جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
03.اساتید و پژوهشگران مراکز دانشگاهی و حوزوی (ایرانی و غیر ایرانی)
>
01.اساتید و مدرسان مراکز دانشگاهی ایران
>
اساتید دانشگاههای دولتی
>
دانشگاه اصفهان
>
دانشکده ادبیات و علوم انسانی
>
گروه فلسفه و کلام اسلامی
>
مجید صادقی حسن آبادی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
تعداد رکورد ها : 14
عنوان :
خلود در عذاب جهنم از منظر ابن قیم جوزی و علامه طباطبایی
نویسنده:
جنان ایزدی، مجید صادقی حسن آبادی، فاطمه یوسفی کزج
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
متن
وضعیت نشر :
اصفهان: دانشگاه اصفهان, پاییز و زمستان/1395
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
علامه مجلسی: محمدباقربن محمدتقی مجلسی
,
علامه طباطبایی
,
صفات الهی
,
اشاعره (اهل سنت)
,
جزا
,
مصلحت الهی
,
وعد و وعید
,
گناه
,
رحمت الهی
,
شرک در الوهیت
,
علامه مجلسی
,
علامه طباطبایی
,
خلق
,
شر
,
احوال معاد
,
خلود
,
جهنم
,
اهل نار
,
حکمت الهی
,
عذاب
,
قرآن
,
کفر
,
رذایل اخلاقی
,
عبودیت
,
شیعه امامیه Twelver Shiism (فرق تشیع)
,
ابن قیم جوزیه
,
ابن قیم جوزیه، محمد بن ابیبکر
,
فطرت الهى
,
اسماء الهی((خاص)، قسیم اسماء ذاتی تعین اول و اسماء کونی)
,
عذاب دائمی
,
توصیف بهشت و جهنم در قرآن
,
نظریه حداقلی بودن شر
,
قسری بودن کفر
,
جعفر شانظری
,
مجید صادقی حسن آبادی
,
ملاصدرا شیرازی
,
درباره علامه طباطبایی
شاپا (issn):
2008-9651
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 69 تا 86
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ماهیت ایمان دینی از دیدگاه علامه طباطبایی و پل تیلیخ
نویسنده:
مجید صادقی حسن آبادی، حمیدرضا عبدلی مهرجردی
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی , مدخل مفاهیم(دانشنامه مفاهیم)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
شیراز: دانشگاه شیراز, بهار/1387
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
علامه طباطبایی
,
ایمانگرایی = فیدئیسم (معرفتشناسی)
,
ایمان و عقل
,
ایمان دینی
,
خدای دینی
,
ایمان مذهبی
,
قرآن
,
دلبستگی فرجامین
,
ایمان گرایی (مسائل جدید کلامی)
,
توجیه باور دینی
,
عقل و ایمان
,
علامه طباطبایی
,
عقل ( جوهر )
,
قرآن
,
تیلیش
,
شک و یقین
,
تعریف ایمان
,
پولس رسول (از رسولان مسحیت و از مهمترین چهره ای سراسر تاریخ مسیحی)
,
پل تیلیش
,
احتمال((اعم از یقین، ظن، شک و وهم)، اصطلاح وابسته)
,
باور تمکن یافته در قلب
,
ایمان مصون از شک
,
فعل بودن ایمان
,
عینیت متعلق ایمان
,
آغاز ایمان
,
انجام ایمان
,
سنخ ایمان
,
سنخ باور
,
تکامل تام
,
منبع ایمان
,
دلبستگی معنوی
,
خدای عیسی (ع)
,
تثبیت نفس
,
امر نامتناهی
,
امر متناهی
,
کمال ایمان
,
باور دینی
,
مجید صادقی حسن آبادی
,
درباره علامه طباطبایی
شاپا (issn):
2251-6123
چکیده :
