جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
4. اصطلاحنامه سایر موضوعات
>
اصطلاحنامه معرفت شناسی(اسلامی)
>
راه های معرفت
>
احساس (معرفت شناسی)
>
واقع گروی مستقیم((اصطلاح وابسته)، مقابل بازنمون گرایی)
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
تعداد رکورد ها : 4
عنوان :
واقعگرایی مجازی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Michael Heim
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
2000,
کلیدواژههای اصلی :
انسان شناسی پست مدرن (مسائل جدید کلامی)
,
رئالیسم (مسائل جدید کلامی)
,
واقع گروی مستقیم((اصطلاح وابسته)، مقابل بازنمون گرایی)
,
واقعیت مجازی
,
اخلاق پسامدرن (وابسته)
,
واقعگرایی مجازی
چکیده :
ترجمه ماشینی: واقعیت مجازی آنچه را که به معنای واقعی کلمه بعد جدیدی از واقعیت است به زندگی روزمره معرفی کرده است. اما بدون بحث نیست. در واقع، برخی می گویند که برخورد بین کسانی که مشتاقانه در صنعت کامپیوتر درگیر هستند و کسانی که به طور فزاینده ای از برنامه های کاربردی آن بیگانه شده اند (و اغلب جایگزین می شوند) اجتناب ناپذیر است. نظرات از نگرش سایبرپانک مجله Wired و خوش بینی تجاری بیل گیتس گرفته تا مخالفت خشونت آمیز Unabomber متغیر است. اکنون، با رئالیسم مجازی، خوانندگان راهنمای قابل تاملی در مورد بحث «واکنش متقابل فضای مجازی» و پیامدهای فضای مجازی برای فرهنگ ما دارند. مایکل هایم مقدمه ای جامع از واقعیت مجازی و تفسیری تحریک آمیز در مورد تأثیر حال و آینده آن بر زندگی ما ارائه می دهد. Heim کاربردهای جذاب و مهم صنعتی و نظامی واقعیت مجازی و همچنین کاربردهای هنری و سرگرمی آن را شرح می دهد. او استدلال می کند که ما باید شور و شوق ایده آلیست را برای زندگی کامپیوتری با نیاز به استقرار عمیق تر خود در واقعیت اولیه متعادل کنیم. او این «تعادل ناآرام» را رئالیسم مجازی می نامد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مبانی معرفت شناختی نظریه کثرت گروی جان هیک
نویسنده:
رضا اکبری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
متن
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه امام صادق (ع),
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
دیدن به عنوان
,
حقیقت فی نفسه
,
حقیقت عند المدرک
,
معرفت شناسی (مسائل جدید کلامی)
,
فلسفه دین
,
نومن((اصطلاح وابسته)، مقابل فنومن)
,
فنومن((اصطلاح وابسته)، مقابل نومن)
کلیدواژههای فرعی :
توجیه معرفت شناختی ,
رئالیسم (مسائل جدید کلامی) ,
کثرت گرایی دینی ,
1. ادیان religions ,
بازی زبانی ,
واقع گروی مستقیم((اصطلاح وابسته)، مقابل بازنمون گرایی) ,
نظریه ادراک ,
تجربه کردن به عنوان ,
غیر قابل بیان بودن ,
چکیده :
جان هیک با وام گرفتن از مفهوم «دیدن به عنوان ...» ویتگنشتاین و تعمیم آن به کل تجربه های ادراکی و نیز وام گیری از تمایز کانتی میان نومن و فنومن میان «حقیقت فی نفسه» و «حقیقت عند المدرک» تمایز می نهد. حقیقت فی نفسه همان خداوند در عالم واقع است و حقیقت عند المدرک همان تصوری است که در هر دین از خداوند ارایه شده است. دو تمایز ذکر شده مهم ترین مبنای معرفت شناختی نظریه کثرت گرایانه هیک را در باب ادیان تشکیل می دهند. به نظر می رسد نظریه ادراک و نظریه توجیه در نظریه کثرت گرایانه هیک در باب ادیان از نوعی ابهام برخوردار هستند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 35 تا 54
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ویلیام اکام و مبناگرایی
نویسنده:
