جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1
عرفان بدون مفاهیم [مقاله انگلیسی]
نویسنده:
Sebastian Gäb (سباستین گاب)
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: اغلب ادعا شده است، به عنوان مثال.توسط ویلیام جیمز یا آلدوس هاکسلی، که تجربیات عرفانی در زمان ها و فرهنگ ها شباهت قابل توجهی را نشان می دهد. حتی اگر کلمات و تصاویری که ما برای توصیف آنها استفاده می کنیم متفاوت باشند، در زیر سطح ما یک هسته تجربی مشترک پیدا می کنیم. برخی دیگر این ادعا را رد کرده و معتقدند که همه تجربیات ذاتاً بر اساس مفاهیم دینی از پیش موجود عرفا شکل گرفته است. در برابر این مخالفت‌های ساخت‌گرا، من از ایده هسته مشترک با این استدلال دفاع می‌کنم که حتی اگر همه تجربه‌ها از طریق مفاهیم تفسیر شوند، باز هم می‌توانند هسته مشترکی وجود داشته باشد. کسانی که تز اصلی مشترک را رد می‌کنند معمولاً استدلال می‌کنند که هیچ تمایزی بین تجربه و تفسیر نمی‌توان قائل شد، زیرا همه تجربه‌ها به خودی خود قبلاً تفسیر شده‌اند. مفهوم یک تجربه تفسیر نشده، خود ویرانگر است. با تکیه بر تحقیقات فعلی در مورد محتوای ذهنی غیر مفهومی، من استدلال می کنم (الف) که تجربیات می توانند محتوای غیر مفهومی داشته باشند. (ب) این تفسیر باید به عنوان مفهوم سازی درک شود و (ج) اینکه مفهوم سازی مستلزم یک محتوای ذهنی خام است که مفهوم سازی نشده است. این محتوای خام به عنوان غیر مفهومی تجربه نمی شود. در عوض، هسته مشترک غیر مفهومی و تفسیر نشده، انتزاعی است که خود را تنها از طریق تأمل نشان می دهد. بنابراین، وجود یک هسته مشترک با این واقعیت سازگار است که همه تجربیات تفسیر می شوند.
  • تعداد رکورد ها : 1