از محوریترین عناصر ادیان،ایمان است؛به گونهای که نمیتوان نقش بنیادین آن را در شکلگیری باور دینی نادیده انگاشت.پرداختن به ماهیت ایمان و جایگاه آن در ادیان،از اصلیترین مباحث متکلمان ادیان بزرگ بهشمار میرود. این جستار در پی آن است که ماهیت ایمان دینی را از دیدگاه علامه طباطبایی و پل تیلیخ مورد بررسی قرار دهد.هر یک از این دو،فیلسوف و متکلمی است سرشناس و کارکشته در تحلیل اندیشهء دینی،با این تفاوت که یکی از عالم اسلام است و دیگری از عالم مسیحیت.علامه طباطبایی ایمان را باوری تمکن یافته در قلب میداند؛به گونهای که باعث مصونیت انسان از شک میشود؛ درحالیکه پل تیلیخ از ایمان به حالت دلبستگی نهایی تعبیر میکند و بنابراین در نظر علامه طباطبایی ایمان از سنخ«باور»متمکن در قلب خواهد بود و حال آن که پل تیلیخ آن را از سنخ«فعل»میداند.هر دو فیلسوف اذعان دارند که متعلق ایمان،امری عینی و خارجی است و بین ایمان و عقل تعارضی نیست.پل تیلیخ آغاز ایمان را یقینی و انجام آن را قرین با شک میداند،درحالیکه از نظر علامه طباطبایی،ایمان در مراحل ابتدایی همراه با شک بوده،اما در نهایت به یقین منجر میشود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 19 تا 44
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
دین انسانی یا انسان دینی
نویسنده:
مجید صادقی حسن آبادی، هاجر نیلی احمدآبادی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: مجتمع آموزش عالی شهید محلاتی, پاییز و زمستان/1389
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
محمد بن یعقوب کلینی
,
ابن بابویه، محمدبن علی: شیخ صدوق
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
مرتضی مطهری
,
عبدالله جوادی آملی
,
علامه مجلسی: محمدباقربن محمدتقی مجلسی
,
نهج البلاغه (نهجالبلاغه)
,
شرافت حقیقی
,
کرامت انسان
,
فطرت(کلام)
,
خیر ( خیر و شرّ )
,
فطرت حقیقت جویی
,
عبادت
,
دین و فطرت
,
کمال جویی
,
جامعیت اسلام
,
دین انسانی
,
انسان دینی
,
عقلانیت (مسائل جدید کلامی)
,
دین و انسان
,
انسان و خدا
,
سکولاریسم
,
علامه مجلسی
,
مرتضی مطهری
,
علامه طباطبایی
,
محمد بن یعقوب کلینی
,
صراط
,
قرآن
,
فضایل اخلاقی
,
غفلت
,
عبدالله جوادی آملی
,
دین اسلام (دامنه ادیان پیشرفته)
,
ابن بابویه، محمدبن علی(شیخ صدوق)
,
فلسفه دین
,
الف. حضرت رسول اکرم(ص)
,
چ. امام پنجم(حضرت امام باقر ع)
,
ت. امام دوم(حضرت امام حسن ع)
,
امیال اصیل انسانی
,
زیبایی دوستی
,
نیکی طلبی
,
میل به جاودانگی
,
امیال فطری
,
علم دوستی
,
گرایش مادی انسان
,
نیاز به اجتماع
,
نیاز اقتصادی
,
مجید صادقی حسن آبادی
شاپا (issn):
6024-2251
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 95 تا 123
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تجربهی دینی و وحی نبوی
نویسنده:
مجید صادقی حسن آبادی، مجید یاریان کوپائی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
شیراز: دانشگاه شیراز, پاییز/1389
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
عبدالله جوادی آملی
,
فعل گفتاری (منطق)
,
وحی گزاره ای
,
قرآن
,
کلام خدا
,
مسایل جدید راهنما شناسی
,
برهان تجربه دینی (مسائل جدید کلامی)
,
ویژگی های تجربه دینی
,
علامه طباطبایی
,
رابطه وحی نبوی و تجربه دینی
,
مواجهه درونی
,
ساحت بشری وحی
,
تجربه دینی به مثابه احساس
,
تجربه دینی به مثابه ادراک
,
تبیین فوق طبیعی تجربه
,
تحلیل روان شناسانه وحی
,
تحلیل جامعه شناسانه وحی
,
ارزش معرفتی تجربه دینی
,
تبیین مافوق طبیعی تجربه دینی
,
تشکیک در معنای امر متعالی
,
شریعت آفرینی وحی
,
تغایر وحی و عصمت
,
کلام بشر
,
نظریه افعال گفتاری
,
اعجاز قرآن کریم
,
عبدالله جوادی آملی
,
فریدریش شلایرماخر
,
الف. حضرت رسول اکرم(ص)
,
تجربه دینی
,
مجید صادقی حسن آبادی
,
تجربه دینی (فلسفه دین)
شاپا (issn):
2251-6123
چکیده :
در باب مسألهی«وحی»،میتوان چنین ادعا نمود که تبیین ماهیت و شناخت حقیقت آن برای انسان چندان امکانپذیر نبوده،تعاریف ارائه شده برای آن عمدتا تعاریفی شرح اللفظی است.در مجموع،تاکنون چند دیدگاه عمده در توصیف و تشریح«وحی نبوی»مطرح شده است.دیدگاهی که بیشتر مورد بحث ماست، دیدگاه«تجربهی دینی»است که بر مواجههی پیامبر با خدا تأکید میکند.در این دیدگاه،هیچ کلام یا گزارهای القا نمیشود،بلکه«وحی»تفسیر و گزارش پیامبر از تجربهی شخصی خویش است. اندیشمندان مسلمان در ارزش معرفتی نظریهی«تجربهی دینی»مناقشه کردهاند،زیرا تجربهی دینی،از آنجا که احساسی شخصی و مواجههای درونی است،لزوما نمیتواند حقیقتی بیرون از شخص تجربهگر را اثبات نماید.با این تلقی،«وحی نبوی»ساحتی بشری مییابد،زیرا کلمات«وحی»،که بر زبان پیامبر جاری میگردد،حاصل مشاهدات شخص پیامبر و عباراتی منطبق با زبان و ادبیات اوست.به علاوه،بر این اساس که چنین مواجههای از طریق مفاهیم و استدلالهای عقلی به دست نیامده است،در مقام تبیین،عینا انتقالپذیر به دیگران نخواهد بود.با چنین نگاهی،دست بشر از ساحت الوهی کوتاه خواهد شد و کلام نبی از شائبهی دخل و تصرف یا کمبود و نقصان مصون نخواهد ماند و در نتیجه،ارسال انبیا،که هدف آن سعادت و هدایت انسانهاست،کاری عبث و نقض غرض خواهد بود.بنابراین،دیدگاه«تجربهی دینی»نمیتواند کاملا با وحی نبی خاتم(ص)قابل انطباق باشد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 25 تا 52
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تناظر قرآن و انسان در حکمت صدرایی و نتایج این رویکرد در زبان دین
نویسنده:
مجید صادقی حسن آبادی، محمدحسین میردامادی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
شیراز: دانشگاه شیراز, پاییز/1394
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
مرتضی مطهری
,
عبدالله جوادی آملی
,
جعفر سبحانی
,
محمدتقی مصباح یزدی
,
علامه مجلسی: محمدباقربن محمدتقی مجلسی
,
نظام تکوین و تشریع
,
لسان قوم (علوم قرآن)
,
خلافت الهی
,
علم حضوری
,
اهل بیت(ع)
,
انجیل
,
روح معنا
,
قوس صعود
,
قوس نزول
,
گزاره دینی
,
تفسیر أنفسی
,
زبان دین (مسائل جدید دین شناسی)
,
زبان قرآن
,
ابطال پذیری گزاره های دینی
,
صدق گزارههای دینی
,
علامه مجلسی
,
امام خمینی (روح الله الموسوی الخمینی)
,
جعفر سبحانی
,
محمدتقی مصباح یزدی
,
مرتضی مطهری
,
علامه طباطبایی
,
نفس نبوی
,
حسن حسن زاده آملی
,
فلسفه پوزیتیویسم
,
حکمت متعالیه
,
عقل فعال
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
تفسیر قرآن
,
نزول قرآن
,
علم الیقین
,
امام خمینی
,
عبدالله جوادی آملی
,
انسان در قرآن
,
سید حسن سعادت مصطفوی
,
دین مسیحیت (ادیان زنده)
,
فخر رازی
,
فلسفه دین
,
فلسفه زبان
,
ژ. امام دوازدهم(حضرت امام عصر عج)
,
عالَم خیال(مقابل عالَم حقیقت)
,
عرفی بودن زبان قرآن
,
علم حصولی(مقابل علم حضوری)
,
تخیل(راه های معرفت)
,
حواس ظاهر(مقابل باطن)
,
حواس باطن(مقابل ظاهر)
,
عصر نزول قرآن
,
مراتب قرآن
,
روح قدسی انسان
,
رابطه انسان و قرآن
,
ساحت انفسی زبان
,
نظریه غیرشناختاری زبان
,
نظریه شناختاری زبان
,
واقع نمایی زبان
,
عالم ارواح قدری
,
مرتبه فرقانیت
,
علوم تفصیلی نفسانی
,
لوح خیال
,
عالم حس
,
الفاظ حسی قرآن
,
نظریه زبان عرفی
,
زبان طولی انفسی قرآن
,
مجید صادقی حسن آبادی
,
زبان دین (فلسفه دین)
,
ملاصدرا شیرازی
شاپا (issn):
6123 2251
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 1 تا 30