عبدالله نصری، جلال پیکانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: پرديس فارابی دانشگاه تهران,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
آکوئیناس
,
آشنایی مستقیم
,
ویلیام اکام
,
نظریه صورت
,
مبناگرایی سنتی
,
معرفت شناسی (مسائل جدید کلامی)
کلیدواژههای فرعی :
معرفت شهودی ,
ادراک حسی ,
اصول اولیه ,
توجیه (مسائل جدید کلامی) ,
نظریه انسجام گرایی ,
اصالت تسمیه(فلسفه) ,
شکاکیت(معرفت شناسی ) ,
باور پایه((اصطلاح وابسته)، قسیم استدلال تسلسل معرفتی و دور معرفتی) ,
شهود حسی(قسیم شهود عقلی و محض) ,
عقل((قوه عاقله)، اصطلاح وابسته) ,
واقع گروی مستقیم((اصطلاح وابسته)، مقابل بازنمون گرایی) ,
مبناگرایی ارسطویی ,
چکیده :
نظریه موسوم به «مبناگرایی سنتی» که اول بار ارسطو مطرح کرده بود، در قرون وسطی نیز مورد توجّه قرار گرفت. توماس آکوئیناس نظریه مبناگرایی ارسطویی را با اندکی تغییر همچنان حفظ کرد. امّا ویلیام اکام با تلقّی خاصّ خود از سازوکار حصول معرفت، مبناگرایی ای را ارائه داد که بر واقع گرایی مستقیم مبتنی بود و با تأکید بر یقینی بودن تجربه و رد نظریه صورت، طریقی را پیمود که برخی از ایرادهای وارد بر مبناگرایی ارسطویی بر آن وارد نباشند. در این نوشتار، نخست به مبناگرایی ارسطو و آکوئیناس اشاره میکنیم و سپس به بررسی مبناگرایی اکام میپردازیم. سرانجام نیز روشن خواهیم ساخت که مبناگرایی مورد نظر ویلیام اکام با نظریه آشنایی مستقیم سازگار است. امروزه بسیاری از مدافعان شاخص مبناگرایی سنتی، نجات این نظریه را در گرو تمسک بر نظریه آشنایی مستقیم می دانند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 63 تا 80
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی و نقد برهان خطای حسی
نویسنده:
عبدالرسول کشفی
نوع منبع :
مقاله , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات) , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
شیراز: دانشگاه شیراز,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
برهان خطای حسی
,
ادراک حسی
,
معرفت شناسی (مسائل جدید کلامی)
کلیدواژههای فرعی :
ادراک انسان ,
داده حسی ,
اصل شیئیت پدیدار ,
دریافت حسی - ادراکی ,
حقایق خارجیه ,
فلسفه تحلیلی ,
علوم تجربی(معرفت شناسی) ,
معلوم بالعرض((اصطلاح وابسته)، مقابل معلوم بالذات) ,
معلوم بالذات((اصطلاح وابسته)، مقابل معلوم بالعرض) ,
واقع گروی مستقیم((اصطلاح وابسته)، مقابل بازنمون گرایی) ,
صور ذهنی اشیاء ,
استقراء شهودی ,
اصل لایب نیتس ,
نظریه موقعیت چندگانه ,
ویژگی فی نفسه ,
نظریه اشیاء مرکب ,
نظریه تصدیقی ,
نظریه آستین ,
خطا در حکم ,
اصل تعمیم ,
یافته های علوم تجربی ,
رابطه ذهن و واقعیت ,
شاپا (issn):
6123 2251
چکیده :
در گذشته بیشتر فیلسوفان بر این باور بودند که در فرایند ادراک حسی، مدرک بی واسطه (معلوم یا متعلق مستقیم آگاهی) صور ذهنی اشیاء و نه خود اشیائند. این صور را داده حسی (sense-datum) می نامیدند. اما امروزه بسیاری از فیلسوفان، به خصوص فیلسوفان تحلیلی، وجود چنین صوری را انکار می کنند و برآنند که آگاهی ما از جهان مادی آگاهی ای حضوری و بی واسطه است. مهم ترین برهان بر وجود داده های حسی برهان خطای حسی است. در این مقاله ضمن بررسی این برهان، از آن در برابر نقدهای وارد دفاع می کنیم.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 113 تا 130
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
تعداد رکورد ها : 4
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید