جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
پسااستعمارگرایی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
تعداد رکورد ها : 3
عنوان :
پسااستعمارگرایی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Pramod K. Nayar (پرامود کی. نایار)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پسااستعمارگرایی
چکیده :
ترجمه ماشینی: پسااستعمار به عنوان یک رویکرد انتقادی و شیوه آموزشی از اواخر دهه 1980 به مطالعات ادبی و فرهنگی کمک کرد. این اصطلاح بسیار پربار است و به معنای گسترده و اغلب گیجکننده، رویکردها، روشها، سیاستها و ایدهها است. این راهنما با آغاز با خاستگاه تاریخی تفکر پسااستعماری در نوشتههای گاندی، سزیر و فانون، به بیان ادوارد سعید در رویکردی انتقادی و در نهایت به اشکال متعدد پسااستعماری در تفکر انتقادی معاصر، از جمله نظریهپردازانی مانند بابا، اسپیواک، عارف میپردازد. دیرلیک و اعجاز احمد. این کتاب که به زبانی عاری از اصطلاحات و با مثال هایی از متون ادبی و فرهنگی به تصویر کشیده شده است، به بسیاری از دغدغه ها، اشکال و «تخصصات» پسااستعماری، از جمله مطالعات جنسیت و جنسیت، ملل و ناسیونالیسم، فضا و مکان، تاریخ و سیاست می پردازد. این ایدهها، مفاهیم و رویکردهای کلیدی را در آنچه که مسلماً تأثیرگذارترین و از نظر سیاسی دارای جنبههای انتقادی در نظریه ادبی و فرهنگی امروز است، توضیح میدهد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
سینمای آمریکا در مواجهه با فرهنگ و تاریخ ایران (مطالعه موردی سینمای تقلیل گرایانه)
نویسنده:
شایان بهمن سلطانی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اسلام هراسی
,
هالیوود
,
تقلیل گرایی
,
شرقشناسی
,
پسااستعمارگرایی
,
نظام استودیویی
,
توهمتوطئه
,
کلیشهپردازی
چکیده :
متفکران زیادی از جمله ادوارد سعید، سعی در کالبدشکافی نگاه تحقیرآمیز غرب به دیگر فرهنگها را داشتهاند و علتهایی را نیز در کتابها و مقالههایشان ذکر کردهاند اما دایره بررسی آنها کلیتر بوده است. آنچه محقق سعی کرده است در این تحقیق به آن بپردازد تجزیه و تحلیل فیلمهایی است که سینمای هالیوود دربارۀ تاریخ و فرهنگ ایران ساخته و در آنها نگاهی تحقیرآمیز یا واژگونه به این کشور داشته است. در این تحقیق شیوه گردآوری اطلاعات، کتابخانهای-تحلیل محتوا، روش تحقیق کیفی و در تحلیل اطلاعات نیز از روش توصیفی-تحلیلی استفاده شده است. چارچوب نظری این تحقیق نظریۀ پسااستعمارگرایانه ادوارد سعید و بسط نظریۀ تقلیلگرایانه در رسانهی سینما بوده است. در اکثر این فیلمهای تولید شده، کلیشههایی به عنوان واقعیت از سرزمینهای شرقی به مخاطب جهانی نشان داده شده است که بعد از مدتی مخاطب عام این گونه فیلمها، این گونه کلیشهها را پذیرفتهاند و آن را تنها واقعیت موجود تلقی کردهاند. کشورهایی نیز که مورد هجمۀ هالیوود قرار گرفتهاند، قدرت رویارویی آن را نداشتهاند که فیلمهایی تولید کنند که واقعیت فرهنگی و تاریخی سرزمینشان را به جهان بشناسانند. در این تحقیق علت کلیشهپردازی هالیوود دربارۀ سرزمینهای شرقی به طور عام و ایران به طور خاص بررسی شده است و محقق بر این باور بوده است که نگاه کلیشهپرداز هالیوود، نشأت گرفته از نقاشان اورینتالیستی است که نگارههایی از شرق بدست دادهاند. در بسیاری از موارد عدم شناخت فیلمساز و فیلمنامهنویس از سرزمین شرقی که فیلم دربارۀ آن است باعث شده فیلم نگاهی غلط و آکنده از اشتباهات تاریخی را در معرض دید مخاطب جهانی بگذارد. در این تحقیق سعی شده بهصورت نمونه چندین فیلم هالیوودی دربارۀ ایران بررسی شود و اشتباهات و غرضورزیهای هالیوود دربارۀ این کشور در حد وسع و دایرۀ پژوهشهای محقق مورد تحلیل قرار گیرد. این فیلمها عبارتند از عمرخیام، قهرمانان، کاروانها، بدون دخترم هرگز، ارباب آرزوها، خانهای از شن و مه، اسکندر، افسانۀ عمر خیام، 300، سنگسار ثریا م، شاهزادۀ ایرانی: شنهای زمان،آرگو، 300: خیزش امپراتوری و پزشک که دید تقلیلگرایانه هالیوود در آنها بررسی شده است. . در تمام این فیلمها، دیدی تقلیلگرایانه به ایران و تاریخ و فرهنگ آن وجود داشته؛ به عنوان نمونه در فیلم پزشک محصول سال 2013 سعی شده،علم را در برابر مذهب قرار دهند و حتی در بعضی از صحنههای فیلم، روحانیون اصفهان و ابوعلی سینا را دشمن همدیگر نشان دهند؛ این در حالی است که ابوعلی سینا به عنوان فیلسوفی اسلامی در ارتقاء جایگاه اسلام در جهان نقشی بسیار تأثیرگذار داشته است یا به عنوان نمونۀ دیگر فیلم 300 و دنبالۀ آن 300: خیزش امپراتوری سعی در القای این مضمون به مخاطب جهانی دارند که نبرد یونانیها با ایرانیها، نبرد دموکراسی و آزادی در برابر دیکتاتوری و بردگی بوده است و بسیاری از حقایق تاریخی را به سطحی سخیف از واقعیت تقلیل دادهاند. در این تحقیق ریشههای دید تقیلگرایانۀ هالیوود به ایران و فرهنگ و تاریخ این کشور بررسی شده است و با نشان دادن ساختارهای خشکی که هالیوود به عنوان مظروف برای ریختن حقیقیت در آنها استفاده کرده است، سرچشمۀ دید تقلیلگرایانه تحلیل شده است. همچنین هالیوود با دیدی تقلیلگرایانه از ساختارهای داستانی بهره برده است که محتوا را به سطح نازلی از حقیقت فرو کاسته تا بتواند آگاهی واژگونه و جهتگیرانه از شرق ارائه دهد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
شرق برساخته: خوانش شرق شناسانهی لاله رخ و عشقهای فرشتگان نوشته تامس مور
نویسنده:
مهدی جاویدشاد
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ایدئولوژی (پسامارکسی=نظام باورها)
,
اسلام هراسی
,
ناسیونالیسم
,
ادبیات انگلیسی
,
شرقشناسی
,
شرق شناسی
,
هنر و علوم انسانی
,
پسااستعمارگرایی
,
لاله رخ
چکیده :
شرق شناسی سنتی کهن در غرب بوده که عمدتاً به تقلید و ارائه تصویری از جنبه های فرهنگ های شرقی می پرداخته است. گفتمان شرق شناسی غربی ها به نظر می آید که همیشه با تعصبات و اتهاماتی همراه بوده است که یکی از دلایل این تعصبات و اتهامات را می توان در خدمت گذاری به گفتمان استعماری جستجو کرد. اما اصطلاح شرق شناسی در اوایل قرن بیستم معنای دیگری به خود گرفت. به اهتمام متفکران عمدتاً شرقی، معنای جدید شکل مقابله با معنای دیرین را برگزید تا با سال ها تصویر سازی نادرست مبارزه کند. طبق نظر این شرق شناسان شرقی، تعصبات و اتهامات این تصویر سازی های غیر واقع که خود را در متون، تصاویر و فیلم های مختلف در طی قرن ها ترویج داده اند، باید از طریق بازخوانی نقادانه افشا شده تا سال ها بی عدالتی و استعمار به پایان رسد. در راستای خدمتی به این جریان، این پایان نامه می کوشد تا اثری را مورد بررسی قرار دهد که تصویری از ایران و اسلام ارائه می دهد.تامس مور که در تاریخ ایران و ایرلند نقطه ای مشترک، یعنی تعدی زمینی و مذهبی از جانب کشوری دیگر، می یابد، در تلاش است تا با تداعی سرزمین پارس با ایرلند و اعراب با انگلیسی ها به طور غیر مستقیم با گفتمان استعمار انگلیس مقابله کند. لاله رخ، یکی از آثاری که در این رساله مورد بررسی قرار می گیرد، علاوه بر تداعی ذکر شده، استعمار هند توسط ایرانیان را به تصویر می کشد تا با به تصویر کشیدن ایرانیان هم در نقش استعمارگر و هم استعمار شده نشان دهد صرفاً به دنبال مبارزه با خود استعمار است، نه همدردی با ملتی خاص. اما در این راه مور به سراغ منابعی می رود که توسط همان جریان استعمارگری بوجود آمده که مور به دنبال مقابله با آن است. در حقیقت، با تصویر سازی های کلیشه ای و غیرواقع از شرق و اسلام مور خود به پیشبرد گفتمان استعمارگری کمک می کند که این مسئله در تناقض با آرمان های مورد ادعای مور است. دیگر اثر تامس مور که در این رساله مورد بررسی قرار می گیرد، عشق های فرشتگان است که برگرفته از داستان هاروت و ماروت کتاب مقدس قرآن می باشد. در این اثر نیز تصویر سازی ها بسیار متفاوت از داستان اصلی می باشد که باز هم نشانگر فرصت طلبی مور در شرق گرایی اش است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
تعداد رکورد ها : 3
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید