشان می دهد. نویسنده کتاب را با بحث در مورد لزوم بازگشت به فلسفه همیشگی به عنوان توضیحی برای شمایل ها به پایان می رساند. به طور کلی، نمادها در کلیساهای شرقی نقش بسیار بیشتری نسبت به کلیساهای غرب ایفا کرده اند. علاوه بر این، نویسنده معتقد است که عرفان در شرق نقش مهم تری نسبت به غرب داشته است. در حالی که شمایل ها به گونه های مختلف محکوم شده اند و سپس اجازه تکثیر داده شده اند، نقش آنها در اولین تحولات مسیحیت و عرفان مسیحی آشکار است. این کتاب نه تنها مقدمه ای مفید برای نمادها، بلکه مقدمه ای بر فلسفه همیشگی که زیربنای تفسیر آنها است، ارائه می دهد. برای آن دسته از جویندگان حقیقت که تصمیم به نادیده گرفتن انحراف مادی دوران مدرن می‌کنند، بازگشت به کهن‌ترین اشکال مسیحیت و اعمال مسیحی و احیای ماهیت عرفانی واقعی آن حیاتی‌ترین اهمیت را دارد.
  • تعداد رکورد ها : 1