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
خداباوری، خودیابی یا ازخودبیگانگی
نویسنده:
مجید صادقی حسن آبادی، مهدی گنجور
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
اصفهان: دانشگاه اصفهان, بهار/1389
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
مرتضی مطهری
,
علامه جعفری: محمدتقی جعفری
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
از خود بیگانگی
,
خودیابی
,
03. انسان شناسی Human nature
,
فطرت(کلام)
,
خلافت الهی
,
اعتقاد به خدا
,
انسان
,
اخلاق
,
مادیت
,
خود حقیقی
,
خود مجازی
,
انسان شناسی دینی
,
اومانیسم (مسائل جدید کلامی)
,
الهیات(کلام جدید)
,
دین و ایدئولوژی
,
انسان و خدا
,
الهیات جامع ادیان
,
الهیات مسیحی
,
سکولاریسم
,
امام خمینی (روح الله الموسوی الخمینی)
,
مرتضی مطهری
,
علامه طباطبایی
,
ابن سینا
,
علامه جعفری
,
حکمت متعالیه
,
قرآن
,
امام خمینی
,
ابونصر فارابی
,
کارل مارکس
,
فریدریش هگل
,
لودویگ فویرباخ
,
ب. امام اول(حضرت امام علی ع)
,
کار و نیروهای جامعه
,
اصالت دادن به غیر
,
بر هم خوردن تعادل روحی
,
مسخ ماهیت انسان
,
مجید صادقی حسن آبادی
,
مهدی گنجور
,
ملاصدرا شیرازی
شاپا (issn):
2008-9651
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 77 تا 96
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
سلوک عرفانی در حکمت اشراق
نویسنده:
مجید صادقی حسن آبادی، راضیه عروجی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
شیراز: دانشگاه شیراز, زمستان/1385
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
تصوف (صوفیگری)
,
حکمت اشراق
,
فنا
,
سالک
,
علوم باطنی
,
سلوک عرفانی
,
توکل
,
ریاضت
,
وطن اصلی آدمی
,
سیر و سلوک
,
سماع
,
محبت
,
قرآن
,
اهلیت
,
معرفت نظری
,
شهاب الدین سهروردی (شیخ اشراق)
,
حکمت نظری
,
حکمت اشراق the School of Illumination
,
قرآن
,
توکل
,
ریاضت
,
یقظه
,
نفس شناسی سهروردی
,
رساله آواز پر جبرئیل
,
سَماع
,
شهاب الدین سهروردی(شیخ اشراق)
,
شمس الدین محمد شهرزوری
,
سالک
,
فنا
,
اصطلاحنامه تصوف
,
اصطلاحنامه عرفان
,
مولوی
,
مقامات سلوک(مقابل مقامات کمال)
,
مقام یقظه
,
ظاهربینی
,
عشق در اندیشه سهروردی
,
عشق ربانی
,
تعلقات ظلمانی
,
انوار الهی
,
شناخت خود واقعی
,
قشری نگری
,
تصوف سهروردی
,
مجید صادقی حسن آبادی
شاپا (issn):
2251-6123
چکیده :
شیخ شهاب الدین سهروردی فیلسوف و عارفی با حکمتی آمیخته از معرفت نظری و طریقت و سلوک عملی است. در حکمت او مقام نظر و عمل آ ن چنان<br /> آمیخته اند که نا رفته راه و گام ننهاده در سلوک را نمیتوان حکیم نامید. در آثار او عناصر اصلی سلوک و منازل و احوال سالک از مرتبه بیداری تا فنا و اتصال به<br /> عالم نور ترسیم شده است.<br /> نفس آدمی نوری محبوس در خاکدان هستی است و باید به وطن حقیقی خویش بازگشت کند. در این مسیر سالک باید تعلقات ظلمانی را به کناری نهد و<br /> با اراده ای پولادین و توکل به حضرت نورالانوار و در پرتو تعلیمات پیر و مرشد متحمل ریاضات و مجاهدات علمی و عملی شود تا روحش ص یقل خورده لذت وصل را با ذوق دریابد و به کوه قاف برسد.<br /> سهروردی نکات سلوکی خود را به صورت تمثیل, نماد, کنایه و استعاره هایی ارائه می دهد. او در قالب گفتگوهایی که گاه خود شیخ است و گاه سالک,<br /> دستورالعمل هایی را با زبان رمز در اختیار سالکان و پیروان طریقتش قرار می دهد. طریقت او چندان شناخته شده نیست و همین امر توصیفی نظام مند را از<br /> شیوه سلوکی او با مشکل مواجه می کند. ولی با مراجعه به آثار او می توان تا<br /> حدودی شیوه او را در طریقت و عناصر اساسی تشکیل دهنده سلوک عرفانی اش به دست آورد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 1 تا 22
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
هویت شناسی نماز در مثنوی معنوی
نویسنده:
مجید صادقی حسن آبادی , هاجر نیلی احمدآبادی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: مجتمع آموزش عالی شهید محلاتی, زمستان / 1391
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
رابطه انسان و خدا
,
حضور قلب
,
نماز
,
دعا
,
حقیقت نماز
,
مولانا
,
خضوع در نماز
,
الطهاره
,
انقطاع از عالم محسوس
,
نماز عشاق
,
موانع حضور قلب در نماز
,
رابطه اذان و انقطاع از عالم
,
تسبیح مخلوقات
,
طریقه ارشاد
,
پند عملی
,
گریه نمازگزار
,
شهود قلبی حق
,
نماز با جوارح باطنی
,
قربانی کردن نفس اماره
,
رابطه ظاهر و باطن نماز
,
نگاه عرفانی به نماز
,
03. انسان شناسی Human nature
,
عرفان اسلامی
,
اصطلاحنامه اخلاق اسلامی
,
مجید صادقی حسن آبادی
شاپا (issn):
6024-2251
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 117 تا 140
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی و نقد فلسفی دیدگاه ابن عربی درباره ی مبادی برهان و یقین در عالم ماورای طبیعت
نویسنده:
مجید صادقی حسن آبادی, مهران طباطبائی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: انجمن علمی عرفان اسلامی ایران, بهار و تابستان/ ۱۳۹۵
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
ماورای طبیعت
,
معرفت تنزیهی خدا Apophatic theology
,
تقلید
,
ابن عربی
,
حواس
,
ابن سینا
,
علیت
,
امور بدیهی
,
برهان ( صناعت )
,
یقین
,
اصطلاحنامه عرفان
,
ابن عربی
,
عرفان نظری
,
اصل امتناع اجتماع نقیضین
,
شهود((ادراک بی واسطه)، اصطلاح وابسته)
,
علم احوال(اصطلاح وابسته)
,
علم اسرار(اصطلاح وابسته)
,
عقل نظری((مدرکات عقل نظری)، اصطلاح وابسته)
,
تقسیم بندی علوم از نظر ابن عربی
,
حوزه کارکرد عقل
,
مجید صادقی حسن آبادی
,
ملاصدرا شیرازی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 61 تا 80
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
رهیافت فلسفی - عرفانی در «رابطه خدا باوری و خود یافتگی»
نویسنده:
مهدی گنجور,مجید صادقی حسن آبادی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی, بهار/ 1389
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
مرتضی مطهری
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
آفرینش انسان بر صورت الهی
,
اعتقاد به خدا
,
انسان
,
رابطه انسان با خدا
,
مرتضی مطهری
,
ابن سینا
,
حسن حسن زاده آملی
,
علم نفس
,
حکمت متعالیه
,
واجب تعالی (اسماء ذات)
,
خود فراموشی
,
همانندی انسان و خدا
,
ابن عربی
,
صفات الهی((در تعین ثانی)، مقابل صفات کونی علمی)
,
رهیافت عرفانی
,
رهیافت فلسفی
,
امکان خودشناسی
,
درد خداجویی
,
مجید صادقی حسن آبادی
,
مهدی گنجور
,
ملاصدرا شیرازی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 172 تا 190
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
تعداد رکورد ها : 14
